(ČTK) – Praha má hotovou studii, která má sloužit jako podklad pro změnu územního plánu v lokalitě železničního nádraží Bubny. Studie, kterou má ČTK k dispozici, počítá například s vybudováním severního vestibulu stanice metra Vltavská, vytvořením dvou městských bulvárů v Argentinské a Brazilské ulici či novým náměstím s dominantou bývalé nádražní budovy, v níž by mohlo být muzeum holokaustu. Autory studie jsou mimo jiné architekt Vít Máslo (CMC Architects) a dopravní odborník Václav Malina.
Změna územního plánu by měla umožnit celkovou přestavbu až stohektarového území v centru metropole. O jejím zpracování už mělo několikrát jednat zastupitelstvo hlavního města, rozhodování ale bylo vždy odloženo. Znovu by se k této problematice měli zastupitelé vrátit na jednání zastupitelstva příští týden. "Vzhledem k tomu, že se zatím valná část odborníků i široké veřejnosti se studií vesměs ztotožňuje, věřím, že jsme na dobré cestě Bubnům vdechnout nový život. Bude-li vůle zastupitelů, z Bubnů v horizontu zhruba tří let konečně vytvoříme místo k důstojnému životu," uvedl náměstek primátora Tomáš Hudeček (TOP 09).
Podle studie je základním úkolem propojit dnes oddělené území dolních Holešovic a Letné a vytvořit centrum celé lokality.
Dopravní řešení nepočítá s tunelovým zahloubením Bubenské ulice, o kterém se v Praze 7 diskutuje. Vzniknout by měly dva městské bulváry v Argentinské a Brazilské ulici a zároveň by měly být zklidněny obytné části Holešovic a Letné. Na západním okraji území by mohlo vzniknout parkoviště pro potřeby návštěvníků Stromovky a holešovické sportovní haly.
Vybudován by měl být severní vestibul stanice metra Vltavská, u kterého bude hlavní přestupní uzel. V těchto místech by měla být i nová vlaková zastávka Praha Bubny na trati Praha – Kladno s odbočkou na letiště. Studie dále navrhuje nové severojižní tramvajové propojení. Ve výhledu se uvažuje i o vedení tramvají středem Holešovické tržnice a propojením Dělnické a Veletržní ulice.
Oproti platnému územnímu plánu, který v Bubnech předpokládá vznik velkého parku, navrhuje studie rozdělit zeleň do menších městských parků v severojižní ose. Nový park bude na severním holešovickém nábřeží. Jižní nábřeží propojí dvě lávky s ostrovem Štvanice.
Studie počítá se zachováním několika historických železničních budov z druhé poloviny 19. století, například v bývalé nádražní budově by mohlo vzniknout muzeum holokaustu a v jejím okolí nové náměstí. Kulturním či obchodním účelům by mohly soužit také budovy bývalé elektrárny, vodárny a železničních dílen.
Většina plochy bývalého nádraží bude sloužit bytové nebo administrativní výstavbě. Zeleň by měla být na 15 hektarech.
Lokalita Bubny – Zátory je velkou rozvojovou oblastí v centru hlavního města. Mnohé pozemky patří soukromým vlastníkům a developerům, kteří plánují výstavbu za desítky miliard korun.
Děkuji za perfektní popisky pod fotografiemi. Zatím se všechny články o trati soustřeďují na stavbu estakády. , Estakáda je sice…
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...