První tuzemský pasivní bytový dům s certifikátem
(15. 11. 2013) Pasivní budova F projektu KOTI Hyacint, který staví v pražských Modřanech developerská společnost YIT Stavo, získala osvědčení „Certifikovaný projekt pasivního domu“. Na základě komplexního posouzení podle přísných mezinárodně uznávaných kritérií, stanovených německým Passivhaus Institutem, jej udělilo Centrum pasivního domu. Budova F stavěná v energeticky pasivním standardu splnila veškeré nezbytné podmínky a stala se tak prvním certifikovaným pasivním bytovým domem v České republice.

První tuzemský pasivní bytový dům s certifikátem
Pasivní budova F projektu KOTI Hyacint, který staví v pražských Modřanech developerská společnost YIT Stavo, získala osvědčení „Certifikovaný projekt pasivního domu“. Na základě komplexního posouzení podle přísných mezinárodně uznávaných kritérií, stanovených německým Passivhaus Institutem, jej udělilo Centrum pasivního domu. Budova F stavěná v energeticky pasivním standardu splnila veškeré nezbytné podmínky a stala se tak prvním certifikovaným pasivním bytovým domem v České republice.
V rámci celého komplexu a vůbec všech českých developerských projektů zaujímá tato budova mezi bytovými domy unikátní postavení. „Projekt budovy F jsme připravovali podle zásad a velmi přísných kritérií pro stavbu pasivního domu. Abychom úspěšně prošli certifikací, museli jsme splnit všechny povinné parametry. Kromě nich byly hodnoceny i další aspekty: například zda budova zaručuje dostatečnou ochranu proti letnímu přehřívání a tepelnou stabilitu či zda je zajištěna potřebná výměna vzduchu a minimální teplota přívodního vzduchu. Jsme rádi, že jsme tímto náročným procesem zdárně prošli a certifikát získali,“ říká Vladimír Dvořák, jednatel a výkonný ředitel YIT Stavo. Osvědčení „Certifikovaný projekt pasivního domu“ udělilo sdružení Centrum pasivního domu, které funguje jako nezávislý poradenský a certifikační orgán. V rámci certifikační procedury analyzovalo, hodnotilo a připomínkovalo zpracovaný projekt, aby byly splněny všechny parametry definované renomovaným Passivhaus Institutem. Optimalizací tak prošly zejména tepelné izolace, konstrukční detaily, vytápění, stínění a větrání. „Díky spolupráci s Centrem pasivního domu jsme projekt pasivní budovy F dopracovali do podoby, která splňuje ta nejpřísnější kritéria, takže mohla být certifikována. V rámci výstavby nyní promyšlenou koncepci projektu s použitím moderních konstrukčních materiálů a technologií uvádíme do reality,“ dodává Vladimír Dvořák.
KOTI Hyacint: První tuzemský pasivní bytový dům s certifikátem
„YIT Stavo je prvním developerem, který se v České republice rozhodl podstoupit certifikaci projektu pasivního bytového domu. To na něj samozřejmě kladlo vysoké nároky, kterými má šanci projít jen ten, kdo projekt připraví opravdu kvalitně a zároveň je ochotný jej po konzultaci s odborníky dále optimalizovat. Dříve jsme evidovali žádosti především od majitelů rodinných domů a jedné administrativní budovy. Už samotné poskytnutí dokumentace pro kontrolu svědčí o zájmu developera postavit budovu té nejvyšší kvality,“ uvádí Jan Bárta, ředitel sdružení Centrum pasivního domu. Věří, že další podobné projekty nového bydlení budou následovat.
„Množství různých používaných výpočtových metodik pro hodnocení pasivních budov nemusí vždy vést k dobře postavenému domu. Současně se díky dotacím objevilo na trhu mnoho firem nabízejících stavbu pasivních domů od dodavatelů, kterým chybí dostatečné zkušenosti. Osvědčení Certifikovaný projekt pasivního domu a Certifikovaný pasivní dům slouží jako doklad ověření kvality stavby. Jednotlivé aspekty návrhu musí být prokázány pomocí nástroje Passive House Planning Package (PHPP), který byl vytvořen a optimalizován přímo pro pasivní domy. Využívá klimatická data pro 72 okresů v České republice a dává tak přesnou představu provozu pro daný pozemek,” dodává Jan Bárta.
Bydlení v pasivním domě přináší spoustu výhod. „Tato investice se opravdu vyplatí – jak z hlediska zdravotního, tak finančního. Nové bydlení v šetrných budovách navíc na trhu neztrácí svou hodnotu,” vysvětluje Vladimír Dvořák. V pasivním domě F projektu KOTI Hyacint majitelé bytu o rozloze 70 m2 zaplatí ročně za vytápění pouhých 2783 Kč a celkové roční náklady na bydlení v této novostavbě budou přibližně 18 800 Kč. Průměrné náklady jen na vytápění takového bytu v panelovém domě z 80. let činí 27 400 Kč ročně a ve standardních novostavbách kategorie C se pohybují okolo 18 000 Kč. „Pasivní bydlení ale není jen o úsporách provozních nákladů. Znamená také komfort a zdravé prostředí. Do bytů je díky systému řízeného větrání stále přiváděn čerstvý vzduch bez průvanu, v místnostech je optimální vlhkost a netvoří se plísně, je zajištěna tepelná pohoda po celý rok, v létě není potřeba klimatizace,” popisuje Vladimír Dvořák z YIT Stavo. Jan Bárta z Centra pasivního domu to potvrzuje a dodává: ”Certifikace pomáhá také snižovat rizika, která se v nekvalitních pasivních domech brzy projeví. Například hlučnost systému větrání, letní přehřívání, nadměrné vysušování vzduchu, nedostatečné provětrávání prostor a podobně. Certifikát je zárukou, že toto majitelům bytů v domě s osvědčením nehrozí.”
Budova F nabídne celkem 27 bytových jednotek v dispozicích 1+kk až 4+kk a o velikosti až 108 m2. K bytům v přízemí náleží předzahrádky, ve vyšších patrech si noví majitelé mohou užívat relaxace na terasách a balkonech. Celkem v projektu KOTI Hyacint bude ve třech fázích výstavby postaveno více než 200 nových bytů v šesti bytových domech (A – F). Ty budou seskupeny do dvou samostatně fungujících bloků (vždy po třech budovách) s vlastními vstupy. Prostor mezi jednotlivými bloky bude řešen jako klidová zóna s parkem a dětským hřištěm. V projektu se počítá s více než 2000 m² pro obchody a služby - vždy po několika jednotkách v přízemních patrech budov A a D s přístupem z ulice. Parkování, společné vždy pro jeden blok se třemi bytovými domy, je situováno do podzemí. V každém bloku budou také sklepní kóje, kočárkárny a malé dílny pro kutily. V současné době probíhá výstavba bloku budov D, E a F; prodáno je 30 % bytů. Prodej nových bytů zajišťuje developer prostřednictvím vlastního obchodního oddělení YIT Point. První etapa bude dokončena ve 3. čtvrtletí příštího roku a celý projekt pak v posledním čtvrtletí roku 2015. V rámci výstavby YIT Stavo také zrekonstruuje veřejná prostranství a vytvoří 131 nových parkovacích míst.
Lokalita Modřan má kompletní občanskou vybavenost. V těsné blízkosti projektu se nachází poliklinika, pošta, obchodní centrum, pobočky bank i restaurace. Nechybí ani zeleň. Noví majitelé si mohou zajít na procházku či za sportem do nedaleké Modřanské rokle nebo na blízké vltavské nábřeží s cyklostezkou. Bezprostředně u projektu se nachází autobusová zastávka, stanice tramvají jsou vzdálené do pěti minut. V budoucnu se navíc tímto směrem plánuje prodloužení metra.
tisková zpráva
Základní informace o objektu
Kategorie
Sustainability
Komentáře ke článku
Registrace k zasílání newsletteru
Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

31. 3. 2023 22:51:02
Rychlá a spolehlivá půjčka
Rychlá a spolehlivá půjčka Začínáte podnikat a došly vám prostředky na jeho spuštění? Chcete růst svého podnikání a nemáte volné zdroje? Potřebujete překonat obtížnou finanční situaci, platit účty? Máte nějaké popravy, potřebujete pojištění? Komerční úvěr můžete zcela využít na všechno. Můžete žádat od 50 000, - do 20 000 000, - Kč. Splatnost je od několika měsíců do 20 let. Zajištění úvěru je vhodným, bytovým a družstevním majetkem, nebytovým prostorem a pozemkem. Můžete řídit vše z domova, aniž byste šli do kanceláře. Můžete vydělat peníze do 48 hodin. Neváhejte nás kontaktovat: Jaroslav.dlouhy8@gmail.com Whatsapp: +420730680355
31. 3. 2023 18:50:36
Re: Re: Re: Novela stavebního zákona nenaplnila svůj možný poten...
