25. 9. 2012 od 14 hodin
La Fabrika
komunardů 30, Praha 7-Holešovice
Jak naložit s nevyužívanými industriálními stavbami? Je lepší zbourat chátrající výstavbu nebo ji přestavět, dát jí novou funkci a přitom zachovat připomínku průmyslové minulosti daného místa? Všechny aspekty této problematiky budou probírat zástupci komunální sféry, státní správy, akademické obce, architekti, zástupci developmentu a investoři na odborné konferenci Křižovatky architektury. Ta proběhne v úterý 25. září v prostorách La Fabrika v Praze a zakončí tak odborný doprovodný program letošního stavebního veletrhu FOR ARCH.
Staré tovární haly, kasárna, skladiště, garáže, vysoké komíny a další pozůstatky zemědělské, průmyslové, vojenské a další činnosti představují obtížný problém pro řadu českých měst. Napomoci v hledání vhodných řešení, jak naložit s industriálním dědictvím, bude hlavním cílem účastníků 4. ročníku odborné konference Křižovatky architektury letos s podtitulem Průmyslové dědictví mezi sny, možnostmi a realitou. Zástupci komunální sféry, státní správy, akademické obce, ale také architekti, developeři či ekonomové zde představí své názory a konkrétní zkušenosti s problematikou industriálního dědictví v souvislosti s trvale udržitelným rozvojem, regenerací měst a kulturním poselstvím.
Na téma konverze jako možnosti záchrany industriálního dědictví zde vystoupí Tomáš Šenberger, proděkan FSv ČVUT v Praze a současně předseda programové rady konference. O ochraně historicky významných průmyslových staveb bude hovořit Jiří Vajčner z odboru památkové péče Ministerstva kultury a možnosti přestavby nevyužitých průmyslových objektů nastíní Michal Šourek ze společnosti MS Development. Na ekonomické aspekty a ospravedlnitelnost investic do konverzí nevyužitého industriálu se zaměří přednáška Pavla Kohouta (NERV).
Chybět nebudou ani příklady konverzí průmyslových objektů u nás i v zahraničí a zkušenosti s revitalizací nákladových nádraží, přístavů a dalších podobných staveb historicky umístěných v centrech Hamburgu, Stuttgartu, Frankfurtu nebo Vídně. Lze tyto projekty srovnávat s přestavbou Smíchovského nádraží, Nákladového nádraží Žižkov nebo Rohanského ostrova? Leoš Anderle ze společnosti Sekyra Group na konferenci představí urbanistické plány zmíněných lokalit a nejnovější návrh na revitalizaci budovy nákladového nádraží na Žižkově. Představeny budou i realizované projekty Galerie Vaňkovka Brno či Správní budova číslo 21 Baťových závodů. Konkrétní zkušenosti s brownfields má také další přednášející kladenský primátor Dan Jiránek
Pro konání akce bylo vybráno symbolicky víceúčelové kulturní centrum La Fabrika, které vzniklo na půdorysu dvou propojených továrních objektů postavených počátkem minulého století v Holešovicích. V prostorách La Fabriky budou současně k vidění práce finalistů letošní soutěže mladých architektů YOUNG ARCHITECT AWARD. Zaměření soutěžních projektů bylo blízké tématu konference – řešení veřejného prostoru v historickém kontextu.
Děkuji za perfektní popisky pod fotografiemi. Zatím se všechny články o trati soustřeďují na stavbu estakády. , Estakáda je sice…
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...