Urbania

Urbania

(10. 1. 2020) Interaktivní výstava o správě města v CAMP

 
 
 
 

Urbania

KDY: 16. 1. — 15. 02. 2020
KDE: CAMP, Centrum architektury a městského plánování, Vyšehradská 52, Praha 2

Urbania je interaktivní výstava, která vtáhne návštěvníky do reality úředníků a plánování města. Instalace ukazuje, v čem je důležité povolání zaměstnanců radnic a státní správy, a poodhalí zákulisí toho, co se děje v hlubinách úřadu. Seznámí s 8 situacemi, bez kterých není možné město spravovat, a umožní návštěvníkům stát se na chvíli úředníkem.

Město. Vrchol civilizace. Náš prostor k životu. Naše zrcadlo. I když si to v běhu každodennosti nejspíš neuvědomujeme, je město zdaleka nejkomplexnější a nejúžasnější lidský výtvor. Odedávna se přizpůsobuje krajině, klimatu a rozměrům lidského těla i ducha. A zároveň obojí neustále přetváří a modeluje. Pohybuje se v čase. Stojí na pilířích minulosti a roste do budoucnosti. Město je organismus. Žije. Roste. Dýchá. Komunikuje.

Urbania je originální interaktivní instalace pro 1-8 hráčů, která návštěvníkům nabídne příležitost stát se na chvíli správcem imaginárního a přece důvěrně známého Živoucího města. Zkusit naslouchat jeho potřebám, pomoct mu růst. A prozkoumat osm principů, na kterých organická a udržitelná městská správa stojí. Stát se tepem města.

• Vernisáž výstavy proběhne 16. 1. 2020 19:00:
Vernisáž výstavy Urbania
O výstavě promluví: Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy
Bronislav Stratil (Studio Stratil Roháč), art director výstavy
Jakub Pollág a Václav Mlynář (Studio deFORM), konzultanti designu výstavy


• Délka návštěvy je přibližně 2 hodiny (ccs 135 min) včetně závěrečné debaty.
• Můžete přijít sami i v týmů více lidí (maximálně 8).
• Na jednotlivé termíny se můžete registrovat přes GoOut.cz.

• Všechny informace o výstavě najdete na webu:
ww.urbania-vystava.cz

podle podkladů pořadatele


Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

19. 1. 2020 11:37:05

Re: Re: Praha bude chránit panorama města, střech a podpoří stav...

Praha patří mezi nejkrásnější města světa díky jedinečnému urbanismu - celkovému uspořádání historického jádra i fantastické architektuře - málo kde najdeme tak bohatou směs stylů od románského po slohy 19.století. Za Karla IV. to byla jedna z největších metropolí Evropy a v době baroka již tehdy uznávaná svou jedinečnou krásou. Proč bychom jako Češi neměli být hrdí na tak úžasnou hodnotu? Praha zůstala jedinečná jen proto, že jsme v minulosti neměli dost peněz ji přestavět a tedy zničit, jak se to stalo v jiných evropských metropolích. Teď víceméně bez naší zásluhy vlastníme velkou devízu. Tohle vše ale neznamená, že v Praze musí být šmelina a kriminalita, To s tím nijak nesouvisí, spíše bych řekl, že zatímco krásná Praha možná ani není tak přímo vizitka českých schopností, to, co se děje dnes, česká vizitka je. Také se v Praze můžou stavět mrakodrapy, jen ne do historického panoramatu, to přece není nic hrozného. Proč bychom neměli jedinečnou starou Prahu a vedle rostly moderní čtvrtě. Jen to dělejme rozumně, ne tak, jako v mnoha zničených městech a vesnicích za komunistů, ale bohužel i za dnešní doby. Management je první vlaštovkou rozumného přístupu k rozvoji Prahy a pokud bude trend pokračovat, můžeme se dočkat i dalších rozumných opatření, jako vytěsnění šmeliny a grázlovství. Ale to je běh na dlouhou trať a nezapomínejme, že všechno, co se v Praze děje, je víceméně výsledek českých poměrů. Tak se snažme, abychom nemusely pořád jen koukat na ty Němce, Francouze nebo Švýcary.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o.