Praha na podzim vyhlásí soutěž na budoucí podobu Vítězného
náměstí. Má řešit dopravu a veřejné prostory, nikoliv dostavbu na volných
pozemcích. Novinářům to řekla náměstkyně primátorky pro územní rozvoj Petra
Kolínská (Zelení/Trojkoalice). Město chystá také urbanistické studie na další
místa, zpracovává je už pro Satalice, bývalé nádraží v Bubnech nebo okolí
ruzyňských kasáren.
„Chceme obnovit základní funkce náměstí, které budou nad povrchem, ne pod ním.
Zároveň nechceme soutěžícím předepisovat konkrétní řešení,“ uvedla Kolínská.
Návrh počítá s prodloužením tramvaje do Suchdola a obchvatem náměstí mezi
Svatovítskou a Evropskou ulicí. Není podle ní ale možné navrhovat úpravy
dopravy a veřejných prostor bez toho, aby bylo zřejmé, co bude stát na okolních
pozemcích.
Část volných parcel kolem kruhového náměstí v centru Dejvic
vlastní Vysoká škola chemicko-technologická. „Můj názor je, že zablokovanou
situaci by mohla vyřešit dohoda, že by město pozemky odkoupilo,“ dodala
náměstkyně. Na dalším z volných pozemků ve správě městské části Praha 6 při
ulici Jugoslávských partyzánů má místo kontroverzní administrativní budovy
přezdívané Lední medvěd vyrůst bytový dům. Městská část v březnu podepsala s
investorem memorandum, jehož součástí je i stažení vzájemných žalob. Investor
se zavazuje, že dům bude respektovat výšku okolní výstavby.
Podobné soutěže jako na budoucí podobu Vítězného náměstí
bude podle Kolínské město vypisovat často. Vznikající územní studie, které
stanoví základní parametry území, jako jsou hlavní ulice, uliční čáry, parky
nebo další dominanty, poté nesmí stavební úřad při povolování výstavby
opomenout. Mezi prvními dokončenými bude s veřejností projednaná studie budoucí
podoby městské části Satalice na severovýchodním okraji Prahy. Připravují se
také pro oblast Holešovice-Bubny, vojenský a skladový areál v Ruzyni nebo
Rohanský ostrov.
Zadání pro jejich vypracování město chystá pro okolí stanic metra Veleslavín nebo
Opatov, Komořany, nákladové nádraží Žižkov nebo okolí nemocnice v Krči. Uvažuje
také o studii týkající se Slatin, Malešic, Uhříněvsi nebo okolí stanice metra
Hradčanská.
Zpráva ČTK
"Silueta původního mostu zůstala v panoramatu města zachována". Fascinuje mě, že všude kromě Prahy to chápou a dokáží rozlišit, co…
V zásadě by myšlenka organizace architektonické soutěže nemusela být špatná. To by ale musela být celá ta soutěž komplexní a ne jenom architektonická, musela by mít kvalitně a hlavně dostatečně podrobně zpracované podmínky a nesměla by být plně pod kuratelou ČKA. Tam je absence všeho, co jsme vyjmenoval kromě snahy |nějak| tak ty prachy ze soutěže nasměrovat do těch |správných| rukou. A že by madam Kolínská ze zelené partaje něco podobně složitého mohla dát dohromady, to si nemůže myslet ani největší naiva a dokonce pochybuji i o totálních hlupácích.