Studie nákladového nádraží má zahrnout i okolní území

(ČTK) – Studie územního rozvoje nákladového nádraží na Žižkově by měla podle tamní radnice zahrnovat i okolní rozvojová území. V tiskové zprávě o tom informovala mluvčí Prahy 3 Ivana Luňáčková. Rada hlavního města v úterý 21. 2. 2017 pověřila městský Institut plánování a rozvoje (IPR), aby studii pro oblast bývalého nádraží vypracoval.

IPR je městskou odbornou institucí a z hlediska urbanismu a architektury by měl garantovat odborný systémový přístup k řešení takto velkých území v centru města. Namísto toho snad poprvé v historii magistrát ignoruje zájmy a stanoviska vydaná městskou částí,
uvedla starostka Vladislava Hujová (TOP 09).

Magistrátem zpracovaná studie má být podkladem pro změnu územního plánu a další povolování zástavby území. Měla by nastínit urbanistické a dopravní řešení území včetně veřejných prostranství. Například, kudy povedou tramvajové trati nebo, kde budou školy či parky. Zabývat by se měla i funkcionalistickou nádražní budovou a jejím využitím.

Celý areál má asi 50 hektarů, asi 18 podle Hujové ale změnu územního plánu nepotřebuje, protože tam už teď počítá se smíšenou zástavbou pro bydlení a obchod. Těch pozemků ve vlastnictví firmy Central Group se ale studie týkat nebude.

Pro ně už stavební uzávěra neplatí, pro stavbu více než 2500 bytů už je vydané územní rozhodnutí
. Tento úřední akt je podmínkou pro vydání stavebního povolení. S městskou částí loni developer uzavřel smlouvu, že postaví a pak na radnici převede školku.

Změnu územního plánu, která umožní změnu budovy původního nákladového nádraží na kulturně vzdělávací centrum radnice podpoří. „Další změny územního plánu ve zbývajícím území celé širší lokality nákladového nádraží, by proto měly být na základě komplexně zpracované podkladové studie realizovány postupně v dalších letech v návaznosti na řešení celopražské dopravní situace,“ doplnila mluvčí Luňáčková.

O zástavbě rozsáhlého území léta nevyužívaného nádraží se mluví několik let. Původně měla kromě kolejí zmizet také nádražní budova, proti se ale postavili místní obyvatelé i někteří politici. Později byla prohlášena za kulturní památku.    

Doplněno Stavbaweb:

V rámci pořadu NEDEJ SE na ČT2 bude uveden dokument „Kulturní namátkou?“ o kauze Nákladové nádraží Žižkov:
– v neděli 26. 2. od 10:55  a na reprízu pořadu 28. 2. od 11:20.
Více informací na stránkách GJF.

Komentáře

  1. Čtenář Stavbawebu says:

    (ČTK) – Praha 3 požádá o změnu územního plánu pro pozemek s budovou nákladového nádraží. Z využití pro železnici ji chce změnit na kulturně-vzdělávací. Novinářům to řekla starostka Prahy 3 Vladislava Hujová. Nákladové nádraží neslouží dopravě téměř 15 let, na jeho území by měla v budoucnu vzniknout nová obytná čtvrť.

    Budova nákladového nádraží je od roku 2013 památkově chráněná. Jejím vlastníkem je společnost Žižkov Station Development vlastněná z 51 procent Českými drahami, 49 procent drží firma Sekyra Group. |Jestliže tam bude kulturní funkce umožněna, mohou ji koupit od developera některé kulturní instituce,| řekla starostka.

    Opravy objektu s 80.000 metry čtvrtečními odhaduje starostka na dvě až tři miliardy korun. Změna územního plánu, která umožní zastavení okolních pozemků, podle ní může zatím počkat. |Stavět stejně není možné, dokud nebude dokončený silniční okruh,| dodala.

    Hlavní město minulý týden pověřilo institut plánování a rozvoje (IPR), aby zpracoval studii pro oblast nákladového nádraží, radnice chce zahrnout i širší okolí. Studie má nastínit urbanistické a dopravní řešení území včetně veřejných prostranství. Zabývat by se měla i funkcionalistickou nádražní budovou a jejím využitím.

    Celý areál má asi 50 hektarů. Osmnáct hektarů v severní části podél Malešické ulice vlastní firma Central Group, jižní u Olšanských hřbitovů Žižkov Station Develomplent. Pro severní část je vydané platné územní rozhodnutí.

    Doplněno 1.3.2017

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*