Nové nádraží v Brně může zastřešit obchodní komplex s parkovištěm

Nové nádraží v Brně může zastřešit obchodní komplex s parkovištěm

(3. 1. 2009)

 
 
 
 

Nové nádraží v Brně může zastřešit obchodní komplex s parkovištěm

Nad novým železničním nádražím v Brně by mohl vyrůst pětipatrový komplex s obchody, kancelářemi a téměř 1700 parkovacími místy. Počítá s tím nový projekt zastřešení kolejiště od brněnské firmy FA PAROLLI, zjistila ČTK z dokumentů, které investor předložil úřadům k posouzení vlivů na životní prostředí. Podle projektu půjde o samostatný investiční záměr, který nijak nesouvisí s projektem přestavby brněnského železničního uzlu, jenž je od prosince bez územního rozhodnutí.

Souběžně s výstavbou nádraží by tak mohla vznikat sedmipatrová budova o rozloze 350 krát 230 metrů, která v pěti patrech nad kolejištěm nabídne celkem 77.500 metrů čtverečních. Ty by měly zaplnit pronajímatelné komerční prostory pro kanceláře a obchody, odpočinkové zóny s možností ubytování a téměř 1700 parkovacích míst.
"Postavit tak ohromnou komerční stavbu nad nástupišti uvažovaného nového nádraží jsme nijak neočekávali, neboť to nebylo v žádných zveřejněných plánech a navíc nyní v době hospodářské krize každý soukromý investor jistě bedlivě váží každou velkou investici," řekl k plánu Miroslav Patrik z Dětí Země, které hodlají nejpozději do 18. ledna zaslat své vyjádření k záměru stavby. Pro vydání územního rozhodnutí hodlají požadovat zpracování přesnější hlukové a emisní studie a dále studii o vlivu na architektonický ráz okolí.
Samotný projekt přestavby železničního uzlu s přesunem nádraží o 800 na jih je ale od 12. prosince bez územního rozhodnutí. Na základě čtyř žalob podaných Dětmi Země, sdružením Stará Osada - Židenice, Městskou částí Brno-Židenice a 13 osobami jej zrušil Krajský soud v Brně. Zahájení projektu za zhruba 20 miliard korun by se tak zřejmě mohlo oddálit. Město nyní musí ke stavbě vydat nové rozhodnutí, což potrvá nejméně půl roku. Obsah rozhodnutí soudu zatím není znám, nelze proto předjímat, nakolik ohrozí plánovaný termín zahájení stavby.
Nutnost vydat nové územní rozhodnutí podle náměstka brněnského primátora Martina Andera nutně nemusí ohrozit začátek stavby. "V současné době se teprve zpracovává dokumentace pro stavební povolení, hotová má být do konce ledna 2010. Ke upoždění by tak vůbec nemuselo dojít," řekl již dříve ČTK Ander.
Rekonstrukce brněnské železnice, s níž odsun nádraží i stavba rychlodráhy souvisejí, je jedním z nejdiskutovanějších stavebních projektů Brna posledního desetiletí. Investice má vyjít na 20 miliard korun. Uskutečnit by se měla za přispění evropských peněz. Letos začala stavba odstavného nádraží, na níž by však došlo bez ohledu na polohu nádraží.

Zdroj: Zpráva ČTK, 30. 12. 2008

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

21. 9. 2022 15:24:41

Re: Tři nové koncertní síně

Veřejnost chápe pohnutky představitelů, kteří myslí, že mají pravdu. Otázka vytápění i chlazení těchto stavebních obrů v dnešních souvislostech ovšem nezmínil nikdo. Stavebními materiály lze jistě mnohé ovlivnit. Co ale bude jinak, jsou náklady na vybudování něčeho, co je jen kabátkem městského prostoru. O účelnosti tohoto zařízení v této době lze však polemizovat. Kromě provozních nákladů, které dnes nikdo nedokáže propočítat, jde o celkové investiční zátěži zejména Ostravy v celé šíři všech záměrů. Za primátora Macury investice skokově narůstají. Přitom není nikde prezentováno, tedy pro veřejnost, co to znamená pro splácení dluhů, které takto vznikají. V dnešní době obřího nárůstu zadlužení státního rozpočtu a podobně u měst jeto poměrně velká drzost vůči občanům města. Těch se to také svým způsobem bude týkat. Mj. zdražováním služeb, dopravy, úklidu, odvozu odpadů, správních poplatků předepisovaných městem. Není tady něco hodně v nepořádku, Povýšené vystupování Macury vůči jiným politikům i občanům je varováním, že c čele města stojí někdo s velmi pochybným charakterem a zcela povadlou mravností. Kupodivu to zastupitelům nevadí. Nebo mlčí protože se bojí o sebe, své pozice nebo zdraví? Víme přece, jak dominující politici jednají. Po celou dobu lidské moderní civilizace. U tohoto primátora jsem s jist, že se nedá ničím zastavit. Doufám, že se bude jednou zpovídat jinde, o tom, co se tu roky děje za jeho vedení města, ne jen před zastupiteli, které ponížil na pouhé držáky mandátů.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz