Nový Hlavák dostal zelenou. Projekt osobně představili nejvyšší zástupci zadavatelů

Nový Hlavák dostal zelenou. Projekt osobně představili nejvyšší zástupci zadavatelů

(7. 6. 2022) Cílem zadávacího řízení se soutěžním dialogem je nalezení architektonicko-urbanistického, krajinářského a dopravního řešení

   
 
 
 
 

Nový Hlavák dostal zelenou. Projekt osobně představili nejvyšší zástupci zadavatelů

Nejvyšší představitelé Hlavního města Prahy, Správy železnic a Dopravního podniku hl. m. Prahy minulý týden osobně na tiskové konferenci v informačním centru Správy železnic představili soutěžní záměr Nový Hlavák k projektu revitalizace Vrchlického sadů, odbavovací haly hlavního nádraží a výstavby tramvajové trati Muzeum – Hlavní nádraží – Bolzanova.

Cílem zadávacího řízení se soutěžním dialogem je nalezení architektonicko-urbanistického, krajinářského a dopravního řešení, které bude orientováno zejména na funkčnost a městotvornou úlohu tohoto mimořádně důležitého území.  Zadavatelé od soutěžících očekávají návrh koncepčního řešení, které bude přínosem nejen pro cestující, ale i pro obyvatele přilehlých městských čtvrtí.

„Dlouhodobě se snažíme o zlepšování kvality veřejného prostoru. Území před hlavním nádražím, které vnímám jako klíčové, změníme k lepšímu tak, aby potěšilo nejen Pražany a cestující, ale i turisty. Jsem rád, že se nám společným úsilím podařilo nastartovat pozitivní změnu,” říká primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib. 

Náměstek primátora pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček doplňuje: „Tento soutěžní dialog je krásnou ukázkou toho, jak moc se v posledních letech zlepšuje fungování veřejných institucí a jejich schopnost spolupracovat. Zatímco před pár lety jsme řešili modrá zábradlí, dnes jsme schopni se Správou železnic kooperovat na velkých projektech, díky kterým máme šanci společně přivést do města novou architekturu na evropské úrovni. Problémy „Sherwoodu“ nemohou být vyřešeny bez přestavby odbavovací haly a obráceně. Je třeba k nim přistoupit s citem, aby se z vnitřní periferie stala reprezentativní brána do města. I proto chceme dát příležitost kreativním mozkům přijít s myšlenkami, promyšleným urbanismem a návrhy, které by nás v tuto chvíli třeba ani nenapadly.“  

„Komplexní rekonstrukce nové odbavovací haly je projekt, který je z důvodu dlouhodobého zatékání do konstrukce z prostor magistrály a parkoviště nezbytně nutné zrealizovat. A je logické a přínosné, že bude součástí řešení celého prostoru, jehož nedílnou a dominantní část tato hala tvoří. Od návrhů vzešlých ze soutěžního dialogu očekáváme reprezentativní vstup do nejvytíženějšího nádraží v České republice," uvádí Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic.

Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy, dodává: „Za poslední desítky let se bohužel nepodařilo zbavit nejvýznamnější nádraží v zemi pověsti problematického a nepříliš oblíbeného místa. Tuto situaci chceme změnit také stavbou nové tramvajové trati mezi Muzeem a Bolzanovou ulicí, která umožní umístit zastávku tramvaje přímo před nádražní budovu, podobně jako je tomu na blízkém Masarykově nádraží. Společně s rekonstrukcí Vrchlického sadů, historickou i novou budovou hlavního nádraží vznikne v příštích letech důstojný, funkční a reprezentativní vstup do hlavního města.“ 

K projektu revitalizace se vyjádřil i Jan Korseska, místostarosta Prahy 2 pro oblast dopravy: „Praha 2 usilovala o lepší dostupnost hlavního nádraží řadu let. V roce 2019 jsme dosáhli významného úspěchu v podobě nového chodníku, díky kterému se občané Vinohrad dostanou na nádraží rychle a bezpečně. Dostupnost se pro naše občany zlepšila i vybudováním severního podchodu o dva roky později. Věřím, že se za pár let dočkáme i prodloužení tramvajové trati ve směru do Vinohradské ulice a tím propojení Prahy 1 a Prahy 2."

Garant soutěžního dialogu za Správu železnic, architekt Jakub Cigler doplňuje: „Do soutěžního dialogu budou za město a jednotlivé organizace hovořit odborníci na architekturu, urbanismus a dopravu, ale také odborníci na bezpečnost, která je s ohledem na dané území velkým tématem. Naší ambicí je, aby se místo, které je nyní známé především pod názvem Sherwood, začalo díky provedeným změnám označovat jako Nový Hlavák."

Tisková zpráva


Komentáře ke článku

 
 
 
 
 
 
 
 

7. 6. 2022 18:12:02. Re: Nový Hlavák dostal zelenou. Projekt osobně představili nejvy... Miloš Grigorij Parma

  Předpokládám, že jako u Vltavské koncertní haly, budou opět ve veřejné a anonymní soutěži, vybrání k účasti kolektivy již veřejné a známé.........

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

20. 10. 2022 17:55:02

Re: Odborníci apelují na vládu: odložte projednávání novely stav...

Kromě toho, že se připojuji k této výzvě, upozorňuji na to, že velkým přičiněním pana Františka Lukla, tuším že z 13.1.2021 bylo z novely SZ vyloučeno to podstatné, co mělo být hlavním motorem zlepšení výkonnosti stavebních úřadů základního stupně a tedy i zkrácení doby trvání správního řizení. A to jistě víte, je vyjmutí těchto úřadů z gesce a působnosti místních, obecních a městských úřadů, tedy z vlivu starostů a z jejich rozhodování o personálním obsazení míst odborých pracovníků vč. určování jejich platů podle tabulek a jiného odměňování podle vlastního uvážení. Tedy z vlivu korupčního prostředí, které jednoznačně na mnoha radnicích trvale vládne. Tedy shrnu to takto: žádné změny (ani o 30% podle názoru paní Žanety Hadžič) v trvání správního řízení pro vydání povolení stavby nebo souhlasu s jejím umístěním ani náhodou nečekejme, když je již známo, že přes 3 tisíce pracovník stav.úřadů odejde do důchodu a 3 tisíce na jiná méně exponovaní místa, protože za takové mizerné platy si nebudou dále ničit zdraví, jak z novely SZ již nyní vyplývá. to jsou informace jak z MMR, tak z "terénu", kde se pohybuji již 50 let. Tedy bude chybět víc než 6000 odborníků (a nečekejme, že mladší náhradníci z jiných oborů budou vykazovat potřebné výsledky) a slučováním úřadů nebude ničeho dosaženo, spíše naopak přijdou další odchody těch opravdu zkušených lidí, o nichž si ministr Bartoš myslí, že jsou ti nejslabší. Jak úsměvný je jeho amatérský názor. Holt kozel je opět jednou zahradníkem a paní ing. Hadžič ho ještě podporuje. Tedy ona ví víc než pan ing., Bartoš, ale jen po právní stránce, o praxi v terénu přímo na úřadech ví zrovna tak málo, jako ministr.

 
© 2007–2022 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz