Nová hala vozovny v Pisárkách

Nová hala vozovny v Pisárkách

(21. 10. 2019) Projekt se staví podle návrhu DKarchitekti

   
  • Vizualizace: DKarchitekti

 
 
 
 

Nová hala vozovny v Pisárkách

(ČTK) - Brněnský dopravní podnik dokončuje v pisárecké vozovně stavbu haly pro denní ošetření a očistu tramvají. Lidé ji mohou vidět, když projíždějí kolem vozovny linkou 1. Až bude hala hotová, zastřeší se ještě kolejiště mezi novou a starou halou. Poté se bude opravovat stará hala a vybaví se novými technologiemi včetně myčky, řekla ČTK mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková. Podnik za stavbu zaplatí zhruba 400 milionů korun.

Denní ošetření tramvají bude díky novým technologiím rychlejší a také je pro očistu více prostoru. "Bude zde například centrální vysavač a také detektor kol," řekla Tomaštíková. Směrem do ulice získá hala designové opláštění, část bude prosklená jako výkladní skříň, aby lidé jedoucí kolem mohli nahlédnout dovnitř. Fasáda bude také udělaná tak, aby neodrážela zvuk projíždějících tramvají na druhou stranu do zástavby.

Už v listopadu mají halou tramvaje projíždět, kompletně funkční bude až později. Kvůli stavbě opláštění se totiž musí vytrhat kolej kolem haly, která slouží k zajíždění tramvají do vozovny. Součástí stavby je i nové kolejiště ve vozovně.

Celá stavba včetně zastřešení volného prostoru a úprav staré haly má být hotová na konci srpna příštího roku a poté začne zkušební provoz.

V další etapě se připravuje stavba smyčky, která umožní najíždět do vozovny i tramvajím jedoucím od Bystrce, které se dosud musejí otáčet až na Mendlově náměstí. Aktuálně se dokončuje dokumentace pro územní rozhodnutí. Smyčka bude zhruba v místech u zastávky Lipová.

Doplněno Stavbaweb:
117 metrů dlouhá stavba s největším oknem v Brně se staví podle návrhu DKarchitekti.

Projekt na stránkách autorů najdete ZDE.
Fotogalerii z výstavby nové haly najdete ZDE.

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

19. 1. 2020 11:37:05

Re: Re: Praha bude chránit panorama města, střech a podpoří stav...

Praha patří mezi nejkrásnější města světa díky jedinečnému urbanismu - celkovému uspořádání historického jádra i fantastické architektuře - málo kde najdeme tak bohatou směs stylů od románského po slohy 19.století. Za Karla IV. to byla jedna z největších metropolí Evropy a v době baroka již tehdy uznávaná svou jedinečnou krásou. Proč bychom jako Češi neměli být hrdí na tak úžasnou hodnotu? Praha zůstala jedinečná jen proto, že jsme v minulosti neměli dost peněz ji přestavět a tedy zničit, jak se to stalo v jiných evropských metropolích. Teď víceméně bez naší zásluhy vlastníme velkou devízu. Tohle vše ale neznamená, že v Praze musí být šmelina a kriminalita, To s tím nijak nesouvisí, spíše bych řekl, že zatímco krásná Praha možná ani není tak přímo vizitka českých schopností, to, co se děje dnes, česká vizitka je. Také se v Praze můžou stavět mrakodrapy, jen ne do historického panoramatu, to přece není nic hrozného. Proč bychom neměli jedinečnou starou Prahu a vedle rostly moderní čtvrtě. Jen to dělejme rozumně, ne tak, jako v mnoha zničených městech a vesnicích za komunistů, ale bohužel i za dnešní doby. Management je první vlaštovkou rozumného přístupu k rozvoji Prahy a pokud bude trend pokračovat, můžeme se dočkat i dalších rozumných opatření, jako vytěsnění šmeliny a grázlovství. Ale to je běh na dlouhou trať a nezapomínejme, že všechno, co se v Praze děje, je víceméně výsledek českých poměrů. Tak se snažme, abychom nemusely pořád jen koukat na ty Němce, Francouze nebo Švýcary.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o.