Stavba nádraží ve Stuttgartu

Stavba nádraží ve Stuttgartu

(30. 8. 2010) Autory projektu jsou Ingenhoven Architects.

Studio zvítězilo v mezinárodní soutěži v r. 1997
plánovaná výstavba: 2009-2016

Vyznamenání, nominace:
2007 International Architecture Award
Holcim Awards Gold 2006 - Global
Holcim Awards Silver 2005 - Europe
MIPIM Architectural Review Future Project Awards 2005
BE Bentley Empowered Awards 2004

 
 
 
 

Stavba nádraží ve Stuttgartu

Autory projektu jsou Ingenhoven Architects.

Studio zvítězilo v mezinárodní soutěži v r. 1997
plánovaná výstavba: 2009-2016

Vyznamenání, nominace:
2007 International Architecture Award
Holcim Awards Gold 2006 - Global
Holcim Awards Silver 2005 - Europe
MIPIM Architectural Review Future Project Awards 2005
BE Bentley Empowered Awards 2004

Stuttgart 21 / autor projektu: Ingehoven Architects

Police ukončila blokádu stavby nádraží ve Stuttgartu

Stuttgart (Německo) 27. srpna (ČTK) - Policie dnes ve Stuttgartu na jihozápadě Německa ukončila protestní blokádu výstavby nového železničního uzlu. Policisté ze staveniště odtáhli zhruba 30 sedících protestujících, kteří nákladním automobilům bránili v přístupu ke staveništi. Na večerní velké demonstraci proti projektu "Stuttgart 21" se za prudkého deště sešlo podle organizátorů 20 000 až 30 000 lidí.

Jeden z nejvýznamnějších stavebních projektů v Evropě, který má během devíti let realizace stát sedm miliard eur (asi 173 miliardy korun), předpokládá zejména výstavbu 16 železničních tunelů, 18 mostů, položení 60 kilometrů železničních cest a výstavbu tří nových nádraží.

Demonstranti, kteří zahájili protestní akce před deseti dny se začátkem stavebních prací na novém komplexu, nesouhlasí především s vysokými náklady na stavbu, která navíc po několik příštích let negativně ovlivní životní prostředí ve městě.

Více než 50 aktivistů se shromáždilo u severního křídla stávající památkově chráněné nádražní budovy. Její demolice byla už ve čtvrtek přerušena, protože nebylo možné odvážet sutiny. Někteří demonstranti obsadili i střechu budovy.

Za 4,1 miliardy eur (více než 100 miliard korun) má být nahrazeno stávající nádraží podzemní průchozí stanicí. Napojena má být i rychlodráha do Ulmu. Kritikové projektu mimo jiné vytýkají příliš vysoké náklady a údajně žádný zásadní vliv na zlepšení dopravy.


Stuttgart 21 / autor projektu: Ingehoven Architects Stuttgart 21 / autor projektu: Ingehoven Architects

Stuttgart 21 / autor projektu: Ingehoven Architects Stuttgart 21 / autor projektu: Ingehoven Architects

Stuttgart 21 / autor projektu: Ingehoven Architects Stuttgart 21 / autor projektu: Ingehoven Architects

Stuttgart 21 / autor projektu: Ingehoven Architects Stuttgart 21 / autor projektu: Ingehoven Architects

Doplněno Stavabweb:

Oficiální stránky projektu Stuttgart 21 naleznete
zde.

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

25. 5. 2020 17:38:58

Re: Interiér rodinného domu

Jako uživatelka bych měla k Vašemu návrhu několik výhrad, ačkoli je interiér na pohled impozantní : 1) podle velikosti ložnice a postlelí odhaduji, že kuchyň bude mít rozměry cca 4x5 m. I když velká kuchyň je krásná, současně by měla šetřit nohy kuchařky, která kromě vaření je možná celý den pracovně na nohou a ještě obstarává malé děti. Víte jak se naběhá s hrncem špaget po kuchyni, než ho někam umístí? A další cca 3 m k jídelnímu stolu, když chce servírovat. Nechtěla bych to. Kuchyň, kde se nestoluje, má být prostorná, praktická, ale ne rozlehlá! 2) Ložnice na opačné straně domu od WC vám nebude vadit, dokud budete mladí a zcela zdraví. Potom si zařídíte raději ložnici v sousední koupelně, než bloudit po celém domě. 3) chválím nápad dvoupostele s prostředním madlem v dětském pokoli. Skvělý nápad s multifunkční a velkokapacitní pohovky s postelemi pro hostinský pokoj (nebo do obýváku). Ale rodičům se dvěma dětmi i stejného pohlaví, bych zcela určitě, po všech svých zkušenostech, doporučila raději dva malé pokojíky než jeden společný. Možná ten společný tak max. max. do 5. třídy. Ale pak by jej muselo být možné rozdělit na dva. P.S. Pohled z pohovky obýváku do přírody může být úchvatný, na krb také. Přesto bych umožnila pro konzervativce i pohled na obrazovku TV - pohovka jak stvořená pro domácí kino! Je mi líto, ale snaha po umění tady, podle mne, převyšuje funkčnost a praktičnost. Měly by být v rovnováze. Člověku běžně nestačí jen se dívat, v bytě musí i příjemně žít.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz