Kladno řeší 31 námitek k novému územnímu plánu

Kladno řeší 31 námitek k novému územnímu plánu

(6. 1. 2014) (ČTK) - Kladenský magistrát po prosincovém veřejném projednání návrhu územního plánu největšího středočeského města obdržel 31 námitek a připomínek, jimiž se musejí úředníci zabývat. V březnu se nejspíš uskuteční další veřejné projednání návrhu se zapracovanými připomínkami. Závěrečnou verzi dokumentu by pak zastupitelé měli schvalovat pravděpodobně v červnu. ČTK to řekl mluvčí radnice Vilém Frček.

 
 
 
 

Kladno řeší 31 námitek k novému územnímu plánu

(ČTK) - Kladenský magistrát po prosincovém veřejném projednání návrhu územního plánu největšího středočeského města obdržel 31 námitek a připomínek, jimiž se musejí úředníci zabývat. V březnu se nejspíš uskuteční další veřejné projednání návrhu se zapracovanými připomínkami. Závěrečnou verzi dokumentu by pak zastupitelé měli schvalovat pravděpodobně v červnu. ČTK to řekl mluvčí radnice Vilém Frček.



Hlavní podstatnou změnou územního plánu by měla být možnost umístění staveb na pozemky, u nichž bude chtít město regulovat, kolik plochy budou moci majitelé zastavět. "Některé námitky se týkají prostorové regulace, například v areálu bývalých kasáren a regulace zastavitelnosti volných ploch ve stabilizovaných územích sídlišť," uvedl Frček. Další námitky se podle něj týkají jednotlivých pozemků na území města, lokalit jako je severní část průmyslové zóny Poldi nebo tělesa vlečky u objektu pekáren.

Návrh územního plánu také počítá například se zmenšením průmyslových zón, mimo jiné má řešit problémy s dopravou ve městě vybudováním průtahu areálem bývalé Poldi Kladno, výstavbu rychlodráhy mezi Kladnem a Prahou nebo vymezit nové koridory pro silnice, které by měly odklonit nákladní dopravu mimo zastavěné území poblíž centra. Nový územní plán by měl také umožnit výstavbu rodinných domů po odtěžení haldy u čtvrti Švermov.

Původně měl být návrh územního plánu schválen už předloni v dubnu. Úředníci do něj však museli zapracovat kolem 120 připomínek. Primátor Dan Jiránek (ODS) už dříve připustil, že se v konceptu územního plánu také objevily chyby, které bylo potřeba odstranit. Nový územní plán město pořídí za cenu kolem dvou milionů korun. Relativně nízkou pořizovací cenu dokumentu, kvůli které prý byl materiál nekvalitní, i některé návrhy v něm kritizovala opozice a některá občanská sdružení.

Nový stavební zákon městům nařizuje vyhotovit územní plán do roku 2015.
Doplněno: Stavební zákon v platném znění říká, že k 31.12.2020 pozbývají platnosti územní plány vydané podle starého stavebního zákona, Takže pokud obce nepořídí nový územní plán do konce roku 2020, budou bez územního plánu. Pořízení územního plánu zákon nenařizuje.
(zdroj: Jitka)


Doplněno Stavbaweb:
Nový územní plán města Kladno naleznete ZDE.

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Veřejný prostor/landscaping

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

28. 2. 2020 08:15:31

Re: Rozhledna na vrchu Šibeník

Připadá mi to jako politizování situace kolem členství v EU, které cílí na lidi bez znalostí souvislostí a bez zájmu o politiku. Hurá, podívejte jak je EU dobrá! Všude i v autobusech nálepky, jak se EU spolupodílí na všem, málem i na výrobě betonových tvárnic na chodníky a sirky do krabiček. Samá podlost! My zatím platíme do fondů EU méně, než kolik čerpáme, ale proč čerpáme na takovéto téměř bezvýznamné stavbičky miliony, když nám kulhají investice i peníze do oprav všech typů silnic? Proč naši řidiči denně bourají po srážce se zvěří? Na I.třídách a dálnicích? Protože nemáme oplocení a podchodu i mosty pro zvěř, aby nemusela přes cestu pod kola aut! Toto má být smysluplná investice za stovky milionů!! Kdo to nezažil, neví, co to je za nezměrný děs, který někteří řidiči zaplatí životem nebo doživotním zmrzačením, a nejen oni. ale i jejich děti, partneři, rodiče. O likvidaci majetku a zruinování některých z nich nemluvě. Mně takto rozhledny připadají jako aktivity Kocourkovských občanů. Není těch stovek pitomostí v této zemi už moc? Celý den by na jejich výčet nestačil! Také pokus primátora Macury v Ostravě prosadit novou 3 km tramvajovou trať v Porubě tam, kde ji nikdo nepotřebuje a dokonce většina občanů odmítá, patří do této kategorie pomatenosti, protože zase jde o to, že nějaký spolek amatérů omylem zvolených ve volební euforii na Magistrátě odsouhlasil, že na to může Ostrava dostat víc než miliardu z dotací. Slabomyslnost lidiček bez významu hold v této zemi stále má podivnou váhu! Jak dlouho ještě bude blbost tolerována?

20. 2. 2020 18:50:35

Re: Re: Polemika o panoramatu a mrakodrapech pokračuje.

Polemika o výškových budovách nikdy neskončí. Dnes je to již otázka prestiže, nikoliv potřeby. Kdo výš, je geroj, je víc. Viz Arabský svět i dálný asijský východ. Blbost lidská vítězí. Ale žižkovská trojka od Evy Jiřičné nejsou mrakodrapy, to je úchvatný návrh, jak zaplnit místo po telekomunikační věži a kdo zná podrobně a detailně souvislosti, musí se paní Jiřičné poklonit. Věřím, že její kouzelný návrh bude realizován a rozhodně nemá pražádný vliv na panoráma Prahy, notabene historického centra. On tu někdo v této části Žižkova vidí historické centrum? Nákladové nádraží, konec jedné části Prahy, příliš vzdálené od toho centra, které obdivují miliony cizinců, i Čechů a Moravanů. A co Letná, tam blob Kaplického nebyl vedle panoráma staré Prahy? Tam byl, hned vedle. A kolik bojovníků ho prosazovalo, že? Proti nás bylo asi víc, tak to monstrum stát nebude. Ale návrh Jiříčné je naprosto něco jiného. Ve všech myslitelných hodnotitelných směrech. Skvěle zasazen do oblasti, i výškově, i polohově, i s ohledem na dopravní poměry. Pojďme ho podporovat proti hlupákům, kteří sice mají akademický titul, ale v hlavě něco zřejmě jiného, než lidské moudro. Postižení člověka se projevuje všelijak, je těžká doba, když podle expertů má 20% vysokoškolských absolventů duševní poruchu různého typu. Ono to možná i tady bude vidět. Nechť postižení prominou, ale léčení může být v Klecanech i zdarma, u profíků.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz