Rekonstrukce Edisonovy transformační stanice

Fotogalerie ke článku (14)

_exterior_night.jpg

_exterior_i.jpg

_exterior_ii.jpg

_ground_floor.jpg

_ground_floor_ii.jpg

_1st_floor-boardroom.jpg

_2nd_floor_i.jpg

_2nd_floor_ii.jpg

_2nd_floor-facade_from_interior.jpg

_3rd_floor_interior-space.jpg

_4th_floor-staircase.jpg

_main_staircase.jpg

_outwardly-positioned_facade_inner-space.jpg

_outwardly-positioned_facade.jpg
Celá fotogalerie (14)

Vydavatel: Prostor — architektura, interiér, design, o. p. s.
Výběr staveb a úvodní text: Petr Pelčák
Produkce: Dagmar Vernerová
Překlad: Veronika Hanušová, jazykové konzultace: Luis Marques, Sarah Louise Robertson-Glasgow
Grafické řešení: Pavel Lev, Studio Najbrt
Rozsah: 228 stran, v hlavní kapitole 33 staveb (více než 300 fotografií a plánů) + 60 stran (zvláštní příloha)

s Martinem Rudolfem
zástupcem majitele budovy, společnosti WPB Consulting
 
Proč jste se rozhodli právě pro tuto budovu a ne pro moderní kancelář?
Transformační stanice Edison není našim prvním projektem, kdy jde o přestavbu nebo úpravu starší budovy. V rámci naší finanční skupiny WPB Group vlastníme několik objektů, které provozujeme jako business centra pro zákazníky, případně jako administrativní zázemí pro naše firmy.
 
Na Praze 4 jde třeba o vilu v ulici U Habrovky. Původně šlo o rodinnou vilu, která pochází z roku 1921. Dnešní třípatrová vila — po architektonicky velmi elegantně pojaté rekonstrukci - byla vedle mnoha interiérových zásahů rozšířena, bylo zvednuto podkroví, vestavěno atrium a hydraulický výtah.
 
Řada z našich budov má velmi výrazné genius loci. Svým způsobem jde o náš záměr. Není naším cílem působit v obrovských administrativních komplexech. Myslím, že působení v takovýchto objektech působí hodně anonymně a všichni kdo v nich jsou (zákazníci i pracovníci) musí mít v sobě určitý pocit splynutí s davem. My s davem splývat nechceme, naším cílem je vybočit, být oproti ostatním konkurentům výraznější. Podnikání všech našich subjektů, které působí pod hlavičkou holdingu WPB Group, je postaveno na osobním přístupu ke každému zákazníkovi. Výsledkem je, že všechny firmy naší finanční skupiny, patří ve svých oblastech k jedničkám na trhu.
 
Objekty ve kterých sídlíme, mají téměř vždy nějakou historii, dýchá z nich něco, na co v klasických business centrech nikdy nenarazíte. A to je přesně to, co chceme. Je pro nás důležité, aby se klient, který k nám zavítá, cítil v našem prostředí příjemně. Z odezvy, které máme nejen od zákazníků, ale také celé řady našich partnerů, víme, že cesta, kterou jdeme, je správná. Řada našich jednání začíná otázkou na historii k danému business centru.
 
V případě Edisonu navíc tato budova pro nás splňuje i další, neméně důležitá kritéria, a to jsou prestižní lokalita v centru města a velmi dobrá dostupnost.
 
Architekti měnili původní projekt, navrhovaný pro jiný účel. Jaké bylo vaše zadání?
Původně byl projekt koncipován pro neurčitého nájemce - v přízemí měly být obchodní prostory, administrativní prostory v dalších podlažích se měly prodávat pro patrech, součástí měla být nástavba s luxusními byty.
My měli poněkud jiné představy, které vyústily v současnou podobu transformační stanice. Naším cílem bylo pokud možno co nejvíce zachovat kouzlo objektu samotného, zároveň jsme ale chtěli docílit, aby z našeho pohledu byla stavba pro nás co nejvíce funkční. Pro Architekta Lábuse to byl úkol, ale s konečným výsledkem jsme určitě spokojeni. Současná podoba Edisonu nám je doslova ušitá na míru. Z těch stěžejních bodů našeho zadání bych nejvíce vyzdvihl změny ve vnitřním uspořádání, počty a velikosti jednacích místností a také implementaci moderních technologií (centrální klimatizace, zabezpečení, požární systém, moderní počítačová síť) které nenarušují vlastní historickou budovu.
 
Jaký vliv na organizaci pracoviště měli během navrhování zaměstnanci?
S každým manažerem se konzultoval prostor, který bude používat - počty pracovních stolů, počty zasedaček, velikosti a počty skříní atdâ?¦ Finální rozhodnutí ale bylo na vedení společnosti.
Veškeré vnitřní uspořádání přitom vychází z jednoho konceptu a určité návaznosti. Pokud tedy dojde ke stěhování jednoho oddělení do jiného patra, vše proběhne bez problémů, které provází každé běžné stěhování.
 
Jaké jsou výhody (a nevýhody) otevřených pracovišť?
Výhodou je velice rychlá komunikace a lepší zapojení zaměstnanců do řešení společných problémů.
Nevýhodou je skutečnost, že lidé se musí naučit komunikovat tak, aby ostatní nerušili. Přestože právě v tomto bodě byly největší obavy, žádný velký problém s tím není. Všichni si velmi rychle zvykli.
 
 
Jak se budova a její design spojuje s corporate identity vaší firmy? Co do ní přinesla (a naopak, jak se firma otiskla do architektury)?
Odpověď lze částečně najít už u první otázky. Co má Edison společné s naší korporátní identitou, je rozhodně respekt k historii a tradici. Dalším důležitým společným prvkem je také přístup k moderním pokrokům a snaha držet s nimi krok.
 
V rámci našeho přístupu k rekonstrukci se projevil obecně blízký vztah WPB Group k umění — jedna ze společností patřící do holdingu (Společnosti Online) se například řadí mezi partnery Žižkovského divadla Járy Cimrmana. Výrazem naší snahy o podporu je i záměr naší společnosti vrátit na budovu skutečný prvorepublikový umělecký skvost, který byl její součástí — legendární světelně-kinetickou plastiku výtvarníka a architekta Zdeňka Pešánka.
 

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*