Předpověď budoucího vývoje
pražského rezidenčního trhu není vůbec příznivá. Aktuální situaci, která na něm
panuje, lze popsat několika výstižnými slovy – nízká nabídka nových bytů,
nepřiměřeně vysoké ceny a zdlouhavý a složitý povolovací proces, který výrazně
zpomaluje vydávání stavebních povolení. Odborníci z realitní kanceláře
LEXXUS konstatují, že Praha v minulém roce neobhájila svou tradiční pozici
lídra bytové výstavby. I když se v metropoli stále staví nejvíce,
v meziročním srovnání zde došlo k 8% poklesu počtu dokončených bytů v bytových
domech. Celorepublikový průměr však charakterizuje jejich 3% nárůst.
Praha tvoří
specifický segment rezidenčního trhu, protože se díky natalitě a vnitřní
migraci v posledních letech pravidelně rozrůstá až o 15 000 lidí ročně. Daný
trend přispíval k tomu, že dlouhodobě zastávala pozici lídra bytové
výstavby, který ční nad celorepublikovým průměrem. V minulém období
však zdejší vývoj výrazně ovlivnila komplikovaná legislativa a nedostatek
volných stavebních pozemků. I přes meziroční 46% nárůst počtu zahájených bytů
(z 1 707 na 2 487) proto hrozí na zdejším trhu krize. Jedná se totiž
o srovnání s velmi slabým rokem 2016.
„Situace
na pražském trhu s byty je opravdu závažná. V roce 2017 zde bylo dokončeno celkem 4 623
bytů, což představuje 8% pokles oproti roku 2016. I z dalších statistik
jasně vyplývá, že komplikovaný a neustále se prodlužující povolovací proces
významně brzdí rezidenční výstavbu. V minulém roce tak byla zahájena výstavba
jen 2 487 nových bytů, prodalo se jich však kolem 5 400. Spolu
s rostoucími cenami nemovitostí, které překonaly dosažené historické
maximum z roku 2008 o více než 45 %, navíc zdražují i pronájmy.
Bydlení v Praze se tak začíná stávat pro méně bonitní skupiny
nedostupné,“ konstatuje
Denisa Višňovská, partner LEXXUS.
tisková zpráva LEXXUS












Pánové, děláte mi radost. Světlíky, jako na Vinohradech a split level v garážích, jako pod Dostavbou národního divadla. Děkuji
Tak do toho rozhodně jděte. Určitě nebudete litovat ;)
Dost uvažujeme o tom smaltovaném skle.
Jde o tiskovou zprávu T-mobile. Kasá se tedy ten, kdo si zasmluvnil jméno arény a kdo má průraznější PR. :-)…
Snad jsem to někde prehledl, aneb kdy dospějeme k tomu, ze se ocení a zmíní i ten, kdo stoji za…