Parkovací dům Černý Most

Čtyřpodlažní parkovací dům v Chlumecké ulici nabídne až 886 parkovacích stání včetně 89 stání pro vozidla na LPG/CNG. Jsou zde také dobíjecí stanice pro elektromobily, stání pro motocyklisty a stojany pro kola. Investorem projektu je Magistrát hl. města Prahy – Odbor investiční, výše investice činila 525 milionů korun bez DPH.

„Stavba se nachází v dopravně obtížné lokalitě. Pozemek ze všech čtyř stran obklopují rušné silniční komunikace. Řešili jsme náročné přeložky inženýrských sítí, například vysokotlakého plynovodu a vodovodního přivaděče, a napojení na infrastrukturu města. Součástí projektu bylo i rozšíření tří křižovatek a jejich doplnění o semafory. Pro hladkou a bezproblémovou realizaci jsme proto vytvořili speciální harmonogram prací, který zohledňoval požadavky vycházející od investora, zhotovitele, dotčených úřadů i místních obchodních domů,“ uvádí Ing. Jiří. Strašil, vedoucí projektu z Obermeyer Helika a dodává: „Ve svých projektech dbáme též na dodržování zásad přístupu pro imobilní osoby. Celý objekt je pro ně komfortně dosažitelný, stání jsou široká a pohodlná. Navíc je zde vyhrazeno 22 míst pro handicapované a 22 stání pro rodinné vozy. Věřím, že uživatelé ocení přímé napojení na metro. U projektu jsme dbali také na budoucí úsporu energií, budova splňuje ekologické standardy EU. Díky otevřenému konceptu a volné fasádě z lamel došlo k úspoře potrubí a strojního zařízení VZT a tím snížení energetické náročnosti objektu. Náročnou a drahou vzduchotechniku jsme díky promyšlenému projektu nevedli plošně, nýbrž jen bodově v určitých částech budovy. Také čidla osvětlení jsou využívána pro jednotlivé poloviny pater. Celý objekt je ovládaný systémem měření a regulace, který hlídá spotřebu energií v objektu a také zapíná vzduchotechniku, pokud stupeň CO2 překročí přijatelnou hladinu.“

Tisková zpráva
Zkušenosti z výstavby parkovacího domu P+R na Černém Mostě poslouží pro Technickou správu komunikací a Magistrát hlavního města Prahy jako vzor pro plánování podobných parkovacích objektů.

Generální projektant a autorský dozor: Obermeyer Helika a.s.
Novostavbu budovaly v rámci sdružení BAK stavební společnost a Metrostav

Komentáře

  1. Čtenář Stavbawebu says:

    Osobně bych se přimlouval za to, aby objekt z architektonického hlediska nesloužil jako vzor pro další parkovací domy – zejména ve starší zástavbě. I za cenu vyšších investičních nákladů.
    Bohužel poplatné době je vyzdvihování úspory na VZT zařízení u otevřeného objektu.

  2. Čtenář Stavbawebu says:

    Osobně bych se přimlouval za to, aby objekt z architektonického hlediska nesloužil jako vzor pro další parkovací domy – zejména ve starší zástavbě. I za cenu vyšších investičních nákladů.
    Bohužel poplatné době je vyzdvihování úspory na VZT zařízení u otevřeného objektu.

  3. Čtenář Stavbawebu says:

    Tleskám! Radost trochu kalí, že zde vzniká první vzorová vlaštovka asi tak 30 let poté, co by bylo takové vlaštovky potřeba, ale zaplaťpánbu za ty dary. Bohužel tak je to s námi tady v české kotlině pořád a asi jenom výjimečně bychom hledali počiny a osobnosti, jež nereagují na minulost či v lepším případě horkotěžko dohánějí palčivou přítomnost, ale hledí do budoucnosti (jo, hned mě napadl Jan Antonín Baťa, dovedeme si vůbec představit někoho takového v současnosti?). A tak když vytrváme v úsilí, budeme snad za 50 let tam, kde je civilizovaný svět dnes… V mladickém optimismu 89. roku minulého století jsem si chvíli myslel, že by snad tohle prokletí mohla naše společnost konečně překonat a že bychom se snad konečně mohli stát skutečně moderním státem na evropské špičce. Ale dost rychle mě to přešlo (přišla doba žvástů o |spálené zemi| a následná dekadence |oposmlouvy|) a dnes už ten optimismus nějak nenacházím. (Stavba 6 km obchvatu Horní Lukavice od zahájení bude trvat 4 roky… čtyři dlouhé roky…) Za 8 let vlády těch, co |nekecejí, ale makají|, jsme viděli, že populismus diletantů, kteří chtějí řídit stát jako firmu, jenom k tomu bohužel nemají nejmenší kompetence, taky nikam nevede. Před všemi budoucími vládami (ale to platí i pro všechny firmy a lidi v nich) tu stojí obrovský úkol – začít to strašné zpoždění konečně nějak dohánět. K dluhu komunismu se bohužel začíná přičítat dluh neschopnosti naší generace, a to ten dluh komunismu ještě nebyl zahlazen ani zdaleka. A k tomu výzvy doby, které nás v devadesátkách ani omylem nenapadly…(A budou mnohem vážnější, než si kdo odváží dnes vyslovit nahlas.) Budete muset, milí třicátníci a mladší, asi opravdu zabrat. Budete lepší a úspěšnější, než jsme byli my? Moc bych vám to přál, opravdu ano.

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*