Nový terminál v Jihlavě

Nový terminál v Jihlavě

(30. 4. 2018) Urbanisticko-architektonickou studii zpracoval Atelier RAW

 
 
 
 

Nový terminál v Jihlavě

(ČTK) - Při budování centrálního dopravního terminálu v Jihlavě by nynější budova městského nádraží měla ustoupit moderní stavbě, která kromě vlakové dopravy poskytne zázemí novému autobusovému nádraží, MHD a taxislužbě. Studie, již nechalo zpracovat město, počítá s rozsáhlými úpravami celé lokality kolem málo využívané železniční stanice Jihlava-město, včetně nové silniční propojky ulic Havlíčkova a Jiráskova.

Urbanisticko-architektonickou studii zpracoval Atelier RAW za 1,4 milionu korun. Studii teď město zveřejnilo na svém webu. Veřejnost se k ní může vyjádřit na prezentaci 25. dubna. Návrh navazuje na vítěznou ideovou studii z loňska. Město si tehdy nechalo zpracovat tři koncepty rozvoje území u městského vlakového nádraží. Studie bude podkladem pro vypracování dalších stupňů projektové dokumentace.

Na přípravách projektu spolupracuje Jihlava se státní Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a krajem. Náměstek primátora Vratislav Výborný (ČSSD) dnes novinářům řekl, že SŽDC bude mít v projektu na starosti přestavbu kolejiště a nádražní budovu. "My budeme dělat to přednádraží a část nástupišť," uvedl.

Poslední jednání pracovní skupiny bylo ve středu, debata se týkala i plánované vysokorychlostní železnice, na niž by měl být nový jihlavský dopravní terminál v budoucnu také napojen. "Každopádně s tím máme počítat, byť ne v nejbližších letech," uvedl Výborný. Možný termín zahájení staveb nechtěl komentovat. Podle něj je teď potřeba stanovit rozsah veřejné dopravy, která by terminál využívala.

Zchátralá nádražní budova podle studie není památkově chráněná. Nová hala je navržena jako dvoupodlažní. Navazovat na ni bude zastřešené autobusové nádraží, jež se tam má přestěhovat.

Stavba odbavovací haly je součástí chystané investiční akce SŽDC s názvem Modernizace ŽST Jihlava město. "Samotnou realizaci předpokládáme nejdříve po roce 2020, a to především z důvodu řešení zaústění vysokorychlostní tratě," sdělil dnes ČTK mluvčí SŽDC Marek Illiaš. V případě nutnosti dřívějšího řešení výpravní budovy by podle něj bylo nutné rozdělit akci na výpravní budovu a na infrastrukturu. "O plánech a možnostech budeme se zástupci města i Kraje Vysočina samozřejmě jednat," uvedl Illiaš.

Základní osnovu upravovaného území podle studie vytváří nová silniční propojka mezi okružní křižovatkou v Havlíčkově ulici a Jiráskovou ulicí, úpravy se týkají i dalších komunikací. Před novou nádražní budovou by měla vzniknout okružní křižovatka. Ve východní části je navržen parkovací dům pro 120 aut, případně parkoviště.

Území by mělo nabízet místa k posezení, možnosti občerstvení i relaxace, počítá se i s velkou fontánou před nádražní budovou. Výhledově by mohl vzniknout také podchod, jímž by se lidé dostali z nádraží směrem k Českému mlýnu a do zóny s obchody.

Studie počítá s realizací projektu po etapách. Město zatím odhadlo náklady první etapy bez investic SŽDC kolem 200 milionů Kč, polovinu částky by chtělo získat z evropských fondů.




Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře
 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz