Lokalita holešovického nábřeží, které je orámováno z jedné strany řekou a z druhé vlakovým nádražím a stanicí metra, si o revitalizaci říká už několik let. Prostor, který sloužil coby výrobna betonových prefabrikátů, donedávna chátral. V roce 2017 jej odkoupila společnost Skanska, která se zde rozhodla vybudovat jeden ze svých největších kancelářských developerských projektů u nás. K návrhu nové čtvrti přizvala tým osvědčených architektů z kanceláře DAM architekti.
„Naší vizí bylo využít
potenciál a genius loci, které v sobě pražské Holešovice skrývají, a nabídnout
lidem multifunkční místo, které pokryje všechny požadavky, které během dne
máme. V rámci prostoru Port7 je proto počítáno nejen s množstvím kanceláří, ale
i s obchody, školou či prostorem pro relax a odpočinek v podobě wellness centra
a dostatku zelených ploch,“ uvedl Jiří Havrda, jeden z partnerů kanceláře
DAM architekti a autor návrhu. O to, že by o nově vzniklé kancelářské prostory
nebyl zájem, obavu nemá. Stejný názor zastává i developer. „Holešovice jsou na velmi dobré cestě k tomu být stejně populární,
jako je dnes Karlín. Vidíme, že poptávky firem již nyní zahrnují mezi
preferovanými lokalitami i
Prahu 7,“ uvedla Jana Prokopová, manažerka pronájmů v komerčním
developmentu společnosti Skanska.
Architektonický návrh nezapomíná na bezpečnost ani na historii místa
Nově vznikající prostory navíc reflektují zkušenosti se současnou epidemiologickou situací a nabízí vhodná řešení. V celém areálu bude možné se pohybovat bezkontaktně, počítá se se specifickým rozložením kanceláří a v neposlední řadě také s pravidelnou dezinfekcí povrchů. Ani nutné požadavky pro bezproblémové fungování však nenaruší celkový architektonický návrh. Kancelář DAM architekti v něm pracuje s principy vzdušných moderních budov s fasádami z větší části prosklenými od podlahy až ke stropu. Tým v čele s Jiřím Havrdou navíc do návrhu zapracoval i prvky připomínající historii místa. Jde například o zábradlí hlavních schodišť, které bylo inspirováno tvarem ocelových vazníků z původních hal nebo také použití vlnitých plechů (velmi častých v původním průmyslovém komplexu) na částech fasád nových objektů i v interiéru. Fonty písmen a číslic, označující jednotlivá podlaží, jakož i návazné části informačního systému celého areálu, vycházejí z grafiky původních natíraných označení prostorů výrobních hal. Podobně byly označovány i průmyslové kontejnery lodní dopravy, která historicky zásobovala materiálem výrobnu Wolf Prefa z Vltavy. Prolnutí současnosti a historie bude k vidění i na hlavní budově, kde bude využit motiv vlakového kolejiště, podtrhující horizontalitu nižší části novostavby, přenesený na fasády formou vodorovných plechových prvků. Tyto „kolejnice“ budou vidět zejména při pohledu z nástupišť Holešovického nádraží.
Nový projekt zprůchodní čtvrť a nabídne přístup k Vltavě
Se stavbou projektu Port7, který svým názvem odkazuje na městskou část, ale i na počet věží, které v novém areálu vzniknou, začala developerská společnost Skanska a.s. začátkem tohoto roku. Během následujících dvou let vznikne v rámci komplexu celkem 35 000 m² prvotřídních kancelářských a maloobchodních ploch. Následovat bude úprava zeleně s promenádou podél řeky. Součástí bude také bezbariérový přístup ze stanice metra Nádraží Holešovice, ale i vlakového a autobusového nádraží Holešovice s přímým přístupem až k Vltavě.
Architektonický návrh nezapomíná na bezpečnost ani na historii místa
Nově vznikající prostory navíc reflektují zkušenosti se současnou epidemiologickou situací a nabízí vhodná řešení. V celém areálu bude možné se pohybovat bezkontaktně, počítá se se specifickým rozložením kanceláří a v neposlední řadě také s pravidelnou dezinfekcí povrchů. Ani nutné požadavky pro bezproblémové fungování však nenaruší celkový architektonický návrh. Kancelář DAM architekti v něm pracuje s principy vzdušných moderních budov s fasádami z větší části prosklenými od podlahy až ke stropu. Tým v čele s Jiřím Havrdou navíc do návrhu zapracoval i prvky připomínající historii místa. Jde například o zábradlí hlavních schodišť, které bylo inspirováno tvarem ocelových vazníků z původních hal nebo také použití vlnitých plechů (velmi častých v původním průmyslovém komplexu) na částech fasád nových objektů i v interiéru. Fonty písmen a číslic, označující jednotlivá podlaží, jakož i návazné části informačního systému celého areálu, vycházejí z grafiky původních natíraných označení prostorů výrobních hal. Podobně byly označovány i průmyslové kontejnery lodní dopravy, která historicky zásobovala materiálem výrobnu Wolf Prefa z Vltavy. Prolnutí současnosti a historie bude k vidění i na hlavní budově, kde bude využit motiv vlakového kolejiště, podtrhující horizontalitu nižší části novostavby, přenesený na fasády formou vodorovných plechových prvků. Tyto „kolejnice“ budou vidět zejména při pohledu z nástupišť Holešovického nádraží.
Nový projekt zprůchodní čtvrť a nabídne přístup k Vltavě
Se stavbou projektu Port7, který svým názvem odkazuje na městskou část, ale i na počet věží, které v novém areálu vzniknou, začala developerská společnost Skanska a.s. začátkem tohoto roku. Během následujících dvou let vznikne v rámci komplexu celkem 35 000 m² prvotřídních kancelářských a maloobchodních ploch. Následovat bude úprava zeleně s promenádou podél řeky. Součástí bude také bezbariérový přístup ze stanice metra Nádraží Holešovice, ale i vlakového a autobusového nádraží Holešovice s přímým přístupem až k Vltavě.
„Díky projektu se prostor znovu otevře lidem
a stane se průchozí součástí celé čtvrti. Člověk se pohodlně dostane od metra k
vodě, projede území na kole či využije nově vybudovaný přístav,“ vysvětlil Jiří
Havrda z DAM architekti. Podle jeho slov jde o další významný krok k
transformaci a otevření Holešovic. Tato část se tak stane pomyslným zakončením
osy sever-jih areálu Holešovice-Bubny, kterou uzavře v budoucnu na opačném konci budova
nové Vltavské filharmonie.
Základní informace – Port7:
Místo: Partyzánská, Praha 7-Holešovice
Investor: Port 7 s.r.o. (Skanska Commercial Development Europe)
Autor: DAM architekti – Jiří Havrda, Štefan Zifčák, Richard Szilvássy
Spoluautor koncepce: Pavel Šefl, Michal Papež // DAM architekti
Spolupráce: Architektonická část: Ondřej Novák, Šárka Ullwerová, Shota Pertenava, Martin Chudíček, Ondrej Pleidel, Matej Marada, Gabriela Šatrová // DAM architekti
Stavební část: AED Project a.s.
Rok předpokládaného dokončení: 2023
Hrubá podlažní plocha: 48 000 m²
Základní informace – Port7:
Místo: Partyzánská, Praha 7-Holešovice
Investor: Port 7 s.r.o. (Skanska Commercial Development Europe)
Autor: DAM architekti – Jiří Havrda, Štefan Zifčák, Richard Szilvássy
Spoluautor koncepce: Pavel Šefl, Michal Papež // DAM architekti
Spolupráce: Architektonická část: Ondřej Novák, Šárka Ullwerová, Shota Pertenava, Martin Chudíček, Ondrej Pleidel, Matej Marada, Gabriela Šatrová // DAM architekti
Stavební část: AED Project a.s.
Rok předpokládaného dokončení: 2023
Hrubá podlažní plocha: 48 000 m²
tisková zpráva
Děkuji za perfektní popisky pod fotografiemi. Zatím se všechny články o trati soustřeďují na stavbu estakády. , Estakáda je sice…
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...