Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy nechal vypracovat studii revitalizace Olšanské ulice a jejího okolí. Studie určí budoucí
urbanistickou podobu území, řeší
ale také veřejné prostranství nebo dopravu a přispěje ke snížení ekologické
stopy této oblasti. Ke konceptu architektonicko-urbanistické studie se nyní může
vyjádřit veřejnost.
Olšanská ulice je důležitou městskou třídou a
významnou dopravní tepnou. Prochází středem oblasti, ve které je naplánováno
hned několik projektů v různém stádiu přípravy – např. revitalizace ulic
Seifertova – Táboritská, rekonstrukce ulice Jana Želivského či proměna
nákladového nádraží Žižkov, kde vznikne čtvrť pro více než 20 000 obyvatel.
Ulice je však současně lemována převážně administrativními budovami a území
dnes dominuje automobilová doprava.
„Olšanská ulice se nachází v širším centru Prahy,
kvalitou veřejných prostranství však neodpovídá svému potenciálu. Aktuálně je v
okolí Olšanské ulice naplánováno několik rozsáhlých investičních akcí v různém
stádiu přípravy. Je nanejvýš důležité, aby budoucí rozvoj této oblasti byl
koordinován tak, aby zde vznikla kvalitní část města, která bude přínosem pro
současné i budoucí obyvatele území,“ říká Petr Hlaváček, 1. náměstek
primátora pro oblast územního rozvoje.
Zpracovatelé architektonicko-urbanistické studie,
ateliér UNIT architekti, připravili koncept studie, která si klade za cíl
zlepšit podmínky pro pěší, cyklistickou i hromadnou dopravu, zkoordinovat
plánované investiční záměry v území a nastavit regulaci pro další rozvoj okolí
ulice tak, aby vznikla plnohodnotná městská třída.
Kostrou urbanistického návrhu jsou zelená propojení
především parku Parukářka a Olšanských hřbitovů, či vznik nového parku ze
severu Olšanských hřbitovů. Na křižovatce ulic Olšanská a Jana Želivského
studie zase navrhuje vznik nového náměstí. Vytvoří se tak nové možnosti, kde
budou moci obyvatelé trávit svůj volný čas.
Co se týče samotné dopravní tepny, na severní
straně Olšanské ulice studie počítá s vybudováním samostatné obousměrné
cyklostezky, která bude součástí páteřní cyklotrasy A8 spojující Olšanské
náměstí s Malešicemi a východním okrajem Prahy. Stávající otevřený svršek
tramvajové tratě na Olšanské ulici bude zatravněn a díky vhodné úpravě bude
možné vysadit až čtyři řady stromořadí. Olšanská ulice tak bude výrazně
zelenější, studie počítá také s využitím dešťové vody pro zavlažování zeleně.
„Z konceptu studie mám velkou radost.
V okolí Olšanské by mohlo vzniknout nové centrum městské části, kde lidé
najdou kromě bydlení a práce také kvalitní veřejná prostranství a celý prostor
se tak oživí. Jedná se o velký potenciál pro celou Prahu 3 a už se těším, až se
tudy budu v budoucnu procházet po nově plánovaném zeleném prostupu kolem zdi
Olšanských hřbitovů, sednout si na kafe pod novým stromořadím, nebo se projedu
po nové, oddělené a bezpečné cyklostezce,” komentuje koncept studie Pavel Dobeš, místostarosta Městské části
Praha 3.
„Jsme rádi, že se projekt posouvá do fáze, kdy
máme v ruce již konkrétní návrh toho, jak by v budoucnu mohla tato
část Prahy 3 vypadat. Samotnému zadání studie předcházelo podrobné
prověřování celého území a setkávání s místními aktéry a do finální podoby
studie aktuálně opět zapojujeme veřejnost. Ke konceptu studie se nyní může
vyjádřit každý prostřednictvím online dotazníku, který lze vyplnit až do
17.července 2022“ říká ředitel IPR Ondřej Boháč.
Připomínky městských aktérů a veřejnosti budou
využity pro další fázi přípravy studie. Studie by měla být dokončena do konce
roku 2022.
Tisková zpráva
Mohu jenom doporučit! My jsme stavěli loni a všechno šlo hezky od ruky 😎🔝
Kdysi to nebylo a když si teď předstvím jak ještě moji rodiče opravovali a rekonstruovali dům po jejích rodičích -…
Z magistrátu Ostravy by vám měla přijít pozvánka a můžete na vernisáž v 18h dorazit. Poděkování patří do MAPPA
Nad takovým řešením už nějakou dobu přemýšlím.
Budeš spokojený. Já jsem využil stavební systém od Heluzu a taky okna s těmito skly. Luxusní bydlení.