Nový terminál v Nové Pace

(ČTK) – Součástí architektonického řešení nového autobusového terminálu v Nové Pace bude umělecký vodní prvek za zhruba milion korun. Autorem je sochař Albert Králiček, řekl ČTK starosta Josef Cogan (Sportovci pro Novou Paku – STAN). Rozhodlo o tom 10. února městské zastupitelstvo. Finančně jde o samostatnou akci.

Umělecké dílo z bronzu bude odkazovat na Geopark Český ráj, Nová Paka je jednou z jeho pomyslných vstupních bran. Vznikne na spojnici mezi budoucím terminálem a Masarykovým náměstím.

„Má také symbolizovat předpokládané místo vzniku Nové Paky na původním soutoku Rokytky a Brdského potoka. Tok byl přeložen a zatrubněn. Umělecký prvek nebylo možné soutěžit jako stavební zakázku, proto jsme to vyloučili z dotace, jde o samostatnou záležitost,“
řekl ČTK Cogan.

Půjde o téměř čtyři metry vysoký obelisk, ze kterého bude tryskat voda. U paty obelisku budou dvě sochy prehistorických obojživelníků – krytolebců. Jejich zkameněliny se na Novopacku nacházejí.

Nový terminál včetně parkoviště za zhruba 64 milionů korun bez DPH začal vznikat loni v říjnu a dosud bylo prostavěno okolo osmi milionů korun. Dotace činí 48,5 milionu korun bez DPH. „Servisní část hlavního objektu, kde budou také sociálky, jsou už vybetonované. Nyní se betonují úseky, které směřují k čekárnám. V plném proudu jsou také zemní práce,“ řekl ČTK Cogan.

Terminál vzniká v místě původního autobusového nádraží, které je nyní mimo provoz. Provizorní zastávky jsou v Kotíkově ulici. Vznikne také nová komunikace, přes 40 parkovacích míst a autobusová stání. Součástí projektu je také prostranství za silnicí II/284, kde je v plánu dalších více než 25 parkovacích míst. Tam by se měl terminál napojovat na pěší zónu.

Desetitisícová Nová Paka je regionálním dopravním uzlem na cestě do Krkonoš.

Doplněno Stavbaweb:
Projekt na stránkách autorů najdete ZDE.
Dopravní terminál se staví podle vítězného projektu ateliéru LOCA PLAN. Vedení města v roce 2016 rozhodlo pro změnu vyhlásilo anketu, v níž obyvatelé mohli rozhodnout o další budoucnosti a podobě nádraží. V nabídce byly tři varianty: rekonstrukce stávajícího nádraží,  nový terminál případně zachování současného. Zvítězila první varianta, kterou volilo 62 procent respondentů. O rok později se hlasovalo opět, tentokrát již o podobě terminálu. Oba návrhy najdete na stránkách města ZDE.
Přestavba autobusového nádraží začala v říjnu 2019.

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*