Rohan City – II. etapa

Rohan City – II. etapa

Rohanský ostrov, Praha 8

(11. 3. 2019) Vítězem architektonické soutěže je ateliér Schindler Seko architekti

   
 
 
 
 

Rohan City – II. etapa

(ČTK) - Náklady na výstavbu druhé etapy projektu Rohan City v Praze 8 od developerské společnosti Sekyra Group budou zhruba tři miliardy korun. Začátek je plánován na rok 2022, dokončení asi o šest let později. Při představení projektu to dnes řekl výkonný ředitel Sekyra Group Leoš Anderle. Vítězem architektonické soutěže je ateliér Schindler Seko architekti.

"Vítězné architektonické návrhy přistupovaly k řešení shodně, zvedly terén Rohanského ostrova tak, aby kopíroval niveletu budoucího mostu, který by měl propojovat Karlín s Holešovicemi. Zásadním posunem bude zklidnění Rohanského nábřeží, které se z dopravní tepny změní na městský bulvár,"
uvedl Anderle. Finální studii, která bude vycházet také z práce pěti dalších vybraných architektů, by podle něj chtěla firma představit do půl roku.

Plánovaný Rohanský most by měl ústit do Urxovy ulice, podle Anderleho se počítá i s tramvajovou tratí. V nově vzniklé ulici mezi mostem a Rohanským nábřežím budou kavárny a maloobchodní prostory. Konec ulice u stávající cyklostezky by měl být kvůli plánovanému napojení na most o osm až deset metrů výše. V případě, že by most nakonec nevzniknul, vedlo by podle Anderleho od konce ulice k cyklostezce schodiště.

"Na rozdíl od první etapy klademe tentokrát důraz na obytnou funkci. Počítáme zhruba se 400 byty, část z nich bude určena k nájemnímu bydlení," doplnil Anderle. Podél ulice Rohanské nábřeží vyrostou tři kancelářské budovy s celkovou plochou zhruba 20.000 metrů čtverečních.

Sekyra Group vlastní podél Rohanského nábřeží až k Libeňskému mostu pozemky o rozloze zhruba 200.000 metrů čtverečních. Výstavbu plánuje v pěti etapách. První etapa by podle Anderleho měla začít v příštím roce, dokončení firma plánuje na konec roku 2022. Počítá zhruba s 300 byty a 30.000 metrů čtverečních kanceláří. Mezi budovami postavenými v první a druhé etapě má vzniknout park. "O jeho využití ještě není rozhodnuto. Uvažujeme například o zahradní restauraci nebo amfiteátru," dodal Anderle. Dalším větším projektem firmy je Smíchov City na místě bývalého nákladového nádraží v Praze na Smíchově. Podle Anderleho by se mělo začít stavět letos v září. Náklady na první fázi jsou podle něj zhruba tři miliardy korun, dokončena by měla být dva roky po zahájení. První fáze se týká 25.000 metrů čtverečních a zahrnuje tři samostatné domy v blízkosti autobusového nádraží Na Knížecí. Budovy budou mít maximálně šest podlaží, v přízemí se počítá s prostorami například pro restaurace, kavárny, ordinace či menší kanceláře. Součástí je větší kancelářská budova.

Doplněno Stavbaweb:


ROHAN CITY_A polyfunkční městské bloky
plocha: 46 000 m2
místo: Praha - Karlín
investor: SEKYRA Group
hlavní architekt: Jan Schindler, Ludvik Seko
architekt: Jura Prokopec
vizualizace: Radek Brunecky

Vítězný návrh najdete na stránkách atelieru Schindler Seko architekti ZDE.
Informace o projektu Rohan City na stránkách developera projektu, společnosti Sekyra Group, najdete ZDE.

Související články:
Na Rohanském ostrově bude v chystané zástavbě bydlet 5000 lidí  5.4.2018
Rohanský ostrov v Praze se přemění na místo pro rekreaci  19.3.2018
Rohanský ostrov  25.3.2010

Rohan City – vize projektu v roce 2012



Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

21. 9. 2022 15:24:41

Re: Tři nové koncertní síně

Veřejnost chápe pohnutky představitelů, kteří myslí, že mají pravdu. Otázka vytápění i chlazení těchto stavebních obrů v dnešních souvislostech ovšem nezmínil nikdo. Stavebními materiály lze jistě mnohé ovlivnit. Co ale bude jinak, jsou náklady na vybudování něčeho, co je jen kabátkem městského prostoru. O účelnosti tohoto zařízení v této době lze však polemizovat. Kromě provozních nákladů, které dnes nikdo nedokáže propočítat, jde o celkové investiční zátěži zejména Ostravy v celé šíři všech záměrů. Za primátora Macury investice skokově narůstají. Přitom není nikde prezentováno, tedy pro veřejnost, co to znamená pro splácení dluhů, které takto vznikají. V dnešní době obřího nárůstu zadlužení státního rozpočtu a podobně u měst jeto poměrně velká drzost vůči občanům města. Těch se to také svým způsobem bude týkat. Mj. zdražováním služeb, dopravy, úklidu, odvozu odpadů, správních poplatků předepisovaných městem. Není tady něco hodně v nepořádku, Povýšené vystupování Macury vůči jiným politikům i občanům je varováním, že c čele města stojí někdo s velmi pochybným charakterem a zcela povadlou mravností. Kupodivu to zastupitelům nevadí. Nebo mlčí protože se bojí o sebe, své pozice nebo zdraví? Víme přece, jak dominující politici jednají. Po celou dobu lidské moderní civilizace. U tohoto primátora jsem s jist, že se nedá ničím zastavit. Doufám, že se bude jednou zpovídat jinde, o tom, co se tu roky děje za jeho vedení města, ne jen před zastupiteli, které ponížil na pouhé držáky mandátů.

2. 9. 2022 23:12:28

Re: Věcná novela nového stavebního zákona

Zaujalo mě tvrzení, že "vláda není schopná prosadit změny, které by posílily pravomoci obcí v oblasti územního plánování" a že je to vinou pořizovatelů. To je přece úplný nesmysl. Vždyť už dnes jsou to obce, které si vybírají pořizovatele a které schvalují každou fázi pořizovacího procesu. A jestli si stěžují na pořizovatele, tak je to stejné, jako by si majitel firmy stěžoval na zákon, když má problémy se svým zaměstnancem. Pokud mají smlouvu, tak ji mohou zrušit a vybrat si jiného. A pokud ji zrušit nemohou, tak je to jejich vina, že ji mají špatnou. Vždy to ale mají ve svých rukách. Nechápu, jaké pravomoci by chtěli posilovat. Pak je tu ale téma, které je v podmínkách státní správy těžko představitelná. Že by se různí pracovníci jednotlivých dotčených orgánů ke každému záměru dokázali ve stejnou dobu sejít a dohadovali se, kdo o kolik může ze svého zákona ustoupit? Žádný úředník si nedovolí říct, že nějakou část zákona není nutné dodržet. A ani organizačně to nemůže fungovat. Ty lidi přece neřeší jen společné záměry, nemusí mít stejnou pracovní dobu nebo pracovní úvazky - a pak tu jsou ještě nemoci a dovolené a když máte na úřadu pro některé agendy jednoho pracovníka, tak by stáli všichni. Nevěřím. že by to mohlo nějak efektivně fungovat, I když by se mi taková kolektivní práce líbila.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz