Královská konzervatoř v Birminghamu: projekce TZB pro špičkovou akustiku
(6. 4. 2021) Realizace projektu trvala 7 let a zpracovávaly se technické systémy a akustické řešení pro prostory o rozloze 42 000 m2
Královská konzervatoř v Birminghamu: projekce TZB pro špičkovou akustiku
Projekční a konzultantská kancelář Hoare Lea poskytuje
širokou škálu služeb, včetně projekce TZB a navrhování akustických řešení.
Nedávno dokončila dílo pro anglickou univerzitu Birmingham City University
(BCU), kdy se jednalo o dvě kancelářské a akademické budovy a výukové i
koncertní prostory pro Birminghamskou královskou konzervatoř.
Realizace projektu trvala 7 let a zpracovávaly se technické
systémy a akustické řešení pro prostory o rozloze 42 000 m2. Úkolem
kanceláře Hoare Lea bylo navrhnout technické systémy tak, aby nenarušovaly
akustiku. Pro Královskou konzervatoř měl nejvyšší prioritu zvuk bez kompromisů.
Požadavkem bylo, aby se dalo zároveň koncertovat ve velkém i v malém sále,
cvičit ve zkušebnách i varhanní třídě, nahrávat ve studiu a hrát v jazzovém
klubu – to vše na celkem pěti podlažích. Bylo tak potřeba zajistit, aby se zvuk
„nepřeléval“ z jednoho prostoru do druhého. Zároveň musel projekční tým
naplánovat v potrubních instalacích ve zmíněných místnostech takovou průtokovou
rychlost, která nebude slyšet.
Aby se zvuk z technického zařízení co nejméně přenášel do
prostor, kde se hraje, umístil projekční tým všechny součásti technických
systémů na chodby. To ale vedlo k problémům s prostorem. Při realizaci projektu
sáhla kancelář Hoare Lea po nástrojích ze sady AEC Collection od Autodesku – a
hlavním pomocníkem při navrhování a analýzách byl Revit. Proč? V Hoare Lea
věděli, že když budou při projektování vycházet z modelů v Revitu, lépe se
vypořádají s prostorovými omezeními.
Sabrina Gill, vedoucí projektantka v Hoare Lea, to
vysvětluje následovně: „Snažit se o maximálně přesné řešení hudebních prostor
bez modelů v Revitu by bylo velmi nepraktické. Při navrhování by se týmy
pravděpodobně soustředily na větší prostory a teprve později by byl čas na
podrobnější výpočty rozměrů a koordinaci. Pak by ale hrozila nutnost úprav a
víceprací během výstavby, což je drahé a časově náročné. Revit nám pomohl
technické zařízení vymodelovat a vyladit s předstihem.“
Správné nástroje jsou půlkou úspěchu
Kdykoliv se pracovníci v Hoare Lea pouští do nového projektu,
vědí, že budou návrhy vypracovávat v Revitu. Ten jim totiž umožňuje pracovat s
informačním modelem budovy. U některých projektů ale samotný Revit nestačí – a
v takovém případě se hodí sáhnout po aplikacích od Autodesku sdružených v sadě
AEC Collection. Ta obsahuje specializované nástroje pro architekturu a
stavebnictví, které si poradí s libovolnými projektovými požadavky.
„Při navrhování používáme spoustu nástrojů. Zároveň neexistují dva identické projekty,“ říká Ben Roberts, ředitel pro digitální inovace, a dodává: „V sadě AEC Collection máme po ruce jak nástroje, které využíváme denně, tak ty, které potřebujeme jen občas. Je praktické mít je všechny pohromadě.“
Všechny parametry v jednom modelu
Chcete se dozvědět více o výhodách, které přináší BIM? Kontaktujte odborníka společnosti Autodesk ZDE.
Zdroj: Autodesk
Foto: Hoare Lea
Komentáře ke článku
Registrace k zasílání newsletteru
Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

18. 4. 2021 12:34:14
Re: Re: Praha má plán, jak zlepšit bytovou situaci.
To, co popisujete řeší a mají řešit jiné strategie. Není pravda, že by se otázkami, které předkládate nikdo nezabýval. Mimojiné je řeší IPR, který je podle vás zbytečný.
17. 4. 2021 11:32:47
Re: Praha má plán, jak zlepšit bytovou situaci
Jen aby to nebyly byty pro uprchlíky, mám dojem že dostupné = levné. Jde o byty v majetku města a ty si bude obsazovat město.
16. 4. 2021 23:19:27
Re: Navarov – revitalizace zámeckého areálu
Drobný detail: zámek se jmenuje Návarov ;)
16. 4. 2021 20:55:03
Re: Řadové domy Michalovice
Jo a úplně vidím to nadšení obyvatel ŘD, když mu oknem proletí golfový míček!! :D
16. 4. 2021 18:23:34
Re: Rodinný dům v Šilheřovicích
Škoda, že ta spolupráce s krajinářskými architekty není na fotkách vidět. Ale jestli je jejím výsledkem ten pravoúhlý oholený trávník, tak asi nevím, co je krajina.
16. 4. 2021 17:41:09
Re: Jedinečný dům na Křivoklátsku
Líbí se mi kombinace dřeva a stěrky, obzvlášť když na fotkách vypadá namodrale, ale proč tomu. proboha, říkáte chalet? Ani hlídači pravopisu se tohle slovo nelíbí.
16. 4. 2021 17:32:44
Re: Re: Taky máte dům bez výtahu?.
Copak když se namnoží příspěvek, ale co kdyby se takhle přemnožily ty výtahy a chtěly se nacpat tři do jednoho schodiště :-) Jinak si myslím, že dodatečně se výtahy dělají jen z nouze. Když se přistavuje páté a vyšší patro nebo když je potřeba pro vozíčkáře. Jen rodiče s miminy v kočárcích mají smůlu a přitom tam o lenost nejde ani náhodou. Ti. kteří mají na to, aby si pořídili výtah z lenosti, mají většinou na to, aby nemuseli bydlet v bytovém domě. Mimochodem, dovedete si představit, že by někdo dobrovolně směnil tichý byt za staveniště? A když už mluvíte o tom obtěžování, tak nejčastěji přicházejí v úvahu dvě možnosti. Buď máte dům ve společenství vlastníků a tam to můžete úspěšně zablokovat, nebo má dům vlastníka, který modernizuje a před tím dá všem výpověď.
16. 4. 2021 16:59:55
Re: Architekti jednoho z nejlepších nádraží ve Vídni.
Ich verstehe nicht. A možná nejen já.
16. 4. 2021 16:51:56
Re: Rodinný dům v Průhonicích
Podle fotek to vypadá, že dům nesplňuje odstupové vzdálenosti od hranic pozemku. Za jak dlouho se vám podařilo získat výjimku?
16. 4. 2021 15:50:22
Re: Re: Praha má plán, jak zlepšit bytovou situaci.
Milý Karle, těším se, až se budeme moci osobně věnovat diskuzím o tom, co se podařilo a co ne. Ale v Praze už nejde ani tak o byty, ale o provozuschopnost technického vybavení města a vnitřní i tranzitní dopravy, které chybí celé severovýchodní propojení. Jediné, co zatím pracuje dobře, je DMHPM, hl. tramvaje, metro, ostatně i autobusy jezdí skoro vždy podle jízdních řádů. Ale vnitřní osobní automobilová doprava je v tragickém stavu, což souvisí i s nekvalitou povrchu 50% všech místních komunikací. Nejhorší stav pojížděného povrchu, jaký v této zemi existuje, má Praha. Věru že na to může být pyšná. Zajímá to pan Hřiba a jeho náměstky? Ne, jim jde o politikaření, která strana a které hnutí má právo na to nebo ono křeslo! Směšné, ubohé, trapné, nezodpovědné! Kam jsem to dospěli, když takové kariéristické loutky v Praze vládnou?
16. 4. 2021 15:44:03
Re: Praha má plán, jak zlepšit bytovou situaci
Velké fráze plné prázdných slov. Ani jedno o tom, jak se společně s růstem zastavěnosti a zahuštění stavbami zlepší životní prostředí bývalých industriálních ploch, často bez veřejné zeleně, ani jak se vyšší počet obyvatel projeví v přeplnění sítí MHD v době špiček. ani Ň o tom, jak bude ošetřena prostupnost přeplněných vnitřních pražských komunikací i magistrály a spojek a totéž platí o umístění parkovacích a odstavných ploch pro nové rezidenty, když dnes jich až 50% chybí pro ty stávající téměř v celé Praze. Samé plány plné ničeho. Jen byty, a související TI a DI je vedlejší, přitom je základnou pro další rozvíjení osídlení v Praze. Kapacity starých inženýrských sítí, ČOV i zdrojů vody jsou již dnes přetíženy. Významné orgrtanizace zásadní pro denní provoz města, jako je mj. i TSK, jsou bez potřebného počtu kvalifikovaných techniků a takové zajímavé, leč postradatelné organizace jako je IPR , ty mají lidí a schopných přebytek. Co vše se v Praze dělá špatně, na co lidé na Magistrátě absolutně nestačí? Na všechno. Pouze zaměstnanost úředníků pořád zvyšují. Jak hloupé, jak sebevražedné, jak nekompetentní! Pan Hřib celou tuto vážnou roli řídit moudře chod města nezvládá, zrovna jako VŠICHNI JEHO PŘEDCHŮDCI! I v Praze ryba smrdí od hlavy a je jedno, zda jde o vládu nebo Magistrát. Stejní lidé, nezodpovědní, s plnými kapsami peněž za své benefity, ale výsledek jejich činností pro občany je katastrofální.
16. 4. 2021 14:58:46
Re: Praha má plán, jak zlepšit bytovou situaci
Méně strategií více regulačních plánů, od soutěže na Bubny Zátory uplynulo hnedle 30 let a nic. Jen v Bohnicích v doplnění posledních pater je možné postavit 200 bytů, nebýt předpisu o parkování. Lze chodit pěšky a jezdit na kole.
16. 4. 2021 14:31:15
Re: Praha má plán, jak zlepšit bytovou situaci
No tak sice to třicet let trvalo, ale super, konečně někdo aspoň uvažuje správným směrem. (Platí to ostatně pro všechna města v republice, ona Praha v tomhle zase tak výjimečná není.) Teď jde jenom o to, aby nadšení a záměr vydržely, aby je nespláchly nejbližší komunální volby. Protože tohle je běh na hodně dlouhou trať a nedá se v tom nic podstatného udělat za jedno dvě volební období.
14. 4. 2021 15:10:13
Re: Taky máte dům bez výtahu?
Holt když něco funguje špatně nebo málo, dopadne to i takto, jak vidíte nahoře.
14. 4. 2021 15:08:57
Re: Taky máte dům bez výtahu?
Úžasná propagace, žel pro nevhodné adresáty. Tam kde výtah nikdy neměli, tak by mít nikdy neměli. Je to hloupé a lepší je vyměnit si byty, než obtěžovat dalšíchccai 6 rodin nejen stavebními úpravami, které jsou malým peklem na zemi, ale také slyšitelnými zvukovým doprovodem, náklady na provoz a revize s údržbou a také podílením se na zlenivění lidí a ztrátou jejich hybnosti, které po čase nastává. Tedy poškozování zdravotního stavu populace. Celé. Výtah je takové malé komfortní zlo moderní doby. Chápu jen nákladní výtahy na specifických místech a také v budovách nad 5 podlaží nad zemí. Děkuji za pozornost.
14. 4. 2021 15:08:50
Re: Taky máte dům bez výtahu?
Úžasná propagace, žel pro nevhodné adresáty. Tam kde výtah nikdy neměli, tak by mít nikdy neměli. Je to hloupé a lepší je vyměnit si byty, než obtěžovat dalšíchccai 6 rodin nejen stavebními úpravami, které jsou malým peklem na zemi, ale také slyšitelnými zvukovým doprovodem, náklady na provoz a revize s údržbou a také podílením se na zlenivění lidí a ztrátou jejich hybnosti, které po čase nastává. Tedy poškozování zdravotního stavu populace. Celé. Výtah je takové malé komfortní zlo moderní doby. Chápu jen nákladní výtahy na specifických místech a také v budovách nad 5 podlaží nad zemí. Děkuji za pozornost.
14. 4. 2021 15:08:39
Re: Taky máte dům bez výtahu?
Úžasná propagace, žel pro nevhodné adresáty. Tam kde výtah nikdy neměli, tak by mít nikdy neměli. Je to hloupé a lepší je vyměnit si byty, než obtěžovat dalšíchccai 6 rodin nejen stavebními úpravami, které jsou malým peklem na zemi, ale také slyšitelnými zvukovým doprovodem, náklady na provoz a revize s údržbou a také podílením se na zlenivění lidí a ztrátou jejich hybnosti, které po čase nastává. Tedy poškozování zdravotního stavu populace. Celé. Výtah je takové malé komfortní zlo moderní doby. Chápu jen nákladní výtahy na specifických místech a také v budovách nad 5 podlaží nad zemí. Děkuji za pozornost.
12. 4. 2021 15:43:17
Architekti jednoho z nejlepších nádraží ve Vídni
Verantwortlich für die Realisierung zeichnet die ARGE „Wiener Team“ mit den Architekten Atelier Albert Wimmer (Wien), Atelier Ernst Hoffmann (Wien) und Theo Hotz Architekten und Planer (Zürich), die 2004 gemeinsam den Masterplan gewonnen hatten; 2009 fiel der Startschuss zum größten Bauprojekt Europas. Fünf Jahre später stehen nicht nur die Rautendachlandschaft über den Bahnsteigen und die Shopping-Mall im Untergeschoss, sondern auch die angrenzende BahnhofCity sowie das markante Hochhaus für die ÖBB-Zentrale von Zechner & Zechner.
12. 4. 2021 10:58:34
Re: Rodinný dům v Průhonicích
Nádhera! Raději se neptám na cenu :-)
8. 4. 2021 23:13:42
Re: Re: Re: Re: Re: Nový stavební zákon nemůže přinést zrychlení...
A co si tedy pod samostatnou působností představujete Vy?