The Emerald

The Emerald

Žatecká 7, Praha 1

(6. 1. 2020) Richard Héger, David Kazický

   
 
 
 
 

The Emerald

V činžovním domě z počátku 20. století je situováno 13 tematických nájemních bytů. Každé patro má svůj vlastní design a atmosféru. První patro nese jméno Bon Monde a je definováno pohodlím, domácím prostředím. Je tu byt pro kuřáka doutníků, další je pro milovníka Noir a poslední je určený pro rozmarné ženy na dovolené. Druhé patro vychází ze stylu inspirovaného Japonskem – wabi sabi. Estetika však vychází z místních podmínek a pracuje s materiály a barvami, které se přímo na místě nachází – imperfekce v jednotlivých stavebních částech, recyklované dřevo z podlah, historické vápenné omítky.
Třetí patro patří současnosti a nedávné minulosti. Je zde malý byt zařízený v bruselském stylu, dále dva byty věnované současnému minimalistickému designu, sloužící jako galerijní prostory pro výstavy místních umělců. Poslední čtvrté patro pracuje s původní patinou, kterou využívá pro svou industriální a historizující estetiku.
Celým domem prochází několik spojujících prvků. První je použití motivu kříže na podlahách, vycházející z pražských vzorů dlažby z 18. a 19 století. Další jsou historické techniky v maximální možné míře a recyklace původních prvků v domě.
Zachováním dispozic bytů se povedlo nezničit velkorysou atmosféru 19. století. V maximální možné míře jsme také zachovali omítky, dveře a okna se všemi nedokonalostmi a nepřesnostmi, které historické stavební části mají.
V domě byly recyklovány stavební materiály z demolic jiných objektů: žulová dlažba z barokní stavby, opuková dlažba, břidlicové velkoformátové kameny. Postele, lavice a obklady stěn a některé interiérové prvky jsou z trámů a fošen ze starého krovu.
Vyzkoušeli jsme tradiční techniky, které se skoro nepoužívají nebo takové, kterých se řemeslníci bojí. Například podlahu v kombinaci betonu a dřeva, sokly na schodišti natřené směsí sazí a fermeže. Dekory stěn jsou tvořené technikou starých válečků, některé z nich byly zakoupeny ve Vídni. Probarvené vápenné štuky, kletované betony či nástěnné malby. Na tom všem se podílela pečlivě vybraná skupina umělců, řemeslníků, specialistů a našich kamarádů, kteří do realizace vložili duši a um a bez kterých by projekt nemohl být dotažen do konce.

Autorská zpráva


Investor: Fedrosa s.r.o.
Koncept: Pierre Emmanuel Dionnet – Urbanium Concept
Architekti: RichardDavid architekti – Richard Héger, David Kazický
Nástěnné malby a kresby: Aleš Novák, Tereza Ščerbová
Dodavatel: Altmann & Schön s.r.o.

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Rekonstrukce

Dokončení

2018

Komentáře ke článku

 
 
 
 

6. 1. 2020 15:20:26. Re: The Emerald. Ondřej Jareš
7. 1. 2020 16:31:09. Re: Re: The Emerald. Jitka

 
 
 
 

6. 1. 2020 15:20:26. Re: The Emerald. Ondřej Jareš

  Nádhera!

7. 1. 2020 16:31:09. Re: Re: The Emerald. Jitka

  A já tam těžko hledám něco, co by se mi opravdu líbilo. Je to čistě subjektivní.

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

19. 1. 2020 11:37:05

Re: Re: Praha bude chránit panorama města, střech a podpoří stav...

Praha patří mezi nejkrásnější města světa díky jedinečnému urbanismu - celkovému uspořádání historického jádra i fantastické architektuře - málo kde najdeme tak bohatou směs stylů od románského po slohy 19.století. Za Karla IV. to byla jedna z největších metropolí Evropy a v době baroka již tehdy uznávaná svou jedinečnou krásou. Proč bychom jako Češi neměli být hrdí na tak úžasnou hodnotu? Praha zůstala jedinečná jen proto, že jsme v minulosti neměli dost peněz ji přestavět a tedy zničit, jak se to stalo v jiných evropských metropolích. Teď víceméně bez naší zásluhy vlastníme velkou devízu. Tohle vše ale neznamená, že v Praze musí být šmelina a kriminalita, To s tím nijak nesouvisí, spíše bych řekl, že zatímco krásná Praha možná ani není tak přímo vizitka českých schopností, to, co se děje dnes, česká vizitka je. Také se v Praze můžou stavět mrakodrapy, jen ne do historického panoramatu, to přece není nic hrozného. Proč bychom neměli jedinečnou starou Prahu a vedle rostly moderní čtvrtě. Jen to dělejme rozumně, ne tak, jako v mnoha zničených městech a vesnicích za komunistů, ale bohužel i za dnešní doby. Management je první vlaštovkou rozumného přístupu k rozvoji Prahy a pokud bude trend pokračovat, můžeme se dočkat i dalších rozumných opatření, jako vytěsnění šmeliny a grázlovství. Ale to je běh na dlouhou trať a nezapomínejme, že všechno, co se v Praze děje, je víceméně výsledek českých poměrů. Tak se snažme, abychom nemusely pořád jen koukat na ty Němce, Francouze nebo Švýcary.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o.