„Lokalita
Na Františku mohla být velmi atraktivním koutem Prahy. Leží totiž mezi břehem
řeky a Petrskou čtvrtí s jejími romantickými uličkami. Dnes jí však
návštěvníci vzhledem k zanedbanosti a dopravnímu ruchu příliš
nevyhledávají,“ uvedl ředitel IPR Praha Petr Hlaváček.
Poté,
co se Prahou v letech 2002 a 2013 prohnala povodeň, je vozovka na
Dvořákově nábřeží ve velmi špatném stavu. Praha se ji nyní chystá opravit – a obnoví
přitom i chodníky a přilehlá veřejná prostranství včetně parčíku.
Do
přípravy koncepční studie, jenž navrhne nové urbanistické i provozní řešení
Dvořákova nábřeží, město zapojí i občany. V první fázi mohou vyplnit
dotazník, jak jsou se současným stavem spokojeni, co by rádi změnili či jak by
si přáli veřejná prostranství využívat v budoucnu. Dotazník je do 5. 2. 2016
k dispozici na www.spolupraze.cz/nafrantisku. Vedle toho
bude na nábřeží probíhat i terénní šetření – své názory na budoucnost nábřeží
budou moci občané na přelomu ledna a února sdělit i u infostánků, kde je budou
zpovídat urbanisti a architekti.
„V příštích letech se nábřeží
v úseku mezi Čechovým a Štefánikovým mostem dočká i dalších záměrů, které
se IPR Praha při přípravě studie chystá zohlednit a vzájemně zkoordinovat.
Jedná se mimo jiné o úpravy dopravního režimu na náplavce nebo zpřístupnění
zahrad Anežského kláštera, které chystá Národní galerie,“ říká Petr Hlaváček. Oblast, které se
studie věnuje, je specifická tím, že v ní žije jen velmi málo stálých
obyvatel. Dvořákovo nábřeží prošlo ve 30. letech 20. století poslední vlnou
asanace, kdy někdejší zástavba uvolnila místo velkým veřejným budovám. „Hlavními aktéry v této oblasti jsou
instituce městského i mezinárodního rozsahu – sídlí tu nemocnice Na Františku,
Národní galerie, Právnická fakulta či Ministerstvo průmyslu a obchodu. Na
přípravě koncepční studie se chystáme spolupracovat i s jejich zástupci,“
dodává Hlaváček.
Dvořákovo nábřeží
leží mezi populárním Rašínovým nábřežím a méně frekventovaným nábřežím Alšovým.
Disponuje
náplavkou, která v současnosti slouží jako přístavištích výletních lodí. Určitou zvláštností je samotný název
nábřeží. Tato část Prahy se historicky jmenovala „Na Františku“. Vlastní
technické dílo, tedy komunikace, říční regulace a nábřežní zeď s rampami,
však dostalo název Dvořákovo nábřeží. Budovy stále nesou adresy Na Františku,
ačkoliv je na jejich fasádách připevněna tabulka s názvem ulice Dvořákovo
nábřeží. Ze setkání s občany by mohlo vyplynout i to, který z názvů
chtějí v budoucnu používat jako označení dané lokality.
——————————————————
Proč se neupravuje
také náplavka?
Koncepční
studie ideově navazuje na souběžný záměr zlepšit vybavení náplavky (mobiliář +
wc, využití kobek). Náplavka navíc nebude předmětem stavebních změn v přímé
souvislosti s úpravami komunikace, ale spíš v souvislosti s novým režimem
přístavu, který bude teprve formulován. Ideově a koncepčně se s náplavkou
počítá.
Proč nebyla vypsána architektonická soutěž?
Správcem
a investorem většiny řešeného území je TSK, která má vlastního projektanta. Ten
byl vybrán již před zapojením IPR do projektu. Role IPR tedy tkví především v
koncepční koordinaci známých plánovaných investic organizací, které na nábřeží
působí. Vůle uspořádat soutěž a případně prostor nábřeží i významně změnit musí
být společná všem aktérům v území bez výjimky a musí být splněna podmínka
finančního zajištění realizace podle výsledků soutěže, jinak postrádá její uspořádání
smysl.
tisková zpráva
Děkuji za perfektní popisky pod fotografiemi. Zatím se všechny články o trati soustřeďují na stavbu estakády. , Estakáda je sice…
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...