Autory projektu jsou Alena Žentelová & Jiří Žentel, architekti.
V pražské Stromovce vznikne nové občerstvení a veřejné toalety. V historické budově bývalé tramvajové vozovny je vybuduje firma, kterou dnes rada hlavního města vybrala. Na tiskové konferenci to řekl radní pro životní prostředí Petr Štěpánek (SZ). Oprava vozovny stála hlavní město 26 milionů korun, za pronájem objektu ročně od nájemce získá asi 600.000 korun.
„Nový nájemce zde bude provozovat takzvané lidové občerstvení s výrobou teplých minutkových jídel, jednoduchých studených jídel a podáváním teplých a chlazených nápojů včetně čepovaného piva,“ řekl Štěpánek. Občerstvení by mělo být návštěvníkům Stromovky k dispozici od jara.
Na pronájem budovy magistrát vypsal již dvě výběrová řízení. První soutěž podle Štěpánka rada zrušila, aby mohl kontrolní výbor přezkoumat výši nákladů na rekonstrukci vozovny. „Neshledal žádné námitky,“ podotkl radní. Nového výběrového řízení se zúčastnil pouze jeden zájemce.
Budova se podle radního nachází asi 200 metrů od konce tramvajové trati u Výstaviště. Postavena byla na začátku 20. století, končila zde pouliční koněspřežná dráha. Objekt z červených cihel magistrát opravil v letech 2007 a 2008. „Byla to ruina, ale architektonicky zajímavá,“ řekl Štěpánek. „Je to pěkná ukázka rekonstrukce bývalé průmyslové architektury. Je zde zachována struktura i barevnost fasády,“ uvedl radní s tím, že Praha za opravu získala ocenění v soutěži Fasáda roku 2007.
Zdroj: Zpráva ČTK 10.2.2009
Související články:
Fasáda roku 2007
Doplněno Stavbaweb:
Rekonstrukce a dostavba bývalé stanice tramvaje ve Stromovce na objekt restaurace a veřejného WC
Architekt: Architektonický atelier Ing. arch. Jiří Žentel
(Alena Žentelová & Jiří Žentel, architekti)
Fasáda roku 2007
3. cenu v kategorii REKONSTRUKCE porota udělila rekonstrukci a dostavbě bývalé vozovny tramvají v Královské oboře, Praha 7.
Je to pěkná ukázka rekonstrukce bývalé průmyslové architektury, ke které bylo současně provedena i dostavba. Nové využití objektu reflektuje původní výraz průčelí. Je zde zachována struktura i barevnost fasády. Režné zdivo s omítnutými architektonickými prvky ladí s novou přístavbou. Na objektu se uplatnily štukové omítky Baumit se silikátovou barvou Baumit.
Realizace: WALCO CZ, s.r.o., Praha 8
Architekt: Atelier Ing. Arch. Žentel, Praha 6
Investor: Hlavní město Praha
Další informace o projektu včetně historických fotografií naleznete na stránkách informačního servisu ENVIS zde:
Historii vozovny ve Stromovce, fotografie původního stavu a stavu před rekonstrukcí i současné fotografie naleznete v článku “Vozovna Královská Obora“ na stránkách www.prazsketramvaje.cz zde .
Chronologii historie vozovny naleznete zde.











Pánové, děláte mi radost. Světlíky, jako na Vinohradech a split level v garážích, jako pod Dostavbou národního divadla. Děkuji
Tak do toho rozhodně jděte. Určitě nebudete litovat ;)
Dost uvažujeme o tom smaltovaném skle.
Jde o tiskovou zprávu T-mobile. Kasá se tedy ten, kdo si zasmluvnil jméno arény a kdo má průraznější PR. :-)…
Snad jsem to někde prehledl, aneb kdy dospějeme k tomu, ze se ocení a zmíní i ten, kdo stoji za…