Projekt vznikl propojením původní místnosti recepce s
vedlejší částí prodejny obuvi. Vybouráním příčky mezi těmito dvěma úseky vznikl
prostor o velikosti 100 m2. Jedná se o hlavní vstupní část do
rozlehlé budovy mezi Masarykovým nádražím a hotelem Marriott, která nabízí
pronájem kancelářských a obchodních prostor.
Návrh nového recepčního lobby respektuje některé použité materiály (mramor,
kov) i estetiku budovy samotné (černé linie výkladců a dveří). Tyto motivy
rozvíjí v podobě nábytku nebo detailů a doplňuje nejkvalitnějšími nestárnoucími
materiály jako je beton, mosaz, dřevo, kůže nebo sklo v jejich čisté podobě a
vytváří tak svěží a elegantní vzhled. Přirozené spojení ušlechtilých a nadčasových
materiálů, které jsou zároveň velmi současné, vytváří specifickou noblesní
atmosféru prostoru. Tu podporuje i mobiliář, který tvoří eklektický výběr současného
designu. Zubatý stolek Ondulé od dvojice Jan Plecháč a Heny Wielgus v
originální duhově měňavé povrchové úpravě doplňují vysoce kvalitní produkty
dánské značky Gubi, německé Classicon, nebo italské Azucena. Tlumená barevnost
nechává vyznít samotné tvary a jejich důstojnou přítomnost v interiéru.
Prostor recepce
Monumentální hranol recepčního pultu je obložen reflexní mosazí, v níž se
rafinovaně odráží celý prostor, a dává mu tak odlehčený, ale elegantní dojem.
Jeho zadní část je vybavena vestavěnými úložnými systémy, prostorem pro
ledničku a minibar. Interiérový solitér tak kromě své reprezentativní funkce má
funkční prvky jako je šatna nebo ukládání pošty. Stěna u recepčního pultu je obohacena
o dvě niky s integrovaným polstrovaným sezením.
Nad pultem visí dekorativní skleněné svítidlo, které pro tuto příležitost
navrhlo sklářské studio Dechem, mimo jiné absolutní vítěz výročních cen Czech
Grand Design 2014. Závěsná mosazná konstrukce nese skleněná vyfoukaná stínidla
šedivé barvy. Jeho výrazná sochařská forma dodává celkovému pojetí interiéru na
neopakovatelnosti. I ostatní osvětlení lobby byla řešena s důrazem na funkci a kvalitu.
Dekorativní stojací svítidla Mantis doplňuje funkční vestavný systém od značky
Flos, který se sestává ze stropních vestavných lišt, do kterých se pomocí
magnetu zacvakávají jednotlivé reflektory.
Ideu světla jako důležitého výtvarného elementu demonstrují také skulpturální
světelné knihovny od italského výrobce Viabizzuno. Minimalistický podsvícený
policový systém, ukotvený v subtilních nástěnných lištách, vytváří dominantní
prostorový prvek. Jeho pomocí se může proměňovat světelná atmosféra prostoru.
Celkově interiér se svou zemitou tlumenou barevností, ušlechtilými materiály a
neformální dispozicí připomíná spíše byt než oficiální lobby. Je důstojným
reprezentativním prostorem, elegantním místem pro setkávání, neformální
konverzace i pohodlný odpočinek.
Svítidlo
Studio DECHEM vytvořilo pro interiér lobby MILLENIUM na míru navržený
světelný objekt. Trubková kovová
konstrukce z leštěné mosazi vytváří jednoduchou, ale působivou prostorovou
formaci zářících šikmých linek. Doplňují ji svítící koule z kouřového skla tří
různých velikostí. Jednoduchá levitující plastika je harmonickým spojením
lineární geometrie a křehké skleněné hmoty a vytváří v prostoru poutavý
obrazec, který se rychle mění, když pozorovatel prochází interiérem okolo
plastiky.
Všechny skleněné díly jsou mezi sebou vyměnitelné, umožňují tak kdykoliv
změnit kompozici svítidla a tím osvěžit jeho výraz.
Svítidlo samotné tvoří čtyři ramena z leštěné mosazi tvořící prostorový rám
a 12 kouřových koulí v průměrech 15,20 a 25cm s LED světelnými zdroji v patici
G9. Jeho rozměry jsou 180 x 120 cm, výška 80 cm. Sklo, kovové díly i elektro komponenty byly vyrobeny v České
republice ručně.
Autorská zpráva
Foto: BoysPlayNice
Investor: BH Centrum a.s
Místo: V Celnici 10, Praha 1
Autor: Dagmar Štěpánová a Denisa Strmisková, FORMAFATAL
Projekt: březen – září 2015
Realizace: prosinec 2015 – březen 2016
Proč jste se rozhodli právě pro tento typ skel? Jak byste zhodnotili ty výsledky po letech používání? Dávali jste je…
To nevíte, že od první črty na ubrousku po poklepání poslední cihly, urovnání poslední sádrokartonové desky a poslední tah štětkou s primalexem si to dělají architekti všechno sami? A statici, tezedbáci, požárníci, projektanti, stavbyvedoucí, prostě ten nedůležitý plebs pak nemá co žrát. Aspoň tak bych soudil z těch honosných fotek hotových realizací, pod kterými jsou v 99,9% případů podepsáni jen a jen architekti.
Skoda ze ani slovo o zhotoviteli 🙁