Nové berlínské letiště ještě před otevřením přistavuje další halu

Nové berlínské letiště ještě před otevřením přistavuje další halu

(16. 4. 2012) Berlín 11. dubna (zpravodaj ČTK) - Necelé dva měsíce před otevřením nového obřího letiště v Berlíně se ukázalo, že by terminál nemusel zvládnout očekávaný nápor cestujících. Provozovatel proto zahájit urychlenou přístavbu další odbavovací haly, která bude sloužit jako takzvaná bezpečnostní rezerva. Plánované zahájení provozu letiště 3. června ale údajně ohroženo není.

 
 
 
 

Nové berlínské letiště ještě před otevřením přistavuje další halu

Berlín 11. dubna (zpravodaj ČTK) - Necelé dva měsíce před otevřením nového obřího letiště v Berlíně se ukázalo, že by terminál nemusel zvládnout očekávaný nápor cestujících. Provozovatel proto zahájit urychlenou přístavbu další odbavovací haly, která bude sloužit jako takzvaná bezpečnostní rezerva. Plánované zahájení provozu letiště 3. června ale údajně ohroženo není.



Doplněno stavbawebem:

informace správy letiště o novém letišti v kostce zde.
Projekt kanecláře Architekten von Gerkan Marg und Partner zde.

 

Na staveništi vzdušného přístavu, který ponese jméno spolkového kancléře z let 1969-1974 Willyho Brandta, se už několik měsíců konají noční testy, při nichž komparzisté simulují různé situace, které mohou při provozu nastat. Podle mluvčího letiště Leifa Erichsena odhalily, že ve špičce se mohou u odbavovacích přepážek vytvářet dlouhé fronty.
Management letiště se proto rozhodl v sousedství hlavní budovy přistavět montovanou halu s 20 přepážkami a dalšími bezpečnostními kontrolami. Použita má být jen v případě, že kapacita centrálního terminálu s 96 odbavovacími přepážkami nebude stačit.
Pokud se v provozu ukáže, že tato „bezpečnostní rezerva“ nebude třeba, bude ji podle mluvčího možné znovu rychle odstranit. Náklady na její stavbu provozovatel vyčíslil na zhruba 2,5 milionu eur (asi 62 milionů Kč).
Moderní letiště, které vzniká rozšířením současného letiště Schönefeld na jižním okraji Berlína, má za hodinu odbavit až 4500 cestujících. Ročně chce odbavit 27 milionů pasažérů. Kapacita centrálního šestipatrového terminálu má však být postupně zvyšována až na 45 až 50 milionů cestujících za rok. Berlín tak chce konkurovat Frankfurtu nad Mohanem nebo londýnskému Heathrow a přitáhnout cestující i ze sousedního Česka a Polska.
Projekt za 2,5 miliardy eur (přibližně 62 miliard Kč) ale od počátku provázejí problémy, které už několikrát oddálily jeho zprovoznění. Naposledy bylo otevření posunuto kvůli potřebě vybudovat dodatečné pavilony pro nové bezpečnostní skenery na tekutiny kvůli nařízení Evropské komise, které od dubna příštího roku ruší současná omezení pro množství tekutých látek, jež si pasažéři mohou brát na palubu letadel.

 

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře
 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz