Pro určení potřeb
společnosti FTMO přizvali architekti z YUAR ke spolupráci firmu JuiceUp,
která uspořádala se zakladateli a zaměstnanci FTMO workshop a provedla průzkum,
v němž shromáždila názory uživatelů na design, vybavení a využití prostor. Z údajů
vyplynulo, že mají nové kanceláře spojovat ticho, efektivitu a zábavu
s důrazem na posílení komunitní atmosféry.
Z hlediska designu směřovalo architektonické zadání k vážnějšímu a reprezentativnějšímu místu. „Dbali jsme na to, aby design zůstal věrný značce, reflektoval její poslání a zároveň podpořil budoucí růst firmy. Odklon od improvizované startupové kanceláře směrem k funkčnímu a elegantnímu místu v centru Prahy akcentují materiály a barvy v antracitových a přírodních tónech dřeva okořeněné několika barevnými židlemi, spoustou zeleně a grafikou z firemního manuálu značky,“ vysvětluje architekt Gregory Speck.
„Snad všude, kam se podíváte, najdete graf nebo alespoň jeho část. To je nejtypičtější pojítko s obchodováním na burze,“ říká CEO firmy FTMO a pokračuje: „Pracovní místa jsou navržena s ohledem na množství času, který trávíme u monitorů. Všechny pracovní stanice jsou vybaveny elektricky polohovatelným stolem a dvěma až čtyřmi monitory.“ Při navrhování pracovních stanic zohlednili designéři flexibilitu a soukromí zaměstnanců. Pro individuální práci slouží telefonní budky a zasedací místnosti.
Architekti uspořádali stoly do skupin, aby mohli členové týmu spolupracovat a zároveň si zachovali soukromí. To poskytuje například nepravidelný tvar stolů, jejichž zaoblené rohy naopak umožňují malá setkání pro rychlé diskuse.
Nechybí moderní technologie
Součástí kanceláří je také podcastová místnost s high-end audiovizuální technikou. Hermeticky uzavřenou místnost s řízeným vstupním systémem odhlučňují dvojité stěny a strop tvoří dva různé typy akustického podhledu. Ze stropu se snáší nereflexní zelená obrazovka pro chromatické klíčování, náladu navozují speciální vícesměrová stmívatelná světla, a dění zaznamenává výkonná kamera. Zaměstnanci FTMO čtou ze zabudovaného teleprompteru a mixážní stanice vylepšuje živé přenosy. Aby nedocházelo k přerušování během záznamů, jsou venkovní dveře vybaveny červeným světlem ON AIR.
Panoramatický výhled na Prahu
Autoři návrhu odstranili uzavřené příčky a otevřeli prostor tak, aby měl každý stůl vizuální spojení s exteriérem a dostatek denního světla. Výhled na rušné centrum Prahy a Národní divadlo je možné vychutnat si z kteréhokoli místa v kanceláři. K zážitku z panoramatického výhledu přispělo i to, že všechny chodby jsou navrženy jako průhledy vedoucí k určitému orientačnímu bodu na konci.
Autorská zpráva, redakčně upraveno
Z hlediska designu směřovalo architektonické zadání k vážnějšímu a reprezentativnějšímu místu. „Dbali jsme na to, aby design zůstal věrný značce, reflektoval její poslání a zároveň podpořil budoucí růst firmy. Odklon od improvizované startupové kanceláře směrem k funkčnímu a elegantnímu místu v centru Prahy akcentují materiály a barvy v antracitových a přírodních tónech dřeva okořeněné několika barevnými židlemi, spoustou zeleně a grafikou z firemního manuálu značky,“ vysvětluje architekt Gregory Speck.
„Snad všude, kam se podíváte, najdete graf nebo alespoň jeho část. To je nejtypičtější pojítko s obchodováním na burze,“ říká CEO firmy FTMO a pokračuje: „Pracovní místa jsou navržena s ohledem na množství času, který trávíme u monitorů. Všechny pracovní stanice jsou vybaveny elektricky polohovatelným stolem a dvěma až čtyřmi monitory.“ Při navrhování pracovních stanic zohlednili designéři flexibilitu a soukromí zaměstnanců. Pro individuální práci slouží telefonní budky a zasedací místnosti.
Architekti uspořádali stoly do skupin, aby mohli členové týmu spolupracovat a zároveň si zachovali soukromí. To poskytuje například nepravidelný tvar stolů, jejichž zaoblené rohy naopak umožňují malá setkání pro rychlé diskuse.
Nechybí moderní technologie
Součástí kanceláří je také podcastová místnost s high-end audiovizuální technikou. Hermeticky uzavřenou místnost s řízeným vstupním systémem odhlučňují dvojité stěny a strop tvoří dva různé typy akustického podhledu. Ze stropu se snáší nereflexní zelená obrazovka pro chromatické klíčování, náladu navozují speciální vícesměrová stmívatelná světla, a dění zaznamenává výkonná kamera. Zaměstnanci FTMO čtou ze zabudovaného teleprompteru a mixážní stanice vylepšuje živé přenosy. Aby nedocházelo k přerušování během záznamů, jsou venkovní dveře vybaveny červeným světlem ON AIR.
Panoramatický výhled na Prahu
Autoři návrhu odstranili uzavřené příčky a otevřeli prostor tak, aby měl každý stůl vizuální spojení s exteriérem a dostatek denního světla. Výhled na rušné centrum Prahy a Národní divadlo je možné vychutnat si z kteréhokoli místa v kanceláři. K zážitku z panoramatického výhledu přispělo i to, že všechny chodby jsou navrženy jako průhledy vedoucí k určitému orientačnímu bodu na konci.
Autorská zpráva, redakčně upraveno
Foto: David Kraus, Radek Úlehla
Architektonický návrh: Lukáš Janáč, Gregory Speck, Martina Zachariášová, Christine Lessenko, Tomáš Livňanský, Anna Šlapáková / YUAR Architects
Celková plocha: 6. NP – 300 m2, 7. NP – 800 m2
Realizace: 2020
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…
To tlumení zvuku je tam docela slušné, co tak koukám.