Muzeum užitého a současného umění ve Vídni (MAK) otevřelo od 24. června výstavu HOLLEIN, věnovanou nedávno zesnulému rakouskému architektovi a designérovi Holleinovi (* 30. březen 1934 Vídeň; † 24. duben 2014 Vídeň), postmodernímu umělci. Hans Hollein byl nejen významným rakouským architektem a designérem, byl zároveň kurátorem, teoretikem, učitelem a kulturním antropologem. Za svou tvorbu byl v roce 1985 oceněn prestižní Pritzkerovou cenou za architekturu.
Retrospektivní výstava HOLLEIN, kterou pořádá vídeňský MAK ve spolupráci s vídeňskou Vysokou školou užitého umění, prezentuje kromě již známých Holleinových děl i doposud nezveřejněnou tvorbu z Holleinova vlastního ateliéru, který založil roku 1964. Nový pohled na tvorbu Hanse Holleina nabízí i série fotografií dvou současných rakouských umělců, Aglaiay Konradové a Armina Linkeho, která vznikla speciálně pro účel výstavy HOLLEIN. Fotografie zachycují nejvýznamnější Holleinovy architektonické projekty, které zvýrazňují vývoj Holleinovy tvorby v posledních padesáti letech. K nejvýznamnějším muzejním stavbám patří Muzeum Abteiberg v Mönchengladbachu (1982), Muzeum Moderního umění ve Frankfurtu (1991), Muzeum skla a keramiky v Teheránu (1978) či francouzská Vulcania (2002). Známé jsou i Holleinovy architektonické stavby přímo v centru rakouské metropole, ve Vídni. Jako příklad lze uvést bývalý obchod se svíčkami Retti (dnes klenotnictví Y.Gadner, 1965), butik CM (1967) či bývalé klenotnictví Schullin (1974).
Zahájení výstavy: úterý, 24. června 2014, 19:00
25. června – 5. října 2014
Muzeum užitého umění, Weiskirchnerstraße 3, 1010 Vídeň
Otevírací doba: úterý 10:00-22:00, středa-neděle 10:00-18:00, každé úterý od 18:00 do 22:00 vstup zdarma
(com)
tisková zpráva
Dobrovolně Hodinu denně Zahradničím pro obec Voluntarily An hour a day I garden for the community 自願 每天一小時 我為社區花園 私はコミュニティの…
Super minimalistická stavba jak zvenku tak zevnitř. Výborně využitý složitý pozemek "na křižovatce" obklíčený komunikacemi ze dvou stran. Projektanti i…
Krásná práce, je radost si to prohlížet :-).
Ta na náměstí bere pohled jen velmi mírně a velmi formalisticky. Pohled od třídy Jugoslávských partyzánů ukazuje výtvarnou bezmocnost v…
Že by tato stavba nějak respektoval okolí, velmi pochybuju. P.Engel se jistě obrací v hrobě. Vím, že je to dobrý…