Cílem našeho projektu bylo vytvoření kompaktní, funkční, trvanlivé, jednoduché a zároveň svěží stavby. Složitý a obsáhlý stavební program bylo zapotřebí vtěsnat do půdorysu železobetonového skeletu s omezenou možností růstu do výšky a do poddimenzovaného rozpočtu. Loděnice není novostavbou, ale z původní stavby z roku 1997 byl použitelný pouze skelet ve spodní polovině objektu. I ten jsme museli staticky zesílit a podchytit tryskovou injektáží.
Architektonická forma loděnice je v podstatě lapidární hmotou ve tvaru „psí boudy“. Převýšená proporce a sedlová střecha korespondují s budovou lihovaru naproti. Objekt jsme navrhli tak, aby byl s přiměřenými technickými a architektonickými prostředky energeticky úsporný. Hmota loděnice je maximálně kompaktní, pod fasádou z vlnitého plechu s poměrně malými okny se skrývají velmi silné vrstvy tepelné izolace. Inspirací pro návrh byly plechové boudy okolo smíchovského nádraží, ohrady z vlnitého plechu, benzínová pumpa, houseboaty a botely kotvící v okolí, a především nádherné štíhlé žluté závodní lodě Dukly a celkově pozitivní nálada a energie řeky a sportovců. Nová loděnice by měla být na dalších několik desítek let domovem dalších generací našich reprezentantů v kanoistice a ve veslování. Na rozdíl od fotbalistů a hokejistů tito sportovci přivážejí medaile z olympiád.
Autorská zpráva
Foto: Petr Šmídek, Tomáš Rasl
Autoři: Pavel Joba, Jan Hájek, Jakub Havlas; spoluautor Jakub Straka
Musím říct, že smaltovaná skla mě zaujala nejen po technické stránce, ale i z hlediska estetiky. Je fajn, jak se…
Skvělá novinka! Spojení tradiční technologie smaltu s moderním sklem dává smysl – odolné, krásné a ekologické řešení pro interiér i…
Kde jsou tyče na sjíždění o patro níž?
Minimalistické, ale praktické. Taková ideální kombinace pro rodinný život. A ta krytá terasa vypadá podle popisu parádně :-)
Zní to jako velmi promyšlený návrh. Máme podobně svažitý pozemek, tak mě inspiruje, že i takové místo má velký potenciál!