Urbanistická studie Rohanského ostrova

(ČTK) – Pražští radní dne 6. listopadu 2018 schválili urbanistickou studii výstavby na Rohanském ostrově v Praze 8. Studie definuje základní podobu veřejných prostranství, stanovuje pravidla zástavby a navrhuje členit území do uličních bloků s maximální výškou domů. Materiál bude sloužit také jako podklad pro nutné změny územního plánu. Na ostrově plánuje stavět společnost Sekyra Group. Studii pro investora a město vypracovala společnost Pavel Hnilička Architekti. Stavět první budovy by se mohlo začít v příštím roce, celkově zabere zástavba oblasti desítky let.

Nové budovy mají být pouze na území mezi současnou cyklostezkou a Rohanským nábřežím. Od hrany cyklostezky má být až k Vltavě zeleň a park.

„Věřím, že díky tomuto dnešnímu kroku se Rohanský ostrov podaří už v příštím roce jako první z velkých brownfieldů stavebně otevřít,“ uvedl po dnešním jednání rady ředitel městského Institutu plánování a rozvoje Ondřej Boháč. Jako první by se podle něj měly postavit dvě obytné a dvě administrativní budovy naproti Invalidovně.

Boháč doplnil, že studie je v kombinaci se smlouvami, které má město uzavřené s investorem na budoucí odkup pozemků, závazná. Parcely vlastní Praha a firmě Sekyra Group je podle smluv odprodá po dokončení výstavby.

Materiál obsahuje takzvané regulační prvky, které nebude smět developer porušit. Nestanovuje konkrétní podobu staveb. Stanoví ale uliční čáru, která vymezuje tvar a směr ulice. Tzv. stavební čára pak určuje umístění staveb a studie obsahuje rovněž výškové limity. Domy nebudou smět být vyšší, než je původní zástavba Karlína. Důraz je kladen také na dostatečně široké chodníky a vysázena budou stromořadí.

V přízemí domů má vzniknout tzv. aktivní parter, tedy obchody či služby. V těchto částech je podle dokumentu důležité, aby přízemí budov nebyla výrazně zvýšena, či snížena, ale byla v úrovni chodníků.

Studie vymezuje rovněž vznik promenády v trase stávající cyklostezky. Promenáda vymezí hranici mezi zástavbou a zelení, která bude podél řeky. „Promenáda je dostatečně dimenzovaná tepna pro cyklisty, pěší i bruslaře a nabízí velký potenciál pro městskou rekreaci,“ píše se ve studii.

Naproti stanici metra B Invalidovna je naplánováno malé vnitřní náměstí. Kolem náměstí by měly být domy co nejvíce u sebe, aby vytvářely charakter uzavřenosti náměstí. V plánu je stavba školy či školky.

Architekt Pavel Hnilička na jednání zastupitelů Prahy 8 letos v dubnu řekl, že v domech má kromě 5000 bydlících obyvatel také pracovat 6200 lidí v kancelářích a 480 ve službách. Vzniknout má 390.000 metrů čtverečních hrubé podlahové plochy, čisté podlahové plochy to bude 300.000 metrů čtverečních.

Doplněno Stavbaweb:
Autorem urbanistické studie je architektonický ateliér Pavel Hnilička Architekti. Studie vznikla na základě zadání Institutu plánování a rozvoje hl. m. Praha a usnesení Rady hl. m. Prahy. Proces změny územního plánu byl již předjímán ve smlouvě uzavřené s hlavním městem Praha v roce 2008. Proces změny územního plánu započal již v roce 2014. Více informací včetně vizualizací naleznete na webu Sekyra Group zde.


Související články: 
Rohanský ostrov v Praze se přemění na místo pro rekreaci  19.3.2018
Praha 8 schválila studii zástavby na Rohanském ostrově  25.5.2018
Na Rohanském ostrově bude v chystané zástavbě bydlet 5000 lidí  5.4.2018
Praha na Rohanském ostrově vybuduje poldr za 100 milionů  14.1.2015
Sekyra Group představuje realizační projekt Rohanského ostrova  28.4.2010
Rohanský ostrov  25.3.2010
Sekyra Group investuje na pražském Rohanském ostrově 15 mld. Kč  24.6.2008
Parcely na Rohanském ostrově Praha prodá za 1,7 miliardy korun  20.5.2008
O parcely na Rohanském ostrově v Praze se utkají tři firmy  23.4.2008
Radní: Projekty na Rohanském ostrově posoudí nejlépe architekti  8.4.2008
O parcely na Rohanském ostrově v Praze by se měly utkat tři firmy  27.3.2008
Komise nezúžila počet uchazečů o parcely na Rohanském ostrově 7.2 2008
Pražská komise projedná nabídky na zástavbu Rohanského ostrova
  6.2.2008
Soutěž na prodej městských parcel v Praze 8 se protahuje
DTZ: Analýza Rohanského ostrova



Komentáře

  1. Čtenář Stavbawebu says:

    |… studie obsahuje rovněž výškové limity. Domy nebudou smět být vyšší, než je původní zástavba Karlína.|
    – Podle vizualizace ve studii jsou nové stavby určitě vyšší. Původní zástavba Karlína jsou čtyřpatrové činžovní domy.
    – Snad urbanisty napadne také propojovat cyklostezku s Pobřežní a Sokolovskou častěji než tomu je nyní. Pomocí oficiální komunikace je to teď na jednom místě.

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*