Praha získala stavební povolení pro stavbu trojské lávky

(ČTK) – Stavba nové pražské trojské lávky začne letos v červenci a otevře se v létě 2020. Bude mít životnost 100 let a bude nově sloužit pro pěší i cyklisty. ČTK to dne 16. května 2019 sdělil náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Původně zamýšlené provizorium se stavět nebude. Pražský magistrát získal ve středu od stavebního úřadu Prahy 7 stavební povolení pro výstavbu lávky mezi Císařským ostrovem a Trojou. Povolení je platné od 16. května 2019. Vypsána byla rovněž veřejná zakázka na dodavatele stavby.

„Máme platné stavební povolení a můžeme začít stavět. Otevřít lávku chceme už příští rok v létě. Nová Trojská lávka bude široká minimálně čtyři metry a nově na ni budou moct společně fungovat pěší i cyklisté. V případě potřeby po ní přejede také vozidlo Integrovaného záchranného systému,“ uvedl Scheinherr.

Zájemci o výstavbu lávky mají do konce května čas poslat městu žádosti o účast v soutěži
a prokázat svou kvalifikaci. Následně budou mít 15 dní na návrh nabídek. Samotná výstavba začne začátkem letošních prázdnin.

Zřícenou lávku vystřídá nová ocelově vyztužená konstrukce, kterou bude snazší kontrolovat a udržovat. „Nová lávka bude mít životnost 100 let a oproti té původní nebude zevnitř korodovat a její stav budeme moct účinně kontrolovat,“ sdělil. Lávka nahradí tu původní, která se zřítila předloni v prosinci a při neštěstí byli zraněni čtyři lidé. Policisté při vyšetřování nehody již obvinili dva muže z obecného ohrožení.

Minulé vedení města plánovalo před výstavbou stálé lávky nejprve stavbu provizorní lávky s životností 30 let. To se nyní změnilo. Podle úplně prvního záměru mělo být provizorium 3,5 metru široké a mít povrch z dřevěných fošen. Nelíbilo se to ale radnici Prahy 7, a projekt byl proto přepracován a měněn.

Lávka se zřítila 2. prosince 2017 a zraněni byli čtyři lidé, z toho dva vážně. Město každému ze zraněných dalo 50.000 korun. Na dalším odškodnění se město domluvilo letos v lednu s pojišťovnou, která začala odškodné vyplácet ještě před ukončením policejního vyšetřování.

Praha má s mosty dlouhodobě problémy. Ve špatném stavu je hned několik mostů přes Vltavu, mezi nimi například Libeňský, Hlávkův nebo Palackého most. Libeňský most musel být dokonce na začátku loňského roku zcela uzavřen pro MHD a auta. Na zmíněných mostech město prostřednictvím Technické správy komunikací (TSK) již zahájilo diagnostiku.

Doplněno Stavbaweb
Příčinou pádu trojské lávky bylo nedodržení stavebních norem a přepínaní nosných kabelů, které vedlo ke korozi mostu. Vyplývá to z policejního dokumentu, podle něhož je za zřícení lávky odpovědný architekt Jiří Stráský. Projektanta žalobce v březnu 2019 obvinil z nedbalosti. Druhým obviněným je bývalý vedoucí oddělení mostů Technické správy komunikací Antonín Semecký.

Nová trojská lávka
Adam Scheinherr na svém Facebookovém profilu 16. května 2019 uvedl:
Troja se znovu spojí s Císařským ostrovem! Získali jsme stavební povolení a v létě po více než roce a půl začneme pracovat na stavbě nové Trojské lávky.

Čím se bude nová lávka lišit oproti té původní?
Bude vizuálně jiná s ocelově vyztuženou konstrukcí.
Životnost sto let.
Konstrukce navržená tak, aby nekorodovala a její stav se dal účinně kontrolovat.
Šířka minimálně čtyři metry a pohodlně na ní budou společně fungovat pěší a cyklisté. V případě potřeby ji dokonce přejede záchranka.
Už nebude padat! 🙂

Co dělám pro to, aby mosty už nepadaly?
Stabilizoval jsem situaci v Technické správě komunikací a posílil oddělení mostů.
O rekonstrukcích se nyní rozhoduje na základě podrobných technických průzkumů.
Vyjednal jsem 6 miliard korun na všechny připravené projekty rekonstrukcí.
Kontrolujeme stav mostů včetně zatěžkávacích zkoušek jako například u mostu Legií.
Kloknerův ústav ČVUT připravuje dlouhodobou koncepci údržby mostů s předpjatou konstrukcí.

A hlavně, kdy bude hotová?
Pěšky nebo na kole se přes lávku dostanete v létě 2020.

Vizualizace berte prosím s rezervou. Mosty jsou má dlouhodobá priorita a radost. Jsem nadšený, že se věci konečně dávají do pohybu a chtěl jsem je s vámi prostě sdílet.
Zdroj: Facebook / Adam Scheinherr

Kdo je autorem návrhu se redakci Stavbaweb nepodařilo zjistit.

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*