Projekt se 700 byty v Modřanech musí
zpracovat dokumentaci EIA
(ČTK) – Projekt developerské společnosti Karlín Group, která
chce v Modřanech u Vltavy postavit novou čtvrť s 698 byty v sedmi domech, má
významný vliv na životní prostředí, rozhodl magistrátní odbor životního
prostředí. Firma proto musí zpracovávat rozsáhlou studii dopadů na životní
prostředí, vyplývá z databáze EIA. Stavbu projektu Riverpark Modřany
plánuje developer podle dokumentace zahájit příští rok v březnu.
Projekt tvoří sedm bytových domů, jejichž základna má tři
podlaží. Na nich vyrostou věže s devíti až 12 patry. Součástí projektu má být
1033 parkovacích míst, z toho 971 v podzemí. Developer slibuje také školku pro
120 dětí, obchod s potravinami, fitness studia a malé kancelářské provozovny
například pro lékaře, zubaře, kadeřníka či lékárnu. Prostor mezi domy bude
koncipován jako veřejné dlážděné náměstí s občasnou zelení a městským
mobiliářem.
Riverpark Modřany má vyrůst u ulice Mezi Vodami mezi
tramvajovou a železniční tratí, která budoucí bytové domy odděluje od Vltavy a
golfového hřiště v Hodkovičkách. Nyní je místo vedeno jako takzvaný brownfield
se skládkou a dosluhujícími výrobně-skladovými areály. Investor podle
dokumentace počítá s dekontaminací území a výsadbou zeleně.
První etapu projektu rozděleného na tři fáze chce Karlín
Group začít stavět v březnu 2016. Stavební práce by měly trvat 20 měsíců. Celý
projekt Riverpark Modřany by měl být hotový na podzim 2020.
Zájem o nové byty v Praze v poslední době roste, jen loni
developeři podle společné statistiky společností Ekospol, Skanska Reality a
Trigema prodali rekordních 5950 nových bytů. To je meziročně o 18,6 procenta
více. Loňský rok překonal i předkrizový rok 2007. Dalších 6750 bytů mají
developeři připravených k prodeji.
Doplněno Stavbaweb
Prezentace projektu na veřejné debatě – Riverpark Modřany
Riverpark Modřany – vyznačení na mapě.
Stínící prvek je trochu vidět na fotkách, jiné jsem nedostala. Zhotovitel píše: " Fasádní prvek je jedním z atributů stavby. Bionická…
+ zastavění letitého brownfieldu
+ přivedení do lokality obytné budovy, občanské vybavenosti a obchodů – vznik prostoru pro běžné fungování města
+ vytváří použitelnou zeleň pro obyvatele
– stále po Praze opakující se architektura: vysoké hranaté budovy s ostrými hranami + podzemní garáže + komerční prostory
A ještě k tomu v nižších polohách vyšší stavby, čímž se v dálkových pohledech zcela setře to, čím je Praha zajímavá, a sice že jde o údolí mezi stráněmi.
Ale jedno plus proti oploceným brownfields to (snad) má. Vypadá to, že to bude průchozí směrem k řece.