U zastřešení nástupiště sousedícího s výpravní budovou jsme zachovali stávající konstrukci a opláštili ji vysokotlakým laminátem kombinovaným s lakovanými ocelovými kazetami. Opláštili jsme také budovu s technickým zázemím i všechny viditelné technologické prvky. Dosáhli jsme tak vizuálního sjednocení celého prostoru. Technické funkce prozrazuje hnědá barva plášťů.
Rádi do našich návrhů vnášíme lehkost a nadsázku. Také se snažíme tam, kde to jde, vsazovat do staveb dopravní infrastruktury zeleň. Tak vznikla základní výtvarná myšlenka pro čelákovické nádraží: stromořadí. Kmeny stromů tvoří nosné sloupy zastřešení, tvar korun určují geometrické tvary plátů opláštění. Lavičky pod stromy evokují posezení na návsi.
Design mobiliáře dopravních staveb, který zde byl použit, pochází také ze studia 519, stejně jako mobiliář bistra, které vzniklo na místě nádražní restaurace. Díky tomu, že jsme měli vliv i na podobu rekonstrukce historické výpravní budovy, působí celek harmonicky. Zastřešené prostory po stranách výpravní budovy bylo potřeba prosvětlit. Nebylo možné probourávat zdi, proto jsme se rozhodli k zadní stěně přisadit dvě vrstvy prosklených panelů se světelnými trubicemi. Původní grafika místního výtvarníka byla nahrazena grafickým ztvárněním železničního mostu v Čelákovicích. Parkování pro kola jsme vyřešili pomocí cyklověže, která vzhledově souzní s rekonstruovaným nádražím.
Autorská zpráva
Autoři: Bohumil Novotný, Radek Hegmon
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…
To tlumení zvuku je tam docela slušné, co tak koukám.
Mohu poprosit víc info co se týče stavby domu z těchto cihel prosím? Alespoň v nějaké skrácené verzi klidně 😁…
I to byl důvod, proč jsme si na stavbu domu vybrali právě cihly Heluz. Jasně, šlo hlavně o ty technické…