(ČTK) – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) slavnostně zahájila celkovou rekonstrukci vlakové stanice v Českém Těšíně na Karvinsku za více než miliardu korun. Hlavním cílem projektu je zvýšení rychlosti přepravy, bezpečnosti i pohodlí cestujících a také zefektivnění nákladní železniční dopravy.
ČTK o tom informoval mluvčí SŽDC Pavel Tesař. Předpokládané dokončení rekonstrukce je v červenci 2016.
Celkovou obnovou projde podle Tesaře železniční svršek i spodek především v hlavních kolejích těšínského nádraží. Oprava čeká podchod pro cestující, v němž budou tři výtahy zajišťovat bezbariérový přístup. Ve stanici bude instalován kamerový systém, rekonstrukcí projde trakční vedení, výhybkám přibude elektrický ohřev.
„Moderní zabezpečovací zařízení získá nejen důležitý železniční uzel, ale také navazující traťové úseky do Louk nad Olší a do Albrechtic u Českého Těšína. V budoucnu se počítá s jeho napojením na dálkové ovládání z Centrálního dispečerského pracoviště v Přerově," uvedl Tesař.
Rekonstrukce českotěšínské stanice je druhou částí nedávno dokončené optimalizace trati mezi Českým Těšínem a Bystřicí na Frýdecko-Místecku. SŽDC očekává, že téměř 79 procent nákladů mohou zaplatit dotace od Evropské unie, zbytek doplatí Státní fond dopravní infrastruktury. Vítězem veřejné soutěže na zhotovení díla se stalo sdružení firem Subterra a Metrostav.
Souhlasím, že vliv Filharmonie na okolí bude menší než vliv okolí na Filharmonii. Ale pokud jde o problém dopravy a…
Tak možná proto, že potřebují změřit, za jak dlouho se napršená voda vsákne na přesně dané ploše? Přece jen jde…
Hodně jsem už o téhle maltě četl a zjišťoval, zdá se mi to jako velmi dobrá volba na stavbu domu,…
Negativní vlivy nebude mít Filharmonie na okolí, ale okolí na Filharmonii. Koncentrace dopravních provozů aut na Magistrále, železnice na tratích…
Asi i parkuje, ale nechápu, proč je zelená plocha výš a ohraničena obrubníkem, který zamezí odtoku dešťové vody ze zpevněných…