Při opravách nejdelší silnice I. třídy v Česku, I/11, byly instalovány vysoce zátěžové žlaby MEA DM u autobusové zastávky na okraji Hradce Králové. Zastávkový záliv byl osazen monolitickým žlabem
DM, který je velmi odolný a snese zatížení až do F 900 kN. Odolnost žlabu byla
jednou z priorit, druhou byla bezpečnost pro pohyb cyklistů na silnici.
Jednou z alternativ odvodnění u autobusových
zastávek jsou žlaby s betonovou štěrbinou. Toto řešení je však nebezpečné
v případě pohybu cyklistů. Pokud vjedou úzkým kolem do štěrbiny, hrozí jim
pád. Bohužel se již tyto nešťastné události přihodily.
Prvek tělesa DM z polymerického betonu je
jednodílný, bez roštu a velkých odtokových děr, proto je pro cyklisty zcela
bezpečný. Současně je pojezd vozidel tichý.
Robustní a odolná konstrukce s integrovanými
nátokovými otvory zvládne vysoké dynamické zatížení, chemické ošetření i
nepříznivé povětrnostní podmínky. Konstrukce žlabů MEA DM z polymerického
betonu jsou lehké, takže se rychle instalují a mají mimořádně dlouhou
životnost.
Tyto monolitické žlaby se používají pro silnice,
dálnice, dopravní terminály, manipulační plochy, ale také u skladovacích,
průmyslových areálů i na letištích.
Více o monolitických žlabech
DM zde
Tisková zpráva
Děkuji za perfektní popisky pod fotografiemi. Zatím se všechny články o trati soustřeďují na stavbu estakády. , Estakáda je sice…
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...