Most v Masarykově ulici přes řeku Moravu v Olomouci navrhuje studio DRNH

Most v Masarykově ulici přes řeku Moravu v Olomouci navrhuje studio DRNH

(21. 5. 2014) (ČTK) - Olomoucká radnice chce upravit podobu nového mostu, který na Masarykově třídě nahradí staré přemostění řeky Moravy. Původní návrh mostu se radním ani odborníkům nezamlouval a nyní by měla dostat přednost nová varianta, která prý lépe zapadne do této části města a nenaruší protipovodňovou ochranu města.

 
 
 
 

Most v Masarykově ulici přes řeku Moravu v Olomouci navrhuje studio DRNH

(ČTK) - Olomoucká radnice chce upravit podobu nového mostu, který na Masarykově třídě nahradí staré přemostění řeky Moravy. Původní návrh mostu se radním ani odborníkům nezamlouval a nyní by měla dostat přednost nová varianta, která prý lépe zapadne do této části města a nenaruší protipovodňovou ochranu města.

Nový návrh podoby mostu v Masarykově ulici přes řeku Moravu navrhuje architektonické studio DRNH pod vedením architekta Antonína Nováka.
Nový návrh podoby mostu v Masarykově ulici přes řeku Moravu navrhuje architektonické studio DRNH pod vedením architekta Antonína Nováka.
Nový návrh podoby mostu v Masarykově ulici přes řeku Moravu navrhuje architektonické studio DRNH pod vedením architekta Antonína Nováka.
Náměstek primátora Jan Holpuch (ODS)  novinářům řekl, že mostem na Masarykově třídě se městská rada zabývala už v únoru. "Řešení s podélnými betonovými žebry vystupujícími nad mostovku, které předložilo Povodí Moravy, vyvolávalo mezi veřejností i mezi radními značné pochybnosti," uvedl Holpuch.

Radnice proto oslovila architekta Antonína Nováka z brněnské kanceláře DRNH, který připravil alternativní návrhy mostu, z nichž poslední se městu zamlouvá. "Most se nám líbí a chtěli bychom, aby se podoba změnila tímto směrem," podotkl Holpuch. Radnice po dohodě s Povodím Moravy nechá přepracovat projektovou dokumentaci a požádá o změnu stavebního povolení.

Navrhnout most nebylo snadné, protože architekt musel splnit přísné parametry na protipovodňovou ochranu a nosnost i požadavky památkářů. Při stavbě mostu nesmí být použita horní závěsná nosná konstrukce ani pilíře, které by zasahovaly do koryta řeky.

"Vyšli jsme z toho, jak byl řešen most na tomto místě už v 19. století. Poslední návrh v sobě nese odkaz i na toto historické řešení," podotkl Novák, podle nějž je reminiscencí na historický most především kovová nosná konstrukce uprostřed plánovaného mostního tělesa.

Původní návrh mostu kritizoval Klub architektů Olomoucka (KAO). "Most na Masarykově třídě, kde nosná železobetonová žebra výrazně vystupují nad povrch vozovky, evokuje spíše dálniční průtah než reprezentativní městský bulvár," stojí v komentáři KAO.

Nové stavební povolení zpozdí přípravu stavby mostu o čtyři až šest měsíců. "Ministr zemědělství Marian Jurečka nás ujistil, že tento skluz by neměl ohrozit protipovodňová opatření, která se mají začít realizovat příští rok," dodal Holpuch.


 

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře
 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz