(ČTK) – Praha má hotovou studii, která má sloužit jako podklad pro změnu územního plánu v lokalitě železničního nádraží Bubny. Studie, kterou má ČTK k dispozici, počítá například s vybudováním severního vestibulu stanice metra Vltavská, vytvořením dvou městských bulvárů v Argentinské a Brazilské ulici či novým náměstím s dominantou bývalé nádražní budovy, v níž by mohlo být muzeum holokaustu. Autory studie jsou mimo jiné architekt Vít Máslo (CMC Architects) a dopravní odborník Václav Malina.
Změna územního plánu by měla umožnit celkovou přestavbu až stohektarového území v centru metropole. O jejím zpracování už mělo několikrát jednat zastupitelstvo hlavního města, rozhodování ale bylo vždy odloženo. Znovu by se k této problematice měli zastupitelé vrátit na jednání zastupitelstva příští týden. "Vzhledem k tomu, že se zatím valná část odborníků i široké veřejnosti se studií vesměs ztotožňuje, věřím, že jsme na dobré cestě Bubnům vdechnout nový život. Bude-li vůle zastupitelů, z Bubnů v horizontu zhruba tří let konečně vytvoříme místo k důstojnému životu," uvedl náměstek primátora Tomáš Hudeček (TOP 09).
Podle studie je základním úkolem propojit dnes oddělené území dolních Holešovic a Letné a vytvořit centrum celé lokality.
Dopravní řešení nepočítá s tunelovým zahloubením Bubenské ulice, o kterém se v Praze 7 diskutuje. Vzniknout by měly dva městské bulváry v Argentinské a Brazilské ulici a zároveň by měly být zklidněny obytné části Holešovic a Letné. Na západním okraji území by mohlo vzniknout parkoviště pro potřeby návštěvníků Stromovky a holešovické sportovní haly.
Vybudován by měl být severní vestibul stanice metra Vltavská, u kterého bude hlavní přestupní uzel. V těchto místech by měla být i nová vlaková zastávka Praha Bubny na trati Praha – Kladno s odbočkou na letiště. Studie dále navrhuje nové severojižní tramvajové propojení. Ve výhledu se uvažuje i o vedení tramvají středem Holešovické tržnice a propojením Dělnické a Veletržní ulice.
Oproti platnému územnímu plánu, který v Bubnech předpokládá vznik velkého parku, navrhuje studie rozdělit zeleň do menších městských parků v severojižní ose. Nový park bude na severním holešovickém nábřeží. Jižní nábřeží propojí dvě lávky s ostrovem Štvanice.
Studie počítá se zachováním několika historických železničních budov z druhé poloviny 19. století, například v bývalé nádražní budově by mohlo vzniknout muzeum holokaustu a v jejím okolí nové náměstí. Kulturním či obchodním účelům by mohly soužit také budovy bývalé elektrárny, vodárny a železničních dílen.
Většina plochy bývalého nádraží bude sloužit bytové nebo administrativní výstavbě. Zeleň by měla být na 15 hektarech.
Lokalita Bubny – Zátory je velkou rozvojovou oblastí v centru hlavního města. Mnohé pozemky patří soukromým vlastníkům a developerům, kteří plánují výstavbu za desítky miliard korun.
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.