Radní hl. m.
Prahy dne 18. července 2017 schválili studii, která povede ke zkvalitnění náměstí OSN ve
Vysočanech. Studie z dílny Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) navrhuje
nové přechody, chodníky, lavičky nebo stromy. Zastávky MHD budou bezbariérové,
nádraží se lépe propojí s MHD. Rekonstrukce by mohla začít v roce
2020.
„Vysočany
se začínají stavebně rozvíjet a nemají žádné centrální náměstí, kde by se
místní mohli potkávat. Věřím, že návrhy ve studii napomůžou náměstí oživit a
učinit z něj příjemné místo nejen pro místní obyvatele,“ říká Petra
Kolínská, náměstkyně primátorky a radní pro územní rozvoj.
Tramvajovou trať v ulici Sokolovská
– Kolbenova čeká rekonstrukce. Spolu s tím se promění i přilehlá veřejná
prostranství. Dnes není jednoznačné, kde náměstí OSN vlastně končí. Mnozí za
náměstí považují zdejší park, jiní plochu dnešní křižovatky, do níž ústí pět
ulic: Sokolovská, Freyova, Kolbenova, Pod Pekárnami a Jandova. Přesunutím
tramvajové smyčky z křižovatky do ulice Pod Pekárnami se uvolní plocha pro
nové náměstí v pravém slova smyslu. Tramvajová smyčka byla v navržené
poloze vedena už v předválečném období. Parkování zůstane zachováno, ale
přibydou zde předzahrádky, chodníky a stromy.
„Plánované
změny by měly usnadnit pohyb chodců i cyklistů. Zároveň by se díky odstranění
bariér a zvýšení bezpečnosti měli lidé cítit příjemněji, a o to nám hlavně
jde,“ vysvětluje Ondřej Boháč, ředitel IPR Praha.
Podle
návrhu by měla také vzniknout nová tramvajová zastávka přímo na náměstí. Přestup
mezi tramvajemi, autobusy a metrem tak bude přímý a krátký. Navrhované
bezbariérové úpravy, nové přechody a bezpečnostní ostrůvky výrazně zlepší
podmínky pro chodce. Jízdní pruhy pro cyklisty na hlavních ulicích a nové přejezdy
na hlavních a plánovaných páteřních trasách zase usnadní pohyb cyklistům. Chodníky
pokryje nový povrch odpovídající významu lokality, v ulicích pak přibydou
lavičky a stromy.
Projekt
nyní přebírá magistrátní Odbor strategických investic. Realizovat se bude v
jednotlivých etapách, hlavní stavební práce by mohly začít v roce 2020.
Odhadované náklady jsou 370 milionů bez DPH.
Do
přípravy studie byla zapojena veřejnost a příslušné instituce a organizace.
Více informací naleznete na www.iprpraha.cz/namestiosn.
tisková zpráva
Děkuji za perfektní popisky pod fotografiemi. Zatím se všechny články o trati soustřeďují na stavbu estakády. , Estakáda je sice…
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...