Pražští radní schválili stavbu metra D za téměř 25 miliard

Pražští radní schválili stavbu metra D za téměř 25 miliard

(11. 10. 2013) (ČTK) - První úsek trasy metra D povede z Pankráce do Písnice a vyjde minimálně na 24,69 miliardy korun. Jeho výstavbu v úterý schválili radní hlavního města. Zároveň projekt zařadili do takzvaného operačního programu doprava, ve kterém chce město získat na výstavbu peníze z evropských fondů. Trasa by měla být hotova do roku 2022. Novinářům to řekli primátor Tomáš Hudeček a radní Jiří Pařízek.

 
 
 
 

Pražští radní schválili stavbu metra D za téměř 25 miliard

(ČTK) - První úsek trasy metra D povede z Pankráce do Písnice a vyjde minimálně na 24,69 miliardy korun. Jeho výstavbu v úterý schválili radní hlavního města. Zároveň projekt zařadili do takzvaného operačního programu doprava, ve kterém chce město získat na výstavbu peníze z evropských fondů. Trasa by měla být hotova do roku 2022. Novinářům to řekli primátor Tomáš Hudeček a radní Jiří Pařízek.


V současné době jsou ve hře dvě varianty napojení trasy D na trasu C. Stanice Pankrác by byla buď přestupní, too znamená, že by byla vybudována nová samostatná stanice Pankrác - stejně jako je tomu u ostatních přestupních stanic. Nebo by město vybudovalo odbočku z trasy C, kdy by soupravy z obou tras zastavovaly ve stávající stanici Pankrác. "To ještě rozhodnuto nebylo," řekl radní Jiří Pařízek (TOP 09) s tím, že definitivní rozhodnutí je možné očekávat v prvním čtvrtletí příštího roku.

Při rozhodování, ke které variantě se město přikloní, vezme Praha ohled jednak na finanční náročnost projektu, pak podle Pařízka také sehraje svou roli i výše možných financí z Evropské unie. Varianta s přestupní stanicí je podle radního o čtyři miliardy korun dražší a je na samé hraně toho, kolik by mohla Praha z unie získat. Primátor uvedl, že svou roli sehrají i budoucí provozní náklady vybudované trasy. "Například v Londýně vědí, že důležitější než výše samotné investice je částka za údržbu a provoz," řekl Hudeček. To prý v Praze v minulosti neplatilo a na provozní náklady město příliš nebralo ohled.

Praha chce nyní připravit žádost o dotaci z evropských fondů. Podle Hudečka město nemá peníze na to, aby trasu D postavilo ze svého rozpočtu. "Uděláme vše pro to, aby stavbu spolufinancoval i stát. Bez evropských peněz nelze metro stavět a měl by se na tom podílet právě i stát," řekl Hudeček. Ve světě je podle něj financování ze strany státu zcela běžné.

Pokud by se Praha rozhodla pro variantu odbočení, pak ve stanici Pankrác by se střídaly vozy tras C a D, ve špičce by jezdily tak, že za dva vlaky trasy C by byla vložena souprava z trasy D. Večer a o víkendech by se pravidelně střídaly po jedné soupravě z každé trasy. "Tato varianta je již předpřipravena, odbočka je hotova, a znamená, že bychom nemuseli stavět novou stanici," řekl Pařízek.

V případě nové stanice by se musela vybudovat nejen nová stanice, ale také nový přejezd mezi oběma trasami.

Nová trasa D by měla měřit přes deset kilometrů a měla by obsloužit několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Odlehčit by měla lince C. Kromě úseku od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s trasou mezi náměstím Míru a Pankrácí. Vznikla by tak dopravní varianta k Nuselskému mostu, který bude třeba v budoucnu opravit.

Doplněno Stavbaweb:
Více informací včetně vizualizací o plánované trase D naleznete ZDE.

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

4. 10. 2023 14:53:30

Threema ID_ ZX6ZM8UN Buy adb-butinaca online, Adb butinaca for sale, Buy 6cladba, 6cladba for sale, 5cladba, Jwh-018

Threema ID_ ZX6ZM8UN Buy adb-butinaca online, Adb butinaca for sale, Buy 6cladba, 6cladba for sale, 5cladba, Jwh-018 Best Grade Research Chemical Reagents Available Online at best prices, fast, secure and efficient delivery services. Top Grade quality. All orders come in discreet packaging. Tracking number Provided. https://buy-5cladba-5fmda-online.com/product/buy-adb-butinaca-online/ Threema ID_ ZX6ZM8UN WhatsApp & Skype _ +1 601-207-3026 Wickr_ Cannabinoids71 Telegram & Signal_+1 601-207-3026 Buy ADBB, 4FADB, FUB-AMB precursor Buy Eutylone Buy 2fdck Buy etizolam replacement Buy 5cladb Buy new sgt78 Buy tadalafil Buy Pregabalin Buy Theophylline 58-55-9 Buy 2079878-75-2 Buy 288573-56-8 Buy 102-97-6 Buy 1451-82-7 Buy 2F, 2f-dck, 2-bdck crystal Buy cannabinoids 5cl Buy CAS: 18354-85-3 Buy Bromazolam CAS 71368-80-4 Buy Nitrazolam CAS 28910-99-8 Buy Protonitazene hydrochloride powder CAS 119276-01-6 Buy Metonitazene CAS 14680-51-4 Buy MTTa replace JWH018/THJ018 Buy Etomidate powder or light yellow powder CAS 33125-97-2 Buy BMK powder and oil CAS: 718-08-1 Buy PMK powder and oil CAS:28578-16-7 Buy Xylazine hcl powder CAS: 23076-35-9 Buy CAS: 244-942-2 Buy CAS: 57801-95-3 Our services - express prior overnight or next day delivery - Packing is highly discreet sealed, wrapped with aluminum foil, safe and secure - No signature is required upon arrival of the parcel - 100% customer care and support. - Money-back guarantee - We offer door to door delivery services - Excellent and unbeatable prices. We pack the packages carefully with tungsten and carbon papers to skip through customs x-ray machines at airports. Parcels are beautifully packed with gift papers from outside.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz