The Emerald

The Emerald

Žatecká 7, Praha 1

(6. 1. 2020) Richard Héger, David Kazický

   
 
 
 
 

The Emerald

V činžovním domě z počátku 20. století je situováno 13 tematických nájemních bytů. Každé patro má svůj vlastní design a atmosféru. První patro nese jméno Bon Monde a je definováno pohodlím, domácím prostředím. Je tu byt pro kuřáka doutníků, další je pro milovníka Noir a poslední je určený pro rozmarné ženy na dovolené. Druhé patro vychází ze stylu inspirovaného Japonskem – wabi sabi. Estetika však vychází z místních podmínek a pracuje s materiály a barvami, které se přímo na místě nachází – imperfekce v jednotlivých stavebních částech, recyklované dřevo z podlah, historické vápenné omítky.
Třetí patro patří současnosti a nedávné minulosti. Je zde malý byt zařízený v bruselském stylu, dále dva byty věnované současnému minimalistickému designu, sloužící jako galerijní prostory pro výstavy místních umělců. Poslední čtvrté patro pracuje s původní patinou, kterou využívá pro svou industriální a historizující estetiku.
Celým domem prochází několik spojujících prvků. První je použití motivu kříže na podlahách, vycházející z pražských vzorů dlažby z 18. a 19 století. Další jsou historické techniky v maximální možné míře a recyklace původních prvků v domě.
Zachováním dispozic bytů se povedlo nezničit velkorysou atmosféru 19. století. V maximální možné míře jsme také zachovali omítky, dveře a okna se všemi nedokonalostmi a nepřesnostmi, které historické stavební části mají.
V domě byly recyklovány stavební materiály z demolic jiných objektů: žulová dlažba z barokní stavby, opuková dlažba, břidlicové velkoformátové kameny. Postele, lavice a obklady stěn a některé interiérové prvky jsou z trámů a fošen ze starého krovu.
Vyzkoušeli jsme tradiční techniky, které se skoro nepoužívají nebo takové, kterých se řemeslníci bojí. Například podlahu v kombinaci betonu a dřeva, sokly na schodišti natřené směsí sazí a fermeže. Dekory stěn jsou tvořené technikou starých válečků, některé z nich byly zakoupeny ve Vídni. Probarvené vápenné štuky, kletované betony či nástěnné malby. Na tom všem se podílela pečlivě vybraná skupina umělců, řemeslníků, specialistů a našich kamarádů, kteří do realizace vložili duši a um a bez kterých by projekt nemohl být dotažen do konce.

Autorská zpráva


Investor: Fedrosa s.r.o.
Koncept: Pierre Emmanuel Dionnet – Urbanium Concept
Architekti: RichardDavid architekti – Richard Héger, David Kazický
Nástěnné malby a kresby: Aleš Novák, Tereza Ščerbová
Dodavatel: Altmann & Schön s.r.o.

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Rekonstrukce

Dokončení

2018

Komentáře ke článku

 
 
 
 

6. 1. 2020 15:20:26. Re: The Emerald. Ondřej Jareš
7. 1. 2020 16:31:09. Re: Re: The Emerald. Jitka

 
 
 
 

6. 1. 2020 15:20:26. Re: The Emerald. Ondřej Jareš

  Nádhera!

7. 1. 2020 16:31:09. Re: Re: The Emerald. Jitka

  A já tam těžko hledám něco, co by se mi opravdu líbilo. Je to čistě subjektivní.

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

19. 2. 2020 11:04:39

Re: Re: Pankrác.

Je nyní 6141.

18. 2. 2020 22:08:26

Re: Žaloba ombudsmanky kvůli Šantovce Tower

Druhá největší městská památková rezervace Olomouc má pro svoji ochranu vyhlášené ochranné pásmo, které ale nic nechrání - chybí v něm totiž výrok... Magistrátní památkáři si tak flexibilně vymýšlejí podmínky ochrany či neochrany jak se jim zamane a jak kdo přitlačí. A nemohou si to vynachválit: v památkově identickém území sem tam zamítnou nadstavbu rodinného domu a sem tam „pustí“ 22 patrový mrakodrap, jak je vidět. Dovolím si prognózu: dojemná shoda mezi špičkami už několikáté olomoucké politické garnitury a úředníky magistrátu už prošla mnohokrát ohněm, a je na ni 100% spolehnutí. Jen pro připomenutí: 3-letá nečinnost magistrátu při soudem nařízené nápravě zrušené části územního plánu a při nevyhlášení dílčí stavební uzávěry, kladné stanovisko šéfky magistrátních památkářů (na třetí pokus) poté co ho 2x zrušil nadřízený orgán. A abych nezapomněla na „zásluhy“ jednoho z největších malých mužů Olomouce – ministra kultury Staňka, který tak dlouho odkládal jednoznačné rozhodnutí svého ministerstva k této cause, až ho pro jistotu raději vůbec nestihl udělat. Nebojte. Klapne to, A když bude nejhůř, pan Křeček není paní Šabatová. Šantovka Tower bude! A protože žijeme v právní státě, který garantuje rovnost šancí a předvídatelnost práva, po Šantovka Tower začnou v prstenci ochranného pásma kolem Městské památkové rezervace vyrůstat další a další a hanácké mrakodrápky. Magistrát totiž už nebude moci otočit na obrtlíku a další stavby nepovolit. Protože precedent je precedent, tak proč toho nevyužít? Byty v oblacích, z jejichž oken se při nedělním vepřo-zelo-knedlo a lahváči budete moci dívat na barokní skvosty hluboko pod vámi…No řekněte: kdo to má? Myslíte, že bude o zájemce nouze? A město Olomouc konečně prolomí svoji provinciálnost, konečně prorazí a stane se urbanistickou raritou Evropy. Ne kvůli už dávnou okoukanému historickému jádru, ale kvůli náhrdelníků „Nabob“ Towerů kolem něj.

18. 2. 2020 13:03:55

Re: Chata u jezera

siuper

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz