Správa železnic získala pravomocné povolení záměru pro nové nádraží na Letišti Václava Havla, které je součástí projektu železničního spojení Praha – Letiště – Kladno. Dokončení první podzemní stanice na české železnici se plánuje v roce 2030.

Pro financování se využije partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP), celkové náklady dosahují přibližně 6,5 miliardy korun. Povolení záměru znamená důležitý krok k samotnému zahájení stavby, které se plánuje v roce 2027. Práce potrvají tři roky, provede je koncesionář vybraný v soutěžním dialogu pro projekt PPP, který zajistí také stavbu navazujících úseků z letiště k nádraží v Ruzyni a dále do Veleslavína.

Těsně před terminály letiště se nová trať od Ruzyně zanoří pod zem do nové podzemní stanice Praha–Letiště Václava Havla s dvěma kolejemi okolo ostrovního nástupiště. Podchody se pak cestující dostanou pohodlně přímo do budov obou letištních terminálů. Projekt nádraží je koordinován se záměry Letiště Praha tak, aby splňoval veškeré potřeby a standardy moderního letištního provozu. Stavba bude navržena s důrazem na jednoduchost a nadčasový design.

Celý projekt koordinuje Správa železnic se záměry Letiště Praha, se kterým už také podepsala dohodu o spolupráci. Cílem je, aby nové nádraží odpovídalo standardům moderního letištního provozu. Stavba je proto navržena s důrazem na jednoduchost a nadčasový design. Projektantem má být METROPROJEKT Praha.
Tisková zpráva, doplněno


















Projektantem má být METROPROJEKT Praha. Poptám se podrobněji na SŽ a doplním.
A ta stavba tedy bude nebo už je navržena? A kým? Nebo na to bude soutěž? 6,5 miliardy. V Brně Řečkovicích vzniklo něco podobného za 3,5 miliardy, nevalné kvality, bez soutěže.