Parkovací dům v Praze na Černém Mostě

Parkovací dům v Praze na Černém Mostě

(31. 3. 2021) Vzniknou stovky nových parkovacích míst

   
 
 
 
 

Parkovací dům v Praze na Černém Mostě

OBERMEYER HELIKA a.s. pracuje v pozici generálního projektanta a autorského dozoru na veřejně prospěšné stavbě parkovacího domu P+R v Praze na Černém Mostě. Nový parkovací dům, jehož hrubá stavba již stojí na místě bývalého pozemního parkoviště v Chlumecké ulici, nabídne až 880 parkovacích stání. Předpokládaný rozpočet činí 500 mil. Kč. Investorem projektu je Magistrát hl. města Prahy – Odbor investiční.

Stavba parkovacího domu byla zahájena 1. července 2020, předpokládaná délka trvání prací je 16 měsíců. Hotova bude v říjnu tohoto roku. I přes koronavirovou krizi stavební práce na této budově pokračují podle harmonogramu. V současné době je těsně před dokončením hrubá stavba a začínají se připravovat vnitřní vyzdívky a instalace. Touto realizací Magistrát hlavního města Prahy významně přispěje ke zkvalitnění dopravní situace v Praze 9, kde je parkovacích míst dlouhodobý nedostatek. Veřejně prospěšná stavba parkovacího domu bude zařazena do celoměstského systému P+R a výrazně zvýší parkovací kapacitu v dané lokalitě.

„Na projektu parkovacího domu v Chlumecké ulici pracujeme již od dubna 2013. V rámci příprav projektové dokumentace jsme zpracovali studii dopravního řešení místa, jednotlivé průzkumy a zaměření, dále jsme vyhotovili dokumentace pro územní rozhodnutí, stavební povolení a provedli výběr zhotovitele. V současnosti se věnujeme autorskému dozoru na stavbě,“
řekl Ing. Jiří Strašil, vedoucí projektu OBERMEYER HELIKA a.s. „Jedním z naších úkolů byla také technicko-poradenská činnost při zpracování žádosti o dotaci z fondů EU, která byla určena Magistrátu hlavního města Prahy. Připravena byla také studie rozšíření parkovacího domu – technická Due Diligence – jež výrazně napomohla získání dotace projektu,“ dodává Jiří Strašil z OBERMEYER HELIKA a.s.  

Venkovní vzhled parkovacího domu je řešen tak, aby přispěl ke zpříjemnění okolí hlavní komunikace. Fasáda budovy bude částečně pokryta zelení. Parkovací dům je plánován jako čtyřpodlažní, v podélném směru je rozdělen středovou provětrávací šachtou. Jednotlivá polopatra jsou vůči sobě výškově posunuta, v důsledku tak vznikne osm polopater. Základ budovy parkovacího domu bude tvořit železobetonový monolitický skelet, do kterého jsou umístěny zateplené vestavby. Zde budou umístěny technické provozy, které jsou důležité pro vnitřní prostředí parkovacího domu.

tisková zpráva

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Projekty

Komentáře ke článku

 
 
 
 

31. 3. 2021 17:32:44. Re: Parkovací dům v Praze na Černém Mostě. Jiří Kalvach

 
 
 
 

31. 3. 2021 17:32:44. Re: Parkovací dům v Praze na Černém Mostě. Jiří Kalvach

  Skvělá akce, bude zapotřebí ještě asi 30 podobných v dalších exponovaných místech Prahy. Ovšem peníze spotřebovává vláda na sanaci všeho, co od 13.3.2020 stačil zničit nebo poškodit. To je celý sektor služeb, prodeje spotřebního zboží, pohostinství a části výroby, včetně zemědělství.

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

16. 4. 2021 15:44:03

Re: Praha má plán, jak zlepšit bytovou situaci

Velké fráze plné prázdných slov. Ani jedno o tom, jak se společně s růstem zastavěnosti a zahuštění stavbami zlepší životní prostředí bývalých industriálních ploch, často bez veřejné zeleně, ani jak se vyšší počet obyvatel projeví v přeplnění sítí MHD v době špiček. ani Ň o tom, jak bude ošetřena prostupnost přeplněných vnitřních pražských komunikací i magistrály a spojek a totéž platí o umístění parkovacích a odstavných ploch pro nové rezidenty, když dnes jich až 50% chybí pro ty stávající téměř v celé Praze. Samé plány plné ničeho. Jen byty, a související TI a DI je vedlejší, přitom je základnou pro další rozvíjení osídlení v Praze. Kapacity starých inženýrských sítí, ČOV i zdrojů vody jsou již dnes přetíženy. Významné orgrtanizace zásadní pro denní provoz města, jako je mj. i TSK, jsou bez potřebného počtu kvalifikovaných techniků a takové zajímavé, leč postradatelné organizace jako je IPR , ty mají lidí a schopných přebytek. Co vše se v Praze dělá špatně, na co lidé na Magistrátě absolutně nestačí? Na všechno. Pouze zaměstnanost úředníků pořád zvyšují. Jak hloupé, jak sebevražedné, jak nekompetentní! Pan Hřib celou tuto vážnou roli řídit moudře chod města nezvládá, zrovna jako VŠICHNI JEHO PŘEDCHŮDCI! I v Praze ryba smrdí od hlavy a je jedno, zda jde o vládu nebo Magistrát. Stejní lidé, nezodpovědní, s plnými kapsami peněž za své benefity, ale výsledek jejich činností pro občany je katastrofální.

 
© 2007–2021 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz