Podzemní železniční nádraží na pražském letišti se blíží do realizace

Správa železnic získala pravomocné povolení záměru pro nové nádraží na Letišti Václava Havla, které je součástí projektu železničního spojení Praha – Letiště – Kladno. Dokončení první podzemní stanice na české železnici se plánuje v roce 2030.

Podzemní nádraží železnice na pražském letišti, zdroj Správa železnic

Pro financování se využije partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP), celkové náklady dosahují přibližně 6,5 miliardy korun. Povolení záměru znamená důležitý krok k samotnému zahájení stavby, které se plánuje v roce 2027. Práce potrvají tři roky, provede je koncesionář vybraný v soutěžním dialogu pro projekt PPP, který zajistí také stavbu navazujících úseků z letiště k nádraží v Ruzyni a dále do Veleslavína.

Podzemní nádraží železnice na pražském letišti, zdroj Správa železnic

Těsně před terminály letiště se nová trať od Ruzyně zanoří pod zem do nové podzemní stanice Praha–Letiště Václava Havla s dvěma kolejemi okolo ostrovního nástupiště. Podchody se pak cestující dostanou pohodlně přímo do budov obou letištních terminálů. Projekt nádraží je koordinován se záměry Letiště Praha tak, aby splňoval veškeré potřeby a standardy moderního letištního provozu. Stavba bude navržena s důrazem na jednoduchost a nadčasový design.

Podzemní nádraží železnice na pražském letišti, zdroj Správa železnic

Celý projekt koordinuje Správa železnic se záměry Letiště Praha, se kterým už také podepsala dohodu o spolupráci. Cílem je, aby nové nádraží odpovídalo standardům moderního letištního provozu. Stavba je proto navržena s důrazem na jednoduchost a nadčasový design. Projektantem má být METROPROJEKT Praha.

Tisková zpráva, doplněno

Podzemní nádraží železnice na pražském letišti, zdroj Správa železnic

2 Komentářů

  1. Mariana Pančíková says:

    Projektantem má být METROPROJEKT Praha. Poptám se podrobněji na SŽ a doplním.

  2. David Prudik says:

    A ta stavba tedy bude nebo už je navržena? A kým? Nebo na to bude soutěž? 6,5 miliardy. V Brně Řečkovicích vzniklo něco podobného za 3,5 miliardy, nevalné kvality, bez soutěže.

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*