The Eatery

The Eatery

U Uranie 18, Praha Holešovice

(13. 1. 2020) Neuhäusl Hunal

   
 
 
 
 

The Eatery

Dvojznačný název holešovického bistra naznačuje hlavní koncept: jídelna divadlem. Architektura vytváří scénu pro představení, které se odehrává v kuchyni i na talíři. Klíčové principy – racionalita, kontrast, přirozenost, střídmost, transparentnost a moderní interpretace české klasiky – jsou v souladu s gastronomickou filozofií fine dining podniku. Racionální organizace všech provozů podporuje jejich přehlednost. Otevřená kuchyně je jádrem kompaktního prostoru restaurace bez tradičního baru. Vysoké sezení po obvodu kuchyně umožňuje pozorovat přípravu pokrmů a navázat kontakt s kuchaři. Poloprůhledná stěna měkce odděluje vinotéku a neformální šatnu.
Neobvyklé použití obvyklých materiálů jasně vymezuje jednotlivé funkce a dává vzniknout neortodoxním souvislostem. Odhalení nosných železobetonových konstrukcí definuje převažující přísný charakter, který podporuje pečlivě vybraný mobiliář a analogicky surový heraklit. Tyto dřevocementové desky bez povrchových úprav plní akustickou funkci a odkazují na kamenný obklad budovy. Obyčejné plotové tvarovky skládané na výšku tvoří mřížku neukončené polopříčky. S monochromatickou syrovostí prostoru pro hosty kontrastuje bílý keramický obklad a nerez gastronomických provozů podtržené minimální grafikou. Záměrně nedokončené sádrokartonové příčky v chodbě tvoří lehce šokující přechod z odstínů šedé k černobílému minimalismu toalet.
Typy osvětlení podporují daná materiálové řešení a funkce: decentní betonová svítidla vytvářejí intimní, teplou atmosféru u stolů pro hosty, oproti tomu studené silné světlo zdůrazňuje hygienicko-technický charakter obsluhujících prostorů. Podsvícení vinotéky vytváří jemnou hru barev a jedinou „dekoraci“ v prostoru. V přízemí administrativního objektu se původně nacházel právě obchod s dekoracemi.

Bistro se nachází v přízemí administrativního objektu z devadesátých let, kde původně (a paradoxně) fungoval obchod s interiérovými dekoracemi. Během celého procesu bylo zásadní udržet striktní jednoduchost a jednoznačnost prostoru i principů. Na výsledku bez kompromisů má svůj podíl také takřka ideální, intenzivní spolupráce s budoucími uživateli prostoru. 

Autorská zpráva
Foto: Studio Flusser


 

Autoři: Ing. arch. ing. David Neuhäusl, Ing. arch. Matěj Hunal
Grafický design: Martin Groch
Generální projektant: Růžička a partneři
Gastotechnologie: In-gastro

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Interiéry/design

Dokončení

2018

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

19. 2. 2020 11:04:39

Re: Re: Pankrác.

Je nyní 6141.

18. 2. 2020 22:08:26

Re: Žaloba ombudsmanky kvůli Šantovce Tower

Druhá největší městská památková rezervace Olomouc má pro svoji ochranu vyhlášené ochranné pásmo, které ale nic nechrání - chybí v něm totiž výrok... Magistrátní památkáři si tak flexibilně vymýšlejí podmínky ochrany či neochrany jak se jim zamane a jak kdo přitlačí. A nemohou si to vynachválit: v památkově identickém území sem tam zamítnou nadstavbu rodinného domu a sem tam „pustí“ 22 patrový mrakodrap, jak je vidět. Dovolím si prognózu: dojemná shoda mezi špičkami už několikáté olomoucké politické garnitury a úředníky magistrátu už prošla mnohokrát ohněm, a je na ni 100% spolehnutí. Jen pro připomenutí: 3-letá nečinnost magistrátu při soudem nařízené nápravě zrušené části územního plánu a při nevyhlášení dílčí stavební uzávěry, kladné stanovisko šéfky magistrátních památkářů (na třetí pokus) poté co ho 2x zrušil nadřízený orgán. A abych nezapomněla na „zásluhy“ jednoho z největších malých mužů Olomouce – ministra kultury Staňka, který tak dlouho odkládal jednoznačné rozhodnutí svého ministerstva k této cause, až ho pro jistotu raději vůbec nestihl udělat. Nebojte. Klapne to, A když bude nejhůř, pan Křeček není paní Šabatová. Šantovka Tower bude! A protože žijeme v právní státě, který garantuje rovnost šancí a předvídatelnost práva, po Šantovka Tower začnou v prstenci ochranného pásma kolem Městské památkové rezervace vyrůstat další a další a hanácké mrakodrápky. Magistrát totiž už nebude moci otočit na obrtlíku a další stavby nepovolit. Protože precedent je precedent, tak proč toho nevyužít? Byty v oblacích, z jejichž oken se při nedělním vepřo-zelo-knedlo a lahváči budete moci dívat na barokní skvosty hluboko pod vámi…No řekněte: kdo to má? Myslíte, že bude o zájemce nouze? A město Olomouc konečně prolomí svoji provinciálnost, konečně prorazí a stane se urbanistickou raritou Evropy. Ne kvůli už dávnou okoukanému historickému jádru, ale kvůli náhrdelníků „Nabob“ Towerů kolem něj.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz