Transformace severojižní spojky
22. 9. 2011
9 – 17hod. v hlavním sále Magistrátu hl. města Prahy , Mariánské nám. 2, 110 01 Praha 1
Organizátor: Centre for Central European Architecture (CCEA),
Spoluorganizátor: Hlavní město Praha
Workshop je možností poprvé prodiskutovat problém transformace magistrály z rozdílných perspektiv, spojením dříve oddělených snah vygenerovat některé zásady pro strategii budoucí transformace.
Workshop Pražská magistrála – veřejný prostor 21. století, který Centre for Central European Architecture připravuje spolu s Magistrátem hl. města Prahy, reaguje na nejasné rozhodování
o transformaci této dopravní tepny v posledních dvaceti letech, bez širších debat jak mezi lokálními tak zahraničními odborníky. Praha zatím dostatečně nereflektuje soudobou světovou tendenci omezování automobilové dopravy a podpory chodců a cyklistů. Odborníci, zástupci pražských městských částí i zainteresované skupiny a jejich názory, studie a zájmy nebyly zatím společně konfrontovány a nebyla stanovena kritéria, kterým by plánovaná transformace měla podléhat. Transformace magistrály tak postrádá celkový koncept, který by měl v dlouhodobé perspektivě obohatit město o novodobou městskou třídu – prostor, který na městské struktuře neparazituje, ale přináší mu přidanou hodnotu.
Workshop je součástí projektu Converging Territories (Sbližování regionů), který probíhá paralelně v Praze, Dublinu a Paříži a řeší palčivé otázky v daných městech. CCEA pro výzkum zvolilo právě téma proměny pražské magistrály.
Workshop je možností poprvé prodiskutovat problém transformace magistrály z rozdílných perspektiv, spojením dříve oddělených snah vygenerovat některé zásady pro strategii budoucí transformace.
Workshop je strukturován do dvou bloků. V prvním z nich je fenomén magistrály představen jako problém nejen dopravní, ale především urbanistický. Úvod bude patřit prezentaci Útvaru rozvoje města, následovat bude pohled na problémy magistrály z lokální perspektivy městkých částí. Druhý blok nastíní budoucí potenciál magistrály studií holandského ateliéru Elastik & MAT, spolu s alternativním pohledem na dopravní tématiku. Na workshop budou přizváni zahraniční hosté, kteří představí již realizovaná řešení podobných problémů ve městech Kodani, Amsterdamu, Paříži. Každý blok je doplněn o debatu, do které jsou pozváni dopravní odborníci, politici, architekti a zástupci městských částí.
Transformace hlavní pražské dopravní tepny si bezesporu zaslouží propracovaný koncept, který ji v příštích desetiletích přemění na plnohodnotný veřejný prostor. Problém Prahy není ojedinělý –
i mnohá jiná evropská města se musela vypořádat s pozůstatky plánování městské infrastruktury v 2. pol. 20. století, kdy tehdy oslavované automobilové dopravě byly obětovány cenné městské prostory. Navrácení těchto míst zpět jeho uživatelům, kteří jej nechápou jen jako soubor dopravních koridorů je koncepcí životaschopnou v 21. století.
CCEA U Půjčovny 4, Praha 1, 110 00
tel.: + (420) 222 222 52, + (420) 777 999 627
kontaktní osoby:
Yvette Vašourková, vasourkova@ccea.cz
Michaela Janečková, janeckova@ccea.cz
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…