(ČTK) – Rekonstrukce železničního nádraží v Olomouci bude s několikaměsíčním zpožděním zahájena 7. října. Novinářům to řekl hejtmanův náměstek Alois Mačák (ČSSD).
Vítěz třímiliardového tendru měl být původně oznámen loni na podzim. Jeden z neúspěšných uchazečů se ale proti výsledkům výběrového řízení odvolal k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
„Rekonstrukce železniční stanice za zhruba 3,1 miliardy korun bude slavnostně zahájena v pondělí 7. října. Bude to jedna z nejvýznamnějších investičních akcí v Olomouckém kraji,“ uvedl Mačák. Výběrové řízení se zpozdilo o několik měsíců. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže kvůli chybám zrušil výběr nejvhodnější nabídky. Miliardovou zakázku na rekonstrukci nádraží od Správy železniční dopravní cesty nakonec získalo sdružení firem OHL ŽS a Alpine Bau CZ.
Podle připraveného projektu mají být postupně rekonstruována všechna nástupiště a v kolejišti bude vybudováno ještě jedno nové ostrovní nástupiště. Stavební firmy opraví starý podchod. Součástí stavby je také rekonstrukce kolejí v délce 13 kilometrů a mostů na příjezdové trase. Inovováno má být elektronické zabezpečovací zařízení a informační systém. Bezpečnost cestujících a provozu bude nově hlídat kamerový systém.
Díky rekonstrukci se zvýší odbavovací kapacita olomouckého nádraží o 14 procent. Po modernizaci budou moci železniční stanicí Olomouc projíždět osobní vlaky rychlostí do 160 kilometrů v hodině a nákladní soupravy až 120 kilometrů za hodinu.
Po modernizaci železniční stanice v Olomouci budou propojeny už modernizované koridorové úseky navazující na toto nádraží. Železniční stanice Olomouc je součástí mezinárodní trasy kombinované dopravy Le Havre–Lvov a leží na trase třetího tranzitního železničního koridoru, což je hlavní dálkový železniční tah mezi Mosty u Jablunkova a Chebem.
zdroj vizualizací: Správa železniční dopravní cesty
Doplněno Stavabweb:
Podrobné informace o projektu a další vizualizace naleznete ZDE.
zdroj vizualizací: Správa železniční dopravní cesty
Doplněno Stavabweb:
Podrobné informace o projektu a další vizualizace naleznete ZDE.
Stínící prvek je trochu vidět na fotkách, jiné jsem nedostala. Zhotovitel píše: " Fasádní prvek je jedním z atributů stavby. Bionická…
Všechny fotografie jsou ze 4. dubna 2025. Popisky zkusím doplnit, šlo se staveništěm od Masarykova nádraží mezi budovou Masaryčky a…
Jak se říká, slibem nezarmoutíš.
Tohle je vymazlený dům v šíleném terénu. A to, že má kolem sebe bujnou až divokou zahradu, mu hodně sluší.
Škoda, že u fotografií nejsou popisky na co a odkud se dívám a kdy to bylo foceno,