Dopravní terminál v Železném Brodě

Dopravní terminál v Železném Brodě

(21. 5. 2012) Autobusové nádraží v Železném Brodu leží uprostřed města daleko od vlakového nádraží, což je nepraktické. Lidé, kteří chtějí přestoupit na autobus nebo opačně, musejí jít často s kufry přes půl města. V Železném Brodu je přitom železniční uzel, kde se křižují tratě na Pardubice, Harrachov a Liberec. Radnice proto plánuje vybudovat autobusový terminál přímo u vlakového nádraží. Projekt dopravního terminálu v Železném Brodě navrhnul Atelier 4 (doplněno Stavbaweb).

 
 
 
 

Dopravní terminál v Železném Brodě

Autobusové nádraží v Železném Brodu leží uprostřed města daleko od vlakového nádraží, což je nepraktické. Lidé, kteří chtějí přestoupit na autobus nebo opačně, musejí jít často s kufry přes půl města. V Železném Brodu je přitom železniční uzel, kde se křižují tratě na Pardubice, Harrachov a Liberec. Radnice proto plánuje vybudovat autobusový terminál přímo u vlakového nádraží. Projekt dopravního terminálu v Železném Brodě navrhnul Atelier 4 (doplněno Stavbaweb).

Projekt dopravního terminálu v Železném Brodě navrhnul Atelier 4
Železný Brod se nevzdává plánů na dopravní terminál

Železný Brod (Jablonecko) 18. května (ČTK) - Železný Brod se nevzdává plánů na dopravní terminál, který by propojil železniční a autobusovou dopravu. Znovu chce na jeho vybudování žádat o dotace z evropských fondů. Město už před dvěma lety připravilo projekt za sto milionů korun, se žádostí o dotaci ale tehdy neuspělo. Nyní to chce zkusit znovu, po předchozích zkušenostech nechala ale radnice projekt zeštíhlit, a tak by neměl stát víc než 50 milionů korun. ČTK o tom dnes informoval starosta André Jakubička.

Původní záměr počítal s výstavbou nové odbavovací budovy i rekonstrukcí starého autobusového nádraží, kvůli zlevnění ho ale nyní radnice zredukovala jen na nejnutnější stavby.
"Nástupní místa pro autobusy budou podél budovy železniční stanice a obratiště včetně stání pro autobusy za budovou nádraží," řekl vedoucí městského odboru rozvoje Daniel Mach. Součástí projektu bude úprava Nádražní ulice včetně vybudování chodníku směrem k Masarykově ulici a oprava mostu přes Brodecký potok.

Město stále hledá cestu, jak zkultivovat i autobusové nádraží. Podle dopravce je totiž rizikové, některé autobusy musí couvat a při tom řidič dostatečně nevidí za autobus a hrozí zranění procházejících cestujících. Podle předběžného stanoviska Úřadu regionální rady NUTS II Severovýchod by ale dotace měla jít přednostně na přestupní dopravní terminály.

Radnice připravuje dokumentaci k zeštíhlenému projektu a žádost o dotaci chce podat do poloviny června. Pokud uspěje, může získat až 85 procent potřebných peněz, městskou kasu by tak projekt přišel na 7,5 milionu korun. "Pokud neuspějeme, budou se muset úpravy stejně udělat, ale v mnohem menším rozsahu. Rozhodně nebudou peníze třeba na opravu mostu přes Brodecký potok," dodal Mach.

 

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře
 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz