Praha v Motolském údolí zklidní ulice a odkryje koryto potoka

Praha v Motolském údolí zklidní ulice a odkryje koryto potoka

(16. 1. 2020) Studii zpracovali A69 a architekti

   
 
 
 
 

Praha v Motolském údolí zklidní ulice a odkryje koryto potoka

(ČTK) - Pražský magistrát plánuje proměnu Motolského údolí v Praze 5. V budoucnu chce zklidnit vytížené ulice Plzeňská a Vrchlického, vysázet stromy, vytvořit veřejná prostranství a náměstí v Košířích a odkrýt koryto Motolského potoka. Novinářům to dnes řekli náměstci primátora Petr Hlaváček (za TOP 09) a Adam Scheinherr (Praha Sobě) a architekt Boris Redčenkov z ateliéru A69. Kdy přesně se které změny uskuteční, není jasné. Radní dnes schválili studii, podle které se budou změny připravovat.

Jednou z nejvýznamnějších změn bude zklidnění Plzeňské a Vrchlického. Na nich přibudou stromořadí, budou odstraněny bariéry v křižovatkách nebo předlážděny a rozšířeny chodníky. Vrchlického, po které přijíždějí řidiči směrem do centra, by mohla být v budoucnu obousměrná.

Na několika místech bude odhalen Motolský potok. "Mnozí z nás netuší, že tím územím prochází, a my bychom jej chtěli odkrýt, což pomůže i při hospodaření s vodou," řekl Redčenkov. Proměna čeká také na Košířské náměstí, které dnes funguje jako velké parkoviště. Motolský potok je pod ním veden v trubce. Bude tady odkryt a vznikne tak podle architekta plnohodnotné náměstí.

Uskutečnění plánu je ale v mnoha ohledech, zejména v dopravě, spojeno s dokončením Radlické radiály. Po jejím zprovoznění se na ni přesune část řidičů. Ulice v Motolském údolí tak bude možné na některých místech zklidnit. To se týká rovněž přilehlých ulic, kde budou mimo jiné také rozšířeny chodníky a vzniknou nová veřejná prostranství.

Některé změny bude ale možné udělat již před zprovozněním Radlické radiály. Praha 5 má ale podle Redčenkova deset projektů, které mohou vzniknout samostatně. Jde například o přestavbu bývalé vozovny v Košířích, lávku z Pavího vrchu na Mrázovku nebo odkrytí Motolského potoka před osadou Buďánka. "Snažíme se o to, aby se stromy daly v Plzeňské vysázet už nyní, stejně jako předláždit chodníky," řekl architekt.

Projednána bude muset být v budoucnu ještě podoba a fungování MHD, pro kterou bude vypracována samostatná studie. Týká se to zejména organizace dopravy a rozmístění tramvajových zastávek.

Radní dnes schválili studii změny v údolí, která začala vznikat v roce 2016. Studie stanovuje urbanisticko-architektonické řešení území od Anděla až k Bucharově ulici. Vytipovává problematické stavební záměry a začleňuje je do urbanizovaných struktur lokality. Podle Hlaváčka je třeba si vzít poučení ze stavby tunelu Blanka, kdy po jeho zprovoznění Praha neměla připravena opatření na povrchu.

Doplněno Stavbaweb:
Studio A69 pracuje již od roku 2016. Studie prověřuje nové prostorové a funkční využití území a představuje jeho začlenění do města a charakteru oblasti. Ukazuje vhodné napojení na okolní infrastrukturu, problémové stavební záměry a jejich začlenění do zástavby. Na jejím vzniku se podíleli i místní obyvatelé. Níže najdete 2. část studie včetně aktuální dokumentace.
http://www.a69.cz/motolske-udoli-ii

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Veřejný prostor/landscaping

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

6. 8. 2020 16:56:21

Re: Nový koncertní sál v Ostravě

Byť to bude vypadat trochu přízemně, ale nemohu najít investiční náklady. Mělo by to být 2 mld. Kč. Jistě díky dobrému rattingu, jak nám sděluje primátor, si město může dovolit dost vysoké půjčky, zejména když uvážíme, že mezi investice s účastní rozpočtu města patří i parkovací plochy P+R, nový kampus-dílčí sportovně vzdělávací areál Ostravské Univerzity na Černé louce, stavba Černé kostky (technická knihovna) naproti Domu kultury v podzemními parkovišti a postupná modernizace tramvajových tratí v celém obvodu města s dodávkou nových švýcarských tramvajových souprav (jsou skvělé). Zatím jsem nečetl souhrnný investiční plán na příští roky s tím, jak se budou tyto úvěry splácet, a jak jsou plánovány příjmy města. Jak se s tímto neúplným výčtem (chybí několik miliardových akcí pro sport a další společenské účely, např. v Krásném Poli nebo v bývalém areálu Ostravské rafinérie u Fifejd) velkých akcí porovná pokus prosadit tragické prodloužení tramvajové trati od Slovanu kolem Duhy až ke Globusu a s tratí kolidující projektově rozpracovaný Severní spoj od D1 do Poruby. To nemá veřejnost tušení. A má ho Magistrát, tedy ambiciózní primátor? Není už postaveno nebo nachystáno dost památníků, které nám budou jeho "Macurovskou éru "vlády nad městem navždy připomínat? Musí to vše snad i dobré, co napáchal, zhatit jednou zbytečnou investicí i proti potřebám města a proti zásadnímu nesouhlasu dotčených městských obvodů v Porubě? I za cenu obrovského zadlužení města na roky dopředu? Doufám, že ho okolnosti včas zastaví, aby přestal vyhazovat peníze města na předem ztracenou a jasně hloupou akci, jako je tato tramvajová trať ke Globusu skrz plně urbanizované a přírodně skvěle stabilizované prostředí 3 městských obvodů! Jediným motivem k rozjetí této monstrakce v roce 2017 byl dnes již propadlý příslib 1,5 mld. Kč z evropských fondů. Dnes to hodlá primátor financovat jinak, ale možná sám neví, jak. Osobně si myslím, že ten záměr bude nakonec zrušen. Investovaných 30 až 40 milionů Kč do přípravy stavby město hravě odepíše. To jsou přece drobné proti již výše uvedeným stavbám.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz