Nová vozovna v Hloubětíně má stavební povolení

Nová vozovna v Hloubětíně má stavební povolení

(15. 5. 2020) Stavba samotné vozovny by mohla začít v příštím roce

 
 
 
 

Nová vozovna v Hloubětíně má stavební povolení

(ČTK) - Pražský dopravní podnik (DPP) získal pravomocné stavební povolení pro stavbu nové vozovny v Hloubětíně. Podnik rovněž hledá v tendru dodavatele první části stavby. Na dotaz ČTK to řekl technický ředitel DPP Jan Šurovský. Náklady na výstavbu nové vozovny, energetického centra a dalších budov jsou odhadovány na 1,8 miliardy korun. Hloubětínská vozovna z roku 1951 byla ve velmi špatném stavu, podnik ji proto musel nechat loni v srpnu odstřelit. DPP je největší městskou firmou a provozuje tramvaje, metro, autobusy a lanovku.

Stavební povolení platí na celý areál. "Což je zásadní milník. Zároveň probíhá výběrové řízení na první etapu, takzvané energocentrum. Postupně se připravuje výběrové řízení pro tu samotnou vozovnu," řekl Šurovský.

Pokud vše bude bez problémů, stavba samotné vozovny by podle Šurovského mohla začít v příštím roce. "Tu první etapu (energocentrum) bychom začali realizovat ještě letos," řekl Šurovský.

Oproti původní hale bude jedna část té nové sloužit pouze k odstavení tramvají. Nebude tedy vytápěna, ale pouze tzv. temperována. Rovněž tam nebudou kanály pod tramvajemi ani lávky, odkud by zaměstnanci DPP opravovali tramvaje. Nebude se v ní ani celonočně svítit. Vedle toho bude mít menší část, která bude sloužit k údržbě. Novinkou budou visuté lávky, z nichž se bude dělat údržba vozů. Nové tramvaje mají totiž takzvanou výzbroj na střeše, zatímco ty staré pod podlahou.

Kromě haly vozovny budou zmodernizovány další objekty, v nichž sídlí například pracoviště, která mají na starosti údržbu kolejových tratí. Zaměstnanci budou mít nové lepší zázemí a postaví se pro ně dvě nové budovy. Vznikne parkoviště a vysazena bude nová zeleň.

DPP využívá sedm vozoven, a to Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov. Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají, část z nich tvoří modifikace typu T3. V uplynulých letech firma kupovala nízkopodlažní vozy 15T Forcity. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují přes tři miliardy korun.

Doplněno Stavbaweb:
Projekt nové vozovny Hloubětín je v přípravě od roku 2016. V roce 2017 získal DPP na novou stavbu kladné stanovisko vlivu na životní prostředí (EIA), o rok později územní rozhodnutí a povolení k demolici staré vozovny. Jako první bude zahájena stavbu nového energocentra areálu. Samotnou deponovací halu včetně nového zázemí pro údržbu tramvají a další provozy v areálu se DPP plánuje postavit v letech 2021 až 2022. Dokončení celé stavby se předpokládá na konec roku 2022. Více....

Související články:
Vozovna Hloubětín  26.8.2019

DPP má v ústředních dílnách novou opravárenskou halu pro tramvaje

(ČTK) - Pražský dopravní podnik (DPP) ve čtvrtek 14. května otevřel novou opravárenskou halu pro tramvaje v areálu Ústředních dílen v Hostivaři. Hala bude sloužit pro každodenní údržbu tramvají a vejdou se do ní naráz čtyři tramvaje. Výstavba trvala osm měsíců a vyšla na 96 milionů korun. Novinářům ji dnes představili náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě) a generální ředitel DPP Petr Witowski. DPP je největší městskou firmou. Zaměstnává téměř 11.000 lidí a provozuje metro, tramvaje, autobusy a lanovku.

"Umožní nám rozšířit možnosti oprav v rámci dílen v Hostivaři. Do budoucnosti zde plánujeme velké těžké opravy tramvají. Nyní, když nemáme vozovnu Hloubětín, pomůže nahradit chybějící kapacitu z Hloubětína,"
 řekl Scheinherr.

Hala je vybavena portálovými a mostovými jeřáby a zvedáky. Jsou zde servisní lávky, z nichž zaměstnanci DPP budou opravovat části umístěné na střechách vozů. Vyhloubeny jsou u dvou ze čtyř míst také servisní jámy, odkud jsou prohlíženy podvozky. Dvě stání jámu nemají, ale naopak jsou zde zvedáky, které zvednou tramvaj až do dvou metrů.

Novou halu postavil DPP po 52 letech, naposledy byla vystavěna hala v Hostivaři v roce 1968. "Od té doby se jednalo pouze o rekonstrukce, přístavby a podobně," řekl Witowski. Podle něj stavba trvala déle, než původně DPP předpokládal. "Ukázaly se tady poměrně složité geologické podmínky a nakonec musela být postavena na pilotech. Přesto si myslím, že se jednalo o poměrně rychlý proces," dodal Witowski.

V areálu ústředních dílen je v současné době nad obvyklý provoz umístěna také část tramvají z rekonstruované vozovny v Hloubětíně. Rozsáhlé kolejové stání pro tyto vozy je za novou halou.

Doplněno Stavbaweb:
Fotografie z nově otevřené opravárenské haly a více informací najdete na zdopravy.cz.

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

25. 5. 2020 17:38:58

Re: Interiér rodinného domu

Jako uživatelka bych měla k Vašemu návrhu několik výhrad, ačkoli je interiér na pohled impozantní : 1) podle velikosti ložnice a postlelí odhaduji, že kuchyň bude mít rozměry cca 4x5 m. I když velká kuchyň je krásná, současně by měla šetřit nohy kuchařky, která kromě vaření je možná celý den pracovně na nohou a ještě obstarává malé děti. Víte jak se naběhá s hrncem špaget po kuchyni, než ho někam umístí? A další cca 3 m k jídelnímu stolu, když chce servírovat. Nechtěla bych to. Kuchyň, kde se nestoluje, má být prostorná, praktická, ale ne rozlehlá! 2) Ložnice na opačné straně domu od WC vám nebude vadit, dokud budete mladí a zcela zdraví. Potom si zařídíte raději ložnici v sousední koupelně, než bloudit po celém domě. 3) chválím nápad dvoupostele s prostředním madlem v dětském pokoli. Skvělý nápad s multifunkční a velkokapacitní pohovky s postelemi pro hostinský pokoj (nebo do obýváku). Ale rodičům se dvěma dětmi i stejného pohlaví, bych zcela určitě, po všech svých zkušenostech, doporučila raději dva malé pokojíky než jeden společný. Možná ten společný tak max. max. do 5. třídy. Ale pak by jej muselo být možné rozdělit na dva. P.S. Pohled z pohovky obýváku do přírody může být úchvatný, na krb také. Přesto bych umožnila pro konzervativce i pohled na obrazovku TV - pohovka jak stvořená pro domácí kino! Je mi líto, ale snaha po umění tady, podle mne, převyšuje funkčnost a praktičnost. Měly by být v rovnováze. Člověku běžně nestačí jen se dívat, v bytě musí i příjemně žít.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz