Nové hlavní nádraží v Mladé Boleslavi

Nové hlavní nádraží v Mladé Boleslavi

(3. 5. 2012) Dvoupodlažní futuristická stavba z Ateliéru Velehradský splývající s okolím prostřednictvím svažující se zatravněné střech je v pořadí jižž třetí návrh hlavního nádraží v Mladé Boleslavi a počítá s úplnou demolicí všech drážních budov. Návrh předpokládá úplnou demolici stávající výpravní i administrativní budovy včetně přilehlých přístavků a skladových objektů a výstavbu nové nádražní budovy slučující funkci obou původních objektů.

 
 
 
 

Nové hlavní nádraží v Mladé Boleslavi

Dvoupodlažní futuristická stavba z Ateliéru Velehradský splývající s okolím prostřednictvím svažující se zatravněné střech je v pořadí jižž třetí návrh hlavního nádraží v Mladé Boleslavi a počítá s úplnou demolicí všech drážních budov. Návrh předpokládá úplnou demolici stávající výpravní i administrativní budovy včetně přilehlých přístavků a skladových objektů a výstavbu nové nádražní budovy slučující funkci obou původních objektů.

Studie hlavního nádraží v Mladé Boleslavi - autorem návrhu je Atelier Velehradský
Vlakové nádraží v M. Boleslavi čeká rekonstrukce za 150 milionů


Studie hlavního nádraží v Mladé Boleslavi - autorem návrhu je Atelier Velehradský

Mladá Boleslav 2. května (ČTK) -
Vlakové nádraží v Mladé Boleslavi se dočká celkové rekonstrukce za 150 milionů korun. Moderní budova s trávníkem na střeše nahradí současný chátrající objekt a obnovy se dočká i okolí. Náklady zaplatí Evropská unie a České dráhy. Podzimní zahájení prací se ale patrně zpozdí, České dráhy stále nevybraly projektanta, řekl dnes ČTK náměstek středočeského hejtmana Robin Povšík (ČSSD).

Dle harmonogramu, k němuž se České dráhy zavázaly, měl být projektant stavby vybrán již v dubnu. "Příští týden bychom se měli sejít s generálním ředitelem ČD Petrem Žaludou ke zhodnocení plnění smlouvy v této záležitosti. Pokud projektanta začnou vybírat až nyní, plán stíhat nebudou a my budeme muset na situaci reagovat, případně i krácením plateb," řekl Povšík.

Vybraný architektonický návrh hlavního nádraží v Mladé Boleslavi je dvoupodlažní futuristická stavba z Ateliéru Velehradský splývající s okolím prostřednictvím svažující se zatravněné střechy. Do nového nádraží by se měli přestěhovat i zaměstnanci a provozy z okolních budov, které čeká demolice. Poslední studie nahradila předchozí návrh, který v podobě prosklené stavby vzbudil vlnu nevole a pod internetovou petici za zachování a opravu staré budovy se od loňského února podepsalo bezmála 2000 lidí.

Studie hlavního nádraží v Mladé Boleslavi - autorem návrhu je Atelier Velehradský Studie hlavního nádraží v Mladé Boleslavi - autorem návrhu je Atelier Velehradský

Se současným futuristickým návrhem souhlasí i mladoboleslavský radní za ODS Adolf Beznoska. Dříve upřednostňoval rekonstrukci starého objektu, navrhované celkové řešení prostoru nádraží ale považuje za přínosné.

Evropské fondy mají uhradit až 70 procent z celkových nákladů na přestavbu nádraží. Podle plánu má být projekt hotov do konce srpna a na podzim měly začít stavební práce, uvedl Povšík. Středočeský kraj společně s Českými drahami chystá opravy i nádraží v Nymburku, Kutné Hoře, ve Zdicích či Hořovicích.

Studie hlavního nádraží v Mladé Boleslavi - autorem návrhu je Atelier Velehradský Studie hlavního nádraží v Mladé Boleslavi - autorem návrhu je Atelier Velehradský Studie hlavního nádraží v Mladé Boleslavi - autorem návrhu je Atelier Velehradský

 

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

25. 5. 2020 17:38:58

Re: Interiér rodinného domu

Jako uživatelka bych měla k Vašemu návrhu několik výhrad, ačkoli je interiér na pohled impozantní : 1) podle velikosti ložnice a postlelí odhaduji, že kuchyň bude mít rozměry cca 4x5 m. I když velká kuchyň je krásná, současně by měla šetřit nohy kuchařky, která kromě vaření je možná celý den pracovně na nohou a ještě obstarává malé děti. Víte jak se naběhá s hrncem špaget po kuchyni, než ho někam umístí? A další cca 3 m k jídelnímu stolu, když chce servírovat. Nechtěla bych to. Kuchyň, kde se nestoluje, má být prostorná, praktická, ale ne rozlehlá! 2) Ložnice na opačné straně domu od WC vám nebude vadit, dokud budete mladí a zcela zdraví. Potom si zařídíte raději ložnici v sousední koupelně, než bloudit po celém domě. 3) chválím nápad dvoupostele s prostředním madlem v dětském pokoli. Skvělý nápad s multifunkční a velkokapacitní pohovky s postelemi pro hostinský pokoj (nebo do obýváku). Ale rodičům se dvěma dětmi i stejného pohlaví, bych zcela určitě, po všech svých zkušenostech, doporučila raději dva malé pokojíky než jeden společný. Možná ten společný tak max. max. do 5. třídy. Ale pak by jej muselo být možné rozdělit na dva. P.S. Pohled z pohovky obýváku do přírody může být úchvatný, na krb také. Přesto bych umožnila pro konzervativce i pohled na obrazovku TV - pohovka jak stvořená pro domácí kino! Je mi líto, ale snaha po umění tady, podle mne, převyšuje funkčnost a praktičnost. Měly by být v rovnováze. Člověku běžně nestačí jen se dívat, v bytě musí i příjemně žít.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz