Fotogalerie ke článku (3)
Cementobetonová cyklostezka
Cementobetonová cyklostezka u Starého Města
Cementobetonová cyklostezka v délce 4,5 km
Celá fotogalerie (3)
V dubnu byl na Uherskohradišťsku slavnostně zahájen provoz nové, čtyři a půl kilometru dlouhé cyklostezky ze Starého Města do Nedakonic, která naváže na dříve dokončenou trasu z Babic do Starého Města. Nový úsek je unikátní i z technického hlediska, na stavbě tohoto druhu byl totiž u nás poprvé použit ekologicky šetrný a bezpečný cementobetonový povrch. Cyklostezku v hodnotě 20,5 miliónu korun vybudovala společnost Skanska DS a společnost Tufír od září do prosince 2007. Investorem projektu je město Staré Město, obec Kostelany nad Moravou a Nedakonice, kterým poskytl více než polovinu prostředků Státní fond dopravní infrastruktury.
„Cyklisté se nyní na kole rychle a pohodlně dostanou z Nedakonic a Kostelan do nedalekého Starého Města. Cementobetonový povrch na trase nepohlcuje světlo ani teplo tak jako asfalt, je tím pádem bezpečnější a zejména v letních měsících pohodlnější. Rozdíl cyklisté zaručeně poznají,“ říká stavbyvedoucí Jaroslav Bartoš ze společnosti Skanska DS.
Cementobetobeton se zatím využívaná převážně ke stavbě dálnic, na stavbě cyklostezky byl v České republice použitý poprvé. Materiál je šetrnější k okolnímu prostředí než tradiční materiály. Je stálý a neovlivňují ho tolik vysoké či nízké teploty, při pokládce cementobetonového povrchu však musí být dodržen velmi přísný technologický postup. Díky svým vlastnostem pak dosahuje životnosti zhruba 50 let.
Stezka navazuje ve Starém Městě na stávající úsek Za tratí. Odtud vede nejprve pod hrází řeky Moravy, aby v úseku za kunovským jezem vystoupila přímo na hráz. Po hrázi pak pokračuje s asfaltovým povrchem ke Zlechovskému potoku a přibližně 100 metrů před potokem sjíždí opět pod hráz. Odtud pak pokračuje do Kostelan nad Moravou a Nedakonic.
„Cyklostezku využijí jak turisté, tak obyvatelé Starého Města, Nedakonic a Kostelan. Pro turisty je zdejší krajina velice atraktivní, místní obyvatelé pak mohou bezpečně použít kolo při svých cestách za prací za přáteli či na úřad a vyhnout se frekventované hlavní silnici,“ říká staroměstský starosta Josef Bazala.
Zdroj: Skanska DS, duben 2008
Souhlasím, že vliv Filharmonie na okolí bude menší než vliv okolí na Filharmonii. Ale pokud jde o problém dopravy a…
Tak možná proto, že potřebují změřit, za jak dlouho se napršená voda vsákne na přesně dané ploše? Přece jen jde…
Hodně jsem už o téhle maltě četl a zjišťoval, zdá se mi to jako velmi dobrá volba na stavbu domu,…
Negativní vlivy nebude mít Filharmonie na okolí, ale okolí na Filharmonii. Koncentrace dopravních provozů aut na Magistrále, železnice na tratích…
Asi i parkuje, ale nechápu, proč je zelená plocha výš a ohraničena obrubníkem, který zamezí odtoku dešťové vody ze zpevněných…