Muzeum hlavního města Prahy pořádá od 17. 3. 2015 do 31. 5. 2015 před hlavní budovou muzea panelovou výstavu Těšnovské nádraží / Třicet let od demolice, sto čtyřicet let od otevření. Výstava představí nádraží Praha-Těšnov, které vzniklo bezmála před sto čtyřiceti lety, prostřednictvím historických pohlednic a fotografií.
Výstava umístěná na soustavě panelů před budovou Muzea hlavního města Prahy představí pražské nádraží, které před více jak čtyřmi desítkami let přestalo sloužit cestujícím a před třiceti lety bylo srovnáno se zemí.
Odstřel nádraží Praha-Těšnov provedený 16. 3. 1985 tak definitivně uzavřel jedno období pražské dopravní historie a změnil podobu lokality, v níž se nachází i hlavní budova Muzea hlavního města Prahy. Stojí tedy určitě za to připomenout časy, kdy cestující kupříkladu do Poděbrad nebo Hradce Králové procházeli velkorysou nádražní budovou vystavěnou v letech 1872 – 1875 v novorenesančním slohu s dominantní střední částí pojatou jako bohatě zdobený vítězný oblouk.
Nádraží Severozápadní dráhy na pohlednici vydané před rokem 1900, MMP.Návštěvníci muzea i kolemjdoucí se budou moci vydat proti proudu času a za pomocí zejména historických pohlednic a fotografií (jejichž zvětšené reprodukce umožní objevit pozoruhodné detaily) si udělat představu o čilém ruchu kolem nádraží, které se postupně jmenovalo nádraží Severozápadní dráhy, Denisovo, Vltavské a Praha-Těšnov.
Dobové plány z počátku provozu (po roce 1875) i z období pro tuto lokalitu velmi dynamických 70. a 80. let 20. století umožní všem zájemcům si udělat představu o prostorových proměnách Těšnova a blízkého okolí. Velký dokumentární počin vztahující se ke zmizelému těšnovskému nádraží učinil i výtvarník s železnicí bytostně spjatý, Jiří Bouda, který nádraží, jeho budovy, kolejiště i interiér odbavovací haly zobrazil na sérii barevných litografií. Reprodukce těchto mimořádně působivých litografií budou součástí výstavy, stejně jako části dobových jízdních řádů, fotografie zachycující demolici nádražní budovy i ukázky nerealizovaných projektů na záchranu nádraží.
www.muzeumprahy.cz
zdroj: Praha.eu
Mě ten vstup do areálu vždy odrazoval. Tváří se jako prostor u fabriky a ne veřejný park. Nijak neláká ke…
Možná by pro začátek stačilo zprovoznit průchod okolo kostela sv. Kosmy a Damiána.
Chybí přímé propojení s nábřežím Vltavy; ideálně široké schody v ose kostela k náměstí Pod Emauzy k Zídkovým sadům. Něco…
Bílý ciferník s bílými ručičkami na bílém podkladu - to je tedy inteligentní nápad! Nýtovaná konstrukce mostu skončí v muzeu.…
Dobrovolně Hodinu denně Zahradničím pro obec Voluntarily An hour a day I garden for the community 自願 每天一小時 我為社區花園 私はコミュニティの…