(ČTK) – Brněnský dopravní podnik dokončuje v pisárecké vozovně stavbu
haly pro denní ošetření a očistu tramvají. Lidé ji mohou vidět, když
projíždějí kolem vozovny linkou 1. Až bude hala hotová, zastřeší se
ještě kolejiště mezi novou a starou halou. Poté se bude opravovat stará
hala a vybaví se novými technologiemi včetně myčky, řekla ČTK mluvčí
dopravního podniku Hana Tomaštíková. Podnik za stavbu zaplatí zhruba 400
milionů korun.
Denní ošetření tramvají bude díky novým technologiím rychlejší a také je pro očistu více prostoru. „Bude zde například centrální vysavač a také detektor kol,“
řekla Tomaštíková. Směrem do ulice získá hala designové opláštění, část
bude prosklená jako výkladní skříň, aby lidé jedoucí kolem mohli
nahlédnout dovnitř. Fasáda bude také udělaná tak, aby neodrážela zvuk
projíždějících tramvají na druhou stranu do zástavby.
Už
v listopadu mají halou tramvaje projíždět, kompletně funkční bude až
později. Kvůli stavbě opláštění se totiž musí vytrhat kolej kolem haly,
která slouží k zajíždění tramvají do vozovny. Součástí stavby je i nové
kolejiště ve vozovně.
Celá stavba včetně zastřešení volného
prostoru a úprav staré haly má být hotová na konci srpna příštího roku a
poté začne zkušební provoz.
V další etapě se připravuje stavba
smyčky, která umožní najíždět do vozovny i tramvajím jedoucím od
Bystrce, které se dosud musejí otáčet až na Mendlově náměstí. Aktuálně
se dokončuje dokumentace pro územní rozhodnutí. Smyčka bude zhruba
v místech u zastávky Lipová.
Doplněno Stavbaweb:
117 metrů dlouhá stavba s největším oknem v Brně se staví podle návrhu DKarchitekti.
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…
To tlumení zvuku je tam docela slušné, co tak koukám.
Mohu poprosit víc info co se týče stavby domu z těchto cihel prosím? Alespoň v nějaké skrácené verzi klidně 😁…
I to byl důvod, proč jsme si na stavbu domu vybrali právě cihly Heluz. Jasně, šlo hlavně o ty technické…