Šumavská železniční trať s kompozitními lávkami a zábradlím

Šumavská železniční trať s kompozitními lávkami a zábradlím

(8. 8. 2019) Mřížkové rošty, díky své protiskluzové úpravě a vysoké odolnosti i v mrazech, jsou bezpečnější a bezúdržbové proti ocelovým roštům

 
 
 
 

Šumavská železniční trať s kompozitními lávkami a zábradlím

Jedna část regionální železniční tratě Strakonice-Volary prošla v úseku Vimperk-Lipka rekonstrukcí. Jihočeská trať sleduje více než polovinou své délky údolí říčky Volyňky a na trase je i nejvýše položená železniční stanice v ČR, nádraží Kubova Huť (995 m. n. m.). V uvedeném úseku bylo nutné v náročném terénu instalovat nové lávky a zábradlí, pro které byl zvolen kompozitní materiál. Tento materiál ze skelných vláken vytvoří pevné, lehké a odolné konstrukce bez údržby.

Při rozhodování o druhu konstrukčního materiálu se porovnávala pracnost v průběhu instalace a náročnost na údržbu. Pro zakrytí 130 metrů dlouhé lávky se nakonec zvolilo řešení z mřížkových kompozitních roštů. Mřížkové rošty, díky své protiskluzové úpravě a vysoké odolnosti i v mrazech, jsou bezpečnější a bezúdržbové proti ocelovým roštům. Zábradlí na přemostění a na opěrných zdech je také z kompozitů. Jednoduchá montáž v těžko dostupném terénu přinesla vysokou cenovou úsporu.

Více o kompozitním materiálu a konstrukcích také ve videu: 


podle podkladů společnosti MEA Water Management, s. r. o.

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
 
© 2007–2019 Business Media CZ, s. r. o.