Vy si vážně myslíte, že politici nemluví o tom, jak fungují místní municipaity proto, že jsou slepí? To snad ne. Vždyť jsou to titíž lidé. Proč myslíte, že ustoupili tlaku obcí na ponechání obecných stavebních úřadů pod kuratelou samosprávy? Prý že by k nim měli lidi dál - ale ty úřady tam přece měly zůstat jako pobočky. Jenže politici v parlamentu přece nemohou říct politikům z obcí, že jejich jediný argument pro zrušení centrálního úřadu je lež. Ó pardon, zapomněla jsem na druhý: obce by ztratily vliv. Ale na co vlastně, když tak vehementně tvrdí, že do výkonu státní správy nezasahují. Místo toho by přece stačilo přidat jednoduchou větu, že obec je na svém území vždy dotčeným orgánem. A mohla by si třeba jako dotčený orgán hlídat soulad s územním plánem, který si sama schválila. To by bylo krásné - hned by se snížil počet úředníků státní správy :-) Jinak souhlasím, že za tabulkový plat se na úřad odborníci shánějí těžko. A pak se ještě musí rozloučit s kreativitou, kterou by stavebníci tak chtěli, protože úředník prostě smí jen to, co má v zákoně. A co si budeme povídat, ten je každou novelou horší a horší. Bylo by to krásné, kdyby už ministerstva přestala vymýšlet další a další úkoly, zákazy a příkazy, hlídání tohohle a támhletoho, a místo toho začala likvidovat nepotřebné předpisy. Bez toho přece nikdy nemůže dojít k tolik slibovanému snížení byrokracie.
30. 3. 2023 17:41:25
Re: Spiegelbaude (Zrcadlovka)
SENZACE - BRAVO................
30. 3. 2023 14:40:24
Re: Architektura na ČVUT uspěla v mezinárodním srovnání
Tak které místo skutečně zaujala ČVBUT ????
30. 3. 2023 14:39:10
Re: Architektura na ČVUT uspěla v mezinárodním srovnání
Tak které místo skutečně zaujala ČVBUT ????
28. 3. 2023 21:36:45
Re: Re: Novela stavebního zákona nenaplnila svůj možný potenciál...
Pane architekte, brečíte dobře, ale na špatném hrobě. Členové Platformy nejsou tvůrci, ale naopak oponenty, vznikající novely. A jejich kritika nebyl bezduchá jedovatost, kterou ve své glose vyjadřijete Vy, ale snaha, aby nový stavební zákon byl alespoň o něco méně špatný, ale ještě pořád poloticky průchozí.. Na svůj názor máte neupiratelné právo.Ale nemaťte ostatní, prosím.
27. 3. 2023 17:30:55
Re: Re: Novela stavebního zákona nenaplnila svůj možný potenciál...
Bez námitek, jen doplním, že to podstatné, co brzdí povolovací řízení, není technikálie, nebo přemíra byrokracie na souvisejících úřadech, ale nekvalitní obsazení stavebních úřadů a především, a to i Klára Dostálová v době ministrování připustila a ostatně každý zasvěcený stavbař, 30% neobsazených míst na pozicích stavebních úředníků a jejich tabulkové platy, podle platových tříd. To je velmi špatné, když jejich platy určují místní municipality, které potom mají dveře pro nátlak na výhody a protekci otevřené. A to se děje a nadále dít bude a slepí politici o tom nemluví. Jsou podjatí a vůbec problému nerozumí, zejména ministr Bartoš. Budou se všichni za rok divit, že se nic nezměnilo, ale zato přibylo víc stížností na stavební úřady z mnoha důvodů.
27. 3. 2023 15:01:32
Re: Pumpa
Skvělý počin. Tleskám.
27. 3. 2023 14:54:50
Re: Novela stavebního zákona nenaplnila svůj možný potenciál
Je to hrůza, co zase času a úsilí stála tato příšerně blbá, nepřehledná a nedokonalá novela Stavebního zákona. Je hrůza, že Členové platformy pro zdravý stav........(čeho)....jsou zase ti stejní úředníci, se stejně blbými názory a přístupy. Kdy už konečně bude stavební zákon krátký a jasný pro každého občana.
15. 3. 2023 16:35:54
Re: Dům u lesa a rybníka
plech v barvě dřeva? a je to dobře?
9. 3. 2023 16:55:57
Re: Interiér RD v Malešicích
Spousta bílé, šedá, černá, trochu dřeva, kov, čiré sklo - je mi z toho zima. A smutno.
9. 3. 2023 16:45:41
Re: Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Jenže ta Jurkovičova stavba byla obnovena původní technologií a podle původních plánů. Jde tedy jednoznačně o kopii (repliku). Na rozdíl od mostu, kde chtějí novou technologii s falešnými nýty, s kolejištěm navíc, protože na dnešní provoz už prostě původní šířka a nýtovaná konstrukce nestačí. Takže dělat skutečnou kopii nemá smysl. A jsem na rozpacích, jestli je dobře dělat něco, co se jako kopie jen tváří. Myslím, že u technických památek by měl být preferován jejich účel a pokud jsou opravdu památkově hodnotné, tak by měly být přesunuty tak, jak se to udělalo s Podolským mostem do Stádlece kvůli přehradě nebo s chalupami do skanzenů, když už se v nich nedalo plnohodnotně bydlet. Ať svou krásu ukazují tam, kde mohou bez problémů sloužit. A pokud jde o to, že by nová stavba mohla vypadat úplně jinak - no a co? Hlavně, když jí to tam bude slušet jako např. věžím na kostele v Emauzích. Kdopak si dnes vzpomene, jak vypadaly dřív? I na nový most si staří zvyknou a mladí ho budu brát jako samozřejmost. A když se opravdu povede, tak ho další generace prohlásí za kulturní památku :-) .
7. 3. 2023 14:33:44
Re: Nový sportovní areál u řeky s pláží
Ovšem, taková prostředí architekti vymýšlí, aby prostředí pro život občanů zpříjemnili. U Budějovic bych bral i to, kdyby celé centrum bylo pěší zónou i 5 km dlouhou, aby auta neměla tudy tranzit. Kolik roků je celé město denně ucpáno a lidé jsou otravováni zplodinami, hrozbou kolize, hlukem a zranění? Jak dlouho se vleče dokončení obchvatu a napojení na D3? Je to bída, ty České Budějovice. Převezmou štafetu nejhoršího města ČR pro vnitřní a tranzitní dopravu po Přerovu?
7. 3. 2023 02:22:48
Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Těžko odpovědět. Já si myslím, a je to fakt subjektivní, že v odůvodněných případech má replika svůj smysl. Když vyhořel ten Jurkovičův barák, taky ho postavili znovu - je to kýč? Most na Výtoni je most vnímanej veřejností jako krásnej (bez ohledu na jeho žalostnej stav), neznám nikoho, kdo by jej neměl rád. Takže buď moderní zcela soudobej most, úplně jinej, s tím, že se s tím starým prostě rozloučíme, nebo repliku, to je můj názor. A nemusela by to být replika doslovná, falešné nýty mě fakt urážejí. To, co bylo prezentováno jako návrh, ta oblouková reminiscence, ta na mě právě jako zcela nevkusnej kýč působí.
2. 3. 2023 15:55:58
Re: Re: Valná hromada ČKA 2023.
pokud jsem se někde něchtěně otřel o někoho ze severní Moravy, tak pouze omylem a nechtěně... kde to bylo? neuvědomuji si, že bych někoho hodnotil...
2. 3. 2023 15:02:57
Re: Valná hromada ČKA 2023
opravuji : ..poslání budovat náš životní....
2. 3. 2023 15:01:42
Re: Valná hromada ČKA 2023
Posílám za sebe zdravici valné hromadě. V Česku mám velmi mnoho vysoce erudovaných i mladých ambiciózních architektů, kteří své poslání budova náš životní prostor plně ctí. Speciálně zdravím pana Jana Kasla, velmi aktivního člena Komory, který by mohl ze své výše kvality znalostí a rozhledu i trochu občas ubrat, pokud se ohnivěji vyjadřuje k projektantům ze severní Moravy. Tady máme taky šikovné a erudované tvůrčí osobnosti, ne vidláky, pane Jane. Ostatně katedra architektury na FAST VŠB má hodně vysokou tvůrčí úroveň. Počiny mnoha posluchačů i absolventů jsou velmi úspěšné nejen v celostátních soutěžích.
2. 3. 2023 14:56:16
Re: Pórobeton Ytong je ideálním materiálem pro střechy a stropy
Rád souhlasím, YTONG je úspěšný materiál na českém (a jinde) trhu. Snad mé nadšení pro systém trochu brzdí vysoké ceny MULTIPORU, který by se více uplatnil při jiné cenové politice.
1. 3. 2023 21:16:36
Re: Re: Výstava: Lávka Holešovice – Karlín.
Jo, kdyby se tak architekti dívali na svět očima dětí a psů :-) , jaké by asi vznikaly stavby.
1. 3. 2023 21:08:59
Re: Re: Praha, železniční most.
Souhlasím s tím, že logicky navržená mostní konstrukce s opravdu hlubokým porozuměním její statice a dynamice vede vždy k návrhu krásného mostu. Ale pokud postavíme repliku, která nemá z pohledu památkářů žádnou hodnotu, a použijeme dávno překonanou technologií jen aby to vypadalo - nebude to kýč?