Ministr Bendl vstoupí do sporu o orlickoústecké nádraží.
Ministr dopravy Petr Bendl (ODS) vstoupí do sporu o osud budovy nádraží v Ústí nad Orlicí, které hrozí demolice. Plánované zbourání historické stavby z 19. století je součástí projektu narovnání železniční trati v Ústí nad Orlicí. Na stranu zachování budovy se v internetové petici dosud postavilo na 15.000 lidí. Bendl v pátek přijede do Ústí nad Orlicí. „Ministr se chce seznámit se sporem, kterým region žije. O zbourání stavby se ještě nerozhodlo,“ řekl dnes ČTK mluvčí ministerstva Martin Kupka.
Setkání by se měli účastnit zástupci investora Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) i další odborníci, včetně architekta, kteří zhodnotí, zda má smysl nádraží zachraňovat a zda lze projekt uskutečnit bez jeho demolice.
Iniciátor petice Martin Kadrman, který kvůli záchraně stavby založil občanské sdružení Nádraží nedáme!, je Bendlovým zájmem mile překvapený. „Nikdo z nás nečekal, že čerstvě po svém nástupu bude chtít řešit kauzu nádraží. Svým odhodláním nám všem říká, že mu osud této krásné stavby není lhostejný a celou věcí se chce osobně zabývat,“ řekl ČTK Kadrman.
V zahraničí existují podobné příklady záchrany starých nádražních budov. V Zürichu vede k nádraží podchod, kterým mohou projet vozidla integrovaného záchranného systému. Letos také dokončí opravu nádraží ve Švýcarsku, konkrétně v Oltenu, která stejně jako orlickoústecká stavba vede mezi kolejišti, uvedl Kadrman.
Podle něj stojí za to nádraží z roku 1874 podle návrhu architekta Rudolfa Freye zachovat. Dvojnádraží na půdorysu H s kamennými římsami je postavené z režného zdiva, horní podlaží jsou z méně obvyklého hrázděného zdiva.
Se započetím prací SŽDC počítá letos v září. Modernizace železniční trati včetně vybudování nového nádraží bude stát 2,4 miliardy korun a investor chce příští rok usilovat až o 50procentní evropskou dotaci.
Mluvčí SŽDC Pavel Halla už před časem uvedl, že nádraží mezi kolejišti neodpovídá bezpečnostním standardům. I studie z roku 2000, která počítala se zachováním objektu, po letech zastarala, například kvůli protipovodňovým opatřením.
Hodně jsem už o téhle maltě četl a zjišťoval, zdá se mi to jako velmi dobrá volba na stavbu domu,…
Negativní vlivy nebude mít Filharmonie na okolí, ale okolí na Filharmonii. Koncentrace dopravních provozů aut na Magistrále, železnice na tratích…
Asi i parkuje, ale nechápu, proč je zelená plocha výš a ohraničena obrubníkem, který zamezí odtoku dešťové vody ze zpevněných…
Dobrý den, dovoluji se na Vás obrátit s prosbou, zda byste souhlasili s užitím jedné fotografie "památníků Hanse Kelsena" na…
Je to jen výzkumná plocha nebo se tam opravdu parkuje